Gå til innhold

Hvor mange sjanser? Eksamen

Anbefalte innlegg

Gjest Vil gjøre meg ferdig
Skrevet

Hei

Lurer på om det er noen som vet hvor mange sjanser man har til å ta en eksamen? Og hvis en stryker eller ikke møter på disse, må en ta hele emnet om igjen feks, eller får en ikke flere sjanser da? Prøvde å kontakte læreplassen, men fikk bare et svevende svar som jeg ikke ble klokere på. Har dessverre vært forhindret til å ta den eksamen pga sykdom. Går det an å få en legeattest med tilbakevirkende kraft for de eksamener jeg ikke har møtt på (gjelder 1)? Det gjelder en eksamen hvor jeg først strøk, deretter ikke møtte 1 gang..

Takknemlig for svar om noen vet mer enn meg!

Skrevet

Tre sjanser.

Dersom du har legeerklæring eller annen gyldig grunn, kan du få annulert det forsøket.

Gjest vil gjøre meg ferdig
Skrevet

Tre sjanser.

Dersom du har legeerklæring eller annen gyldig grunn, kan du få annulert det forsøket.

Takk for svar Jølsen :)

Gjest Astroide
Skrevet

Om du ikke har rett på konte må du ta faget på nytt, eller i det minste vente 1 år på neste. På bachelornivå har du stort sett mulighet å konte, høyere har du dårlig med krav til det.

Du har 3 forsøk ved hvert lærested. Men du kan ta faget ved andre læresteder. Du får ikke godkjent tilbakevirkende kraft på sykemld, da dette er tidsfrister for. Men hadde du levert etter den gangen du var syk ville du fått den annulert og krav på konteeksamen, i starten av neste termin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...