Gå til innhold

Mener nachnno bør legge frem dokument på at hen er fagperson på KG

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får en bismak av at hvem som helst kan legge ut at hen er fagperson helt uten videre. Mener en fagperson bør legge ut dokument på at hen er en reel fagperson. Har med sikkerhet og trygghet vedr spørsmål og svar innenfor psykiatri og medikament. Vi visste at Kupton er Nils Håvard Dahl som er psykiater. men vet noen hvem nachnoo er i virkeligheten? 

Anonymkode: 68442...09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg får en bismak av at hvem som helst kan legge ut at hen er fagperson helt uten videre. Mener en fagperson bør legge ut dokument på at hen er en reel fagperson. Har med sikkerhet og trygghet vedr spørsmål og svar innenfor psykiatri og medikament. Vi visste at Kupton er Nils Håvard Dahl som er psykiater. men vet noen hvem nachnoo er i virkeligheten

Det vet vi ganske sikkert.

AnonymBruker
Skrevet

KG?

Anonymkode: a2bd1...bbf

AnonymBruker
Skrevet
slabbedask skrev (3 minutter siden):

Det vet vi ganske sikkert.

Hvem er vi og hva vet vi ganske sikkert?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

KG?

Anonymkode: a2bd1...bbf

Beklager skrev feil i farta

Skrevet

Whaaat? Why? La vær å ta råd da. Vi vet jo at hvem som helst kan skrive her. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (Akkurat nå):

Whaaat? Why? La vær å ta råd da. Vi vet jo at hvem som helst kan skrive her. 

Jeg ønsker å spørre en jeg vet er fagperson og ikke en som gir seg ut for å være det her inne. 

Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ønsker å spørre en jeg vet er fagperson og ikke en som gir seg ut for å være det her inne. 

Da spør du legen din eller kontakter en privat psykiater. Alle her inne er her som private mennesker, enkelte har erfaringer eller utdannelser som gjør at de kan svare mer faglig, det betyr ikke at du eller noen andre har krav på å vite hvem som er bak kallenavnene bare for å få tilfredsstilt egen nysgjerrighet.

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Da spør du legen din eller kontakter en privat psykiater. Alle her inne er her som private mennesker, enkelte har erfaringer eller utdannelser som gjør at de kan svare mer faglig, det betyr ikke at du eller noen andre har krav på å vite hvem som er bak kallenavnene bare for å få tilfredsstilt egen nysgjerrighet.

Har ikke noe med nysgjerrighet å gjøre hvem som er fagperson. men å vite at hen er fagperson og ikke en som utgir seg for å være det. Ønsker ikke alle å vite hvilke fagperson en skal spørre vedr medisinsk og helse da? Klarer ikke å skille det jeg spør om er det ganske dårlig stilt her inne. Da bør hen ikke utgi seg for å være faglig her inne heller. 

Skrevet

Anbefaler i så fall en e-konsultasjon med din fastlege. Så vidt jeg vet finnes ikke muligheten å spørre fagfolk her på forumet. 

Synes det er interessant å vite hva slags type folk som svarer. Blir jo dårlig med det dersom man må legge frem dokumentasjon på det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke noe med nysgjerrighet å gjøre hvem som er fagperson. men å vite at hen er fagperson og ikke en som utgir seg for å være det. Ønsker ikke alle å vite hvilke fagperson en skal spørre vedr medisinsk og helse da? Klarer ikke å skille det jeg spør om er det ganske dårlig stilt her inne. Da bør hen ikke utgi seg for å være faglig her inne heller. 

Men det er jo ingen som har sagt at du må spørre nachnoo om råd heller. Hvis du ikke er komfortabel med det, så spør du heller din fastlege/behandler.

Anonymkode: 7d4c9...0c2

AnonymBruker
Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg får en bismak av at hvem som helst kan legge ut at hen er fagperson helt uten videre. Mener en fagperson bør legge ut dokument på at hen er en reel fagperson.

Kan ikke huske at nachnoo har hevdet han er en "fagperson" (hva nå enn det ordet betyr). Har du noen bevis på den påstanden?

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Vi visste at Kupton er *** som er psykiater.

Tror ikke dette er riktig heller, har du noe bevis for den påstanden du legger frem ? 

Autorisert helsepersonell, krever autorisasjon (noe en kunne søke opp online før, men virker ikke være åpent nå) og medfører ansvar. Hvis en lege sier ta 10 piller av X, og det ikke er bra for pasienten, kan legen stilles til ansvar for det og f.eks miste autorisasjonen. For å få slikt personell til å skrive på forum kreves det som regel betaling for det, og det krever at personer er autorisert for rollen. Det er ingen autoriserte psykiatere som svarer på spørsmål på dette forumet, det må du finne andre steder.

Anonymkode: f16c2...2d2

AnonymBruker
Skrevet

Psykiatri

Vi minner om at dette forumet ikke har noe autorisert helsepersonell og all diskusjon rundt medisiner er kun egne erfaringer og egen kunnskap. Diskusjon rundt spesifikke doseringer er ikke lov!

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan ikke huske at nachnoo har hevdet han er en "fagperson" (hva nå enn det ordet betyr). Har du noen bevis på den påstanden?

Tror ikke dette er riktig heller, har du noe bevis for den påstanden du legger frem ? 

Autorisert helsepersonell, krever autorisasjon (noe en kunne søke opp online før, men virker ikke være åpent nå) og medfører ansvar. Hvis en lege sier ta 10 piller av X, og det ikke er bra for pasienten, kan legen stilles til ansvar for det og f.eks miste autorisasjonen. For å få slikt personell til å skrive på forum kreves det som regel betaling for det, og det krever at personer er autorisert for rollen. Det er ingen autoriserte psykiatere som svarer på spørsmål på dette forumet, det må du finne andre steder.

Ja fra flere år tilbake da jeg fikk råd fra han vedr medisinsk bruk. Ser at nachnoo svarer som om han er en fagperson her inne. En ekte fagperson som gir seg til kjenne på et sted vil alltid være åpen om sin tittel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men slabbedasken skriver lenger oppe. "Det vet vi ganske sikkert" på spørsmålet vedr nachnoo. 

Skrevet

Ingen tvinger anonym TS til å lese svarene til nachnoo. Skjønner godt at TS er anonym her, for her vil hen altså ødelegge psyk forumet.

Anonymkode: 9b3bb...1db

Skrevet

Ingen tvinger anonym TS til å lese svarene til nachnoo. Skjønner godt at TS er anonym her, for her vil hen altså ødelegge psyk forumet.

Er ikke snakk om åødelegge forumet mer enn det er ødelagt allerede. Snakk om nachnoo og sin autorisjon på forumet. folk stiller spørsmål om mye her inne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke snakk om åødelegge forumet mer enn det er ødelagt allerede. Snakk om nachnoo og sin autorisjon på forumet. folk stiller spørsmål om mye her inne.

Nachnoo har autoritet på forumet fordi svarene hans på faglige spørsmål er saklige, nøkterne og faglig velbegrunnede. Kvaliteten i det han skriver på forumet taler for seg selv.

Du står helt fritt til ikke å stille spørsmål her inne, eller til å legge mer vekt på andres svar. Du har derimot ingen rett til å kreve noe som helst av noen brukere på dette forumet. Snakk om å være «entitled», hva nå enn det heter på norsk. Berettiget?

Eller kanskje vi skal kreve dokumentasjon på hvem du er i virkeligheten også?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men på forumet her har verken han eller andre autorisasjon. Man kan velge å følge rådene man får eller man kan gi faen. Hvis det er så viktig for det å vite helt sikkert hvem du får råd av så foreslår jeg at du heller gir faen og kontakter fastlege eller annen type lege som jeg og flere har foreslått. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er flere som for lenge siden har skjønt hvem nachnoo er.

At du ikke har det, får du ta på egen kappe.

Det har mye å si for forumet, og nå prøver altså du å ødelegge? Jeg hadde skjønt det om det dreide seg om uvettig diagnostisering og medisineringsforslag som kunne være farlige. Men det forekommer ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...