Gå til innhold

Hvordan se lyst på ting igjen?

Gjest deppa, eller bare en dårlig periode?

Anbefalte innlegg

Gjest deppa, eller bare en dårlig periode?

Også postet dette på åpent forum, emn kanskje noen her har bedre erfaring på området?

Jeg føler at alt er dritt om dagen. Er 50% sykmeldt pga. en kronisk revatisk sykdom. Sliter en del med hodepine og leddsmerter, og er mye sliten. Også er det det psykiske. Føler med paranoid. Føler meg ensom i verden, orker ikke gjøre noe hjemme, bare lyst til å grine eller drikke meg full for å bli bedre humør.

Er sjulu på samboeren og hans venninner som han skriver meldinger med, selv om jeg vet han ikke er utro. Klarer ikke prate med han om at jeg sliter, og virker sikkert ofte sur. Har kort lunte med sønnen min. Jeg vil ikke ha det sånn, er lei meg nesten hele tiden, men greier ikke sette fingeren på hvorfor.

Har også fått dårligere selvtillitt, og vil ned i vekt, ca. fem kilo, så det er ikke så ille, men allikevel føler jeg meg ikke vel.

Føler meg ikke velkommen noe sted, og tar meg nær av den minste ting. En kommentar eller tekstmelding kan ødelegge dagen min. Mistrives på jobben, har ikke lyst eller ork til å gjøre noe nyttig, men prøver. Har mest lyst til å sove hele tiden. Bare å se på at skittentøykuven er full kan få meg til å begynne å grine. Vet ikke hvor jeg skal begynne. Føler alt går i grus.

Hva må jeg gjøre for å komme meg på beina igjen, når jeg ikke hva hva hovedproblemet er? er mange småting, som jeg ellers ikke ville tenkt over. Er egentlig sterk psykisk, og alle tror det, men nå rakner alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316341-hvordan-se-lyst-p%C3%A5-ting-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen lege, men kan utifra egen erfaring si at jeg synes det høres ut som du er sliten, deprimert. Det kan ramme selv den beste.

Har du snakket med noen om dette?

For å finne utav det og få den hjelpen du trenger, bør du gå til fastlegen og si det du har skrevet her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...