Gjest Forloverdama :D Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg skal snart i bryllup og lurer på hva jeg kan ha på meg... Jeg skal være forlover. Jeg har en ganske ny kjole som jeg syns er så lekker og passer i storselskap som f.eks. et bryllup - mener jeg da. Men så kom jeg til å tenke på - er det noe skikk og bruk som sier at man ikke kan bruke rødt i bryllup? Og hva med bare skuldre? Denne har tynne spaghettistropper og et medfølgende tynt sjal. 0 Siter
Gjest har du spurt bruden ? Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Trodde bruden hadde mye hun skulle sagt om akkurat dette her, kan jo hende at hun har et ønske 0 Siter
pusi Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Det er bare hvitt du ikke kan ha i bryllup. Jeg ville også unngått sort. I vårt bryllup var det ihvertfall en som hadde rød kjole. Kommentarer om den var at: Jøss, hun har virkelig blitt flott. Hun har slanket seg en del, og da er det jo gøy å vise det frem. Som brudens forlover kan du gjerne vises litt, så jeg synes gjerne du kan komme i rød kjole. Det er lekkert )) 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Som nevnt nedenfor bør du uansett konsultere med bruden når det gjelder ditt antrekk. I gamle dager het det visstnok at rødt = har ligget med brudgommen, men jeg har sett mange med røde kjoler i bryllup nå til dags, så den tanken har nok gått av moten;-) Men rødt er jo en veldig iøyenfallende farge, så det holder jo med at den er rød - bør ikke være ekstra iøyenfallende pga størrelse og stæsj i tillegg:-) http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/03_02/1DianaRossMVX_468x690.jpg 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Som nevnt nedenfor bør du uansett konsultere med bruden når det gjelder ditt antrekk. I gamle dager het det visstnok at rødt = har ligget med brudgommen, men jeg har sett mange med røde kjoler i bryllup nå til dags, så den tanken har nok gått av moten;-) Men rødt er jo en veldig iøyenfallende farge, så det holder jo med at den er rød - bør ikke være ekstra iøyenfallende pga størrelse og stæsj i tillegg:-) http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/03_02/1DianaRossMVX_468x690.jpg ''I gamle dager het det visstnok at rødt = har ligget med brudgommen, men jeg har sett mange med røde kjoler i bryllup nå til dags, så den tanken har nok gått av moten;-)'' Evt. at det har blitt mer vanlig at mange av gjestene har ligget med brudgommen ;-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 ''I gamle dager het det visstnok at rødt = har ligget med brudgommen, men jeg har sett mange med røde kjoler i bryllup nå til dags, så den tanken har nok gått av moten;-)'' Evt. at det har blitt mer vanlig at mange av gjestene har ligget med brudgommen ;-) Sånn er det heldigvis ikke der jeg kommer fra. Der er det helt utelukket at noen av gjestene skulle ha ligget med brudgommen. 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 ''I gamle dager het det visstnok at rødt = har ligget med brudgommen, men jeg har sett mange med røde kjoler i bryllup nå til dags, så den tanken har nok gått av moten;-)'' Evt. at det har blitt mer vanlig at mange av gjestene har ligget med brudgommen ;-) *knegg* 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Sånn er det heldigvis ikke der jeg kommer fra. Der er det helt utelukket at noen av gjestene skulle ha ligget med brudgommen. Men til gjengjeld så har brura ligget med han, og viser dette med sin røde kjole, eller? http://www.shelleys.demon.co.uk/wedding2.jpg 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Sånn er det heldigvis ikke der jeg kommer fra. Der er det helt utelukket at noen av gjestene skulle ha ligget med brudgommen. Helt utelukket? Det hørtes jo litt sært ut. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Synes det høres helt fint ut, men jeg ville nok forhørt meg med bruden først, uansett. Eneste man generelt ikke skal ha som forlover er hvit kjole. 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Men til gjengjeld så har brura ligget med han, og viser dette med sin røde kjole, eller? http://www.shelleys.demon.co.uk/wedding2.jpg Det har de selvsagt ikke gjort. 0 Siter
laban Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Som nevnt nedenfor bør du uansett konsultere med bruden når det gjelder ditt antrekk. I gamle dager het det visstnok at rødt = har ligget med brudgommen, men jeg har sett mange med røde kjoler i bryllup nå til dags, så den tanken har nok gått av moten;-) Men rødt er jo en veldig iøyenfallende farge, så det holder jo med at den er rød - bør ikke være ekstra iøyenfallende pga størrelse og stæsj i tillegg:-) http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/03_02/1DianaRossMVX_468x690.jpg Typisk at det fantes koder for å ha ligget med brudgommen, men ikke for å ha ligget med bruden... Synes det var litt drøyt å "bruke opp" en kjolefarge til det signalet. Rød hatt kunne vært greit liksom, men ikke fargen generelt. Jeg har levt lykkelig uvitende om denne tolkningen. Men jeg går aldri i rødt, dessuten har jeg et svært begrenset antall x'er, så risikoen for å trå feil er liten. 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Helt utelukket? Det hørtes jo litt sært ut. Det er ikke alle land som er som Norge heldigvis! 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Det har de selvsagt ikke gjort. Nei, fysj & fy! 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, fysj & fy! Det er vel mye hyggeligere for begge parter vel, at alle vet at det uansett ikke kommer noen i bryllupet som har liggi med brudeparet? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Det er ikke alle land som er som Norge heldigvis! Så i landet der du bor, gifter man seg med første man ligger med, eller hvis man en gang har ligget med noen kan man ikke være såpass venner etterpå at man kan komme i hverandres bryllup? Jeg skjønner det hvis du sier at det ikke er vanlig, men at du sier at det er _helt utelukket_ - det høres litt rart ut. 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Det er vel mye hyggeligere for begge parter vel, at alle vet at det uansett ikke kommer noen i bryllupet som har liggi med brudeparet? ''Det er vel mye hyggeligere for begge parter vel, at alle vet at det uansett ikke kommer noen i bryllupet som har liggi med brudeparet?'' Ettersom jeg snakket om at bruden hadde ligget med _brudgommen_, skulle jeg ikke tro at det la noen demper på stemningen. 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Så i landet der du bor, gifter man seg med første man ligger med, eller hvis man en gang har ligget med noen kan man ikke være såpass venner etterpå at man kan komme i hverandres bryllup? Jeg skjønner det hvis du sier at det ikke er vanlig, men at du sier at det er _helt utelukket_ - det høres litt rart ut. Men det er vel heller uvanlig selv i Norge at det kommer tidligere sexpartnere i bryllup, vel? 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 ''Det er vel mye hyggeligere for begge parter vel, at alle vet at det uansett ikke kommer noen i bryllupet som har liggi med brudeparet?'' Ettersom jeg snakket om at bruden hadde ligget med _brudgommen_, skulle jeg ikke tro at det la noen demper på stemningen. Jeg snakket om gjestene jeg. Du forvirrer jo bare! Altså, det må da være godt for alle parter, at man vet at ingen av gjestene har liggimed brudeparet, hverken sammen eller hver for seg! 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Så i landet der du bor, gifter man seg med første man ligger med, eller hvis man en gang har ligget med noen kan man ikke være såpass venner etterpå at man kan komme i hverandres bryllup? Jeg skjønner det hvis du sier at det ikke er vanlig, men at du sier at det er _helt utelukket_ - det høres litt rart ut. Det kan du vel bare synes, men slik er altså normalen der. Hvorfor skulle man be noen i bryllupet sitt som man har liggi med forresten? Det er jo helt uaktuelt uansett hvilket land man bor i, mener nå jeg. Stakkars den man gifter seg med da, sikkert morro for vedkommende å vite! Nei, takke seg til litt moral. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.