Gå til innhold

Ang. ansiktsblindhet

Gjest Flere med dette problemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er vanskelig for mange.

Jeg har lest svaret ditt til morsan. "Det er vanskelig for alle", du liksom. *småfornærma* Du klarte deg jo veldig bra. Jeg fikk 63% på kjendistesten og 50% på den andre. (Eller var det omvendt? Uansett var konklusjonen at jeg lider av "ansiktsblindhet")

Skrevet

Jeg har lest svaret ditt til morsan. "Det er vanskelig for alle", du liksom. *småfornærma* Du klarte deg jo veldig bra. Jeg fikk 63% på kjendistesten og 50% på den andre. (Eller var det omvendt? Uansett var konklusjonen at jeg lider av "ansiktsblindhet")

Å! Men jeg skrev jo at "det er vanskelig for mange" ikke "for alle", det er litt forskjell. Jeg fikk jo et 100% resultat, og så ville jeg ikke skrive det til deg da, til tross for at jeg ble oppriktig overrasket over det. :o

Lurer på hva det er med meg da, som har problemer med å kjenne igjen mennesker likevel. Sløvskap? :)

Skrevet

Å! Men jeg skrev jo at "det er vanskelig for mange" ikke "for alle", det er litt forskjell. Jeg fikk jo et 100% resultat, og så ville jeg ikke skrive det til deg da, til tross for at jeg ble oppriktig overrasket over det. :o

Lurer på hva det er med meg da, som har problemer med å kjenne igjen mennesker likevel. Sløvskap? :)

''"det er vanskelig for mange" ikke "for alle"''

Da kan jeg føye til at jeg er sløv når det gjelder å nyanser i språket også. *rister på hodet*

:- )

Skrevet

97% på kjendisene, 100% på de fremmede. Og jeg trodde jeg var dårlig på fremmede! I RL synes jeg det er vanskelig når folk ikke er der de "skal" være. :)

På de fremmede:

Out of 72 faces, you correctly identified 59.

In other words, you got 82% correct.

--------------------------------------------------------------------------------

On our previous version of this test, the average person with normal face recognition was able to recognize about 80% of the faces. If you correctly identified less than 65% of the faces, this may indicate face recognition difficulties.

Skrevet

Jeg synes det går bedre når ansiktet får en personlighet. Jeg sliter fremdeles med noen naboer. Jeg kjenner dem igjen utenfor huset sitt, men ikke hvis jeg treffer dem andre steder.

Det er ikke så greit å ha det sånn, for jeg vet at mange har reagert på at jeg ikke ser dem når de ser meg. Det er så lett for å bli tatt for overlegen.

Det var en gang jeg ikke kjente igjen moren min. Hun hadde ny ytterjakke.

AneM1365380603
Skrevet

Det var en gang jeg ikke kjente igjen moren min. Hun hadde ny ytterjakke.

Da sliter du langt mer enn meg når det kommer til dette. Familie og venner kjenner jeg igjen. De jeg sliter med er foreldre til venner av barna mine, naboene som ikke er helt inntil vårt hus og andre bekjente. Jeg må snakke med dem noen ganger før de er bankers ;)

Noen har utseende som jeg aldri glemmer, så det er mer de som mangler særpreg i ansiktstrekkene jeg sliter med. Av og til kan det komme etter vi er blitt kjent.

Skrevet

Da sliter du langt mer enn meg når det kommer til dette. Familie og venner kjenner jeg igjen. De jeg sliter med er foreldre til venner av barna mine, naboene som ikke er helt inntil vårt hus og andre bekjente. Jeg må snakke med dem noen ganger før de er bankers ;)

Noen har utseende som jeg aldri glemmer, så det er mer de som mangler særpreg i ansiktstrekkene jeg sliter med. Av og til kan det komme etter vi er blitt kjent.

Det er et problem for meg, men jeg var ikke klar over at det var et "offisielt" problem, noe som det faktisk er kjent at folk kan ha problemer med.

Skrevet

''"det er vanskelig for mange" ikke "for alle"''

Da kan jeg føye til at jeg er sløv når det gjelder å nyanser i språket også. *rister på hodet*

Ü

Skrevet

Det er et problem for meg, men jeg var ikke klar over at det var et "offisielt" problem, noe som det faktisk er kjent at folk kan ha problemer med.

Det kalles prosopagnosi på fint, og kronprinsesse Victoria lider av det. Men hun har en hoffdame som står ved siden av seg og hvisker alle navne til henne. :))

Gjest Elextra
Skrevet

Har det litt slik jeg også, dog neppe i samme grad som deg.

Reiser litt i jobben og treffer mange mennesker, og dette har ført til noen pinlige episoder.

Skrevet

Det kalles prosopagnosi på fint, og kronprinsesse Victoria lider av det. Men hun har en hoffdame som står ved siden av seg og hvisker alle navne til henne. :))

Kanskje det er løsningen for meg, min egen, personlige hoffdame.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...