Gjest Tenk om jeg vant en million - eller 40 Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 På onsdag er det jackpot i vikinglotto og lykketall. Blir det 6 rette og ene lykketallet er med og kun en vinner - da kan man faktisk vinne hele 40 mill! Oh det hadde bare vært drømmen da... men så satt jeg her og fantaserte, og fant ut at det hadde vært mer en belastning enn lykke å vinne så mange penger. 5-6 mill - det hadde vært greit, nytt hus, kanskje ny bil, ferietur og 1 mill i reserve... men 40 mill... hva skal jeg med så mye penger. Tenker litt på finanskrisa og - er penga trygt i banken? Investere i hytt og pine? Og skatten... Og alle i familien og kanskje slekta vil vel ha litt... kunne holdt det hemmelig, men hatt dårlig samvittighet - og året etter kunne de se på skattesidene at jeg hadde masse penger på bok og ane ugler i mosen. Og hadde jeg gitt dem litt hadde de vel tisket og visket i bakgrunnen at jeg kunne nå ha gitt mer... 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Det beste med å vinne 40 millioner er at jeg kunne vært skikkelig gavmild overfor familiemedlemmer i tillegg til å leve gjeldfritt og bekymringsløst selv. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hadde ikke hatt noe problemer med å forvalte 40 millioner :-) Da kunne hele familien fått rikelig,- og jeg en tidlig pensjonstilværelse :-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde ikke hatt problemer med å plassere 40 mill. Ville betalt ned alt av lån, kjøpt nytt hus, satt noe i bank, begynt på nytt studie, og gitt til veldedighetsorganisasjoner. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hadde ikke hatt noe problemer med å forvalte 40 millioner :-) Da kunne hele familien fått rikelig,- og jeg en tidlig pensjonstilværelse :-) ...og gitt bort en god slump til Leger uten grenser eller noen andre verdige mottakere.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hadde ikke vært noe problem nei! ) Denne gangen er turen kommet for søstrene mine og meg - det hadde blitt ca. 13,3 mill på oss hver. ) Gjeldfri både jeg og kjæresten og de nærmeste vennene tenker jeg. Ny bil hadde det blitt og jeg skulle sørget for at ungene har rikelig den dagen de skal stifte eget bo. ) 0 Siter
tonie Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Åh, jeg hadde fint taklet litt hvisking og tisking hvis jeg vant 40 millioner. De fikk nå bare hviske, jeg hadde brukt penger på det jeg ønsket samme hva de måtte mene om det:) 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 ''Og alle i familien og kanskje slekta vil vel ha litt... kunne holdt det hemmelig, men hatt dårlig samvittighet - og året etter kunne de se på skattesidene at jeg hadde masse penger på bok og ane ugler i mosen. Og hadde jeg gitt dem litt hadde de vel tisket og visket i bakgrunnen at jeg kunne nå ha gitt mer...'' Med 40mill så kunne du delt ut mere enn hva familien kunne drømt om, uten å sitte med dårlig samvittighet, og likevel selv levd herrens glade dager Det vil nok alltid være noen som misunner andre for slike enorme gevinster, men det finnes dem som unner oss dem også. Snakk blir det nok uansett. Jeg får slenge inn en kupong i morgen og sikre mine barns fremtid Mantra: Jeg er millionlottovinner, jeg får alt jeg trenger når jeg trenger det. Jeg er millionlottovinner, jeg får alt jeg trenger når jeg trenger det.Jeg er en millionlottovinner, jeg får alt jeg trenger når jeg trenger det...............................jippi!!! 0 Siter
Gjest Drømmer, drømmer Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Det har jeg tenkt på mange ganger Det hadde IKKE vært noe problem å forvalte 40 millinoner og jeg har ikke masse familie som skulle fått noe engang *ler* Først et strøkent hus, strøken stor garasje/verksted. Fremtiden til ungene mine. (ønkser at de skal kunne ta utdanning etc uten å lage seg mye gjeld) Feriehus i utlandet kanskje. Så ville jeg brukt en del penger på forskjellige ting jeg har tenkt på gjennom årene. Spesielle aldershjem hvor de eldre har det skikkelig godt med en drink, dans og bingo. Spesielle boliger for dårlig stilte enslige mødre. Spesielle sentre med treningshaller, samtalemuligheter etc etc for incest/overgrepsofre. Osv. Listene er jo lange som vondt år når en har lyst til mye slikt 0 Siter
Gjest midia Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde gått ned i stilling og bevillget meg 3 eller 4 dager fri hver eneste uke. Hadde gitt masse av penger til jobben og alle kolleger skulle fått hver sin pc og vi skulle dratt på ny heisatur. Vet ikke om jeg hadde orket å gjort noe mer på huset for det har jeg nettopp gjort og er møkklei rotet det blir av det, å få gå uten sko hjemme er et krav jeg har og nå har jeg hatt sagfliser i sokkene i flere måneder.. Jeg hadde nok kjøpt meg en leilighet i varmere strøk og tatt helt fri fra jobb på vinteren. slekta hadde nok fått endel også og jeg ville sikret sønnens framtid. Det er lov å drømme ) 0 Siter
Gjest maslow Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Et sted å bo. En ny og trygg bil. Et par ferieturer. Penger til barnet mitt, søsknene mine og tantunger. 0 Siter
tonie Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde gått ned i stilling og bevillget meg 3 eller 4 dager fri hver eneste uke. Hadde gitt masse av penger til jobben og alle kolleger skulle fått hver sin pc og vi skulle dratt på ny heisatur. Vet ikke om jeg hadde orket å gjort noe mer på huset for det har jeg nettopp gjort og er møkklei rotet det blir av det, å få gå uten sko hjemme er et krav jeg har og nå har jeg hatt sagfliser i sokkene i flere måneder.. Jeg hadde nok kjøpt meg en leilighet i varmere strøk og tatt helt fri fra jobb på vinteren. slekta hadde nok fått endel også og jeg ville sikret sønnens framtid. Det er lov å drømme ) Hva skulle du gjort hele dagen hvis du ikke skulle jobbe, da? Ligge ved bassengkanten? Det er sikkert deilig for en periode, men ville du ikke bli lei av det etterhvert? Jeg ville ikke jobbet noe mindre enn jeg gjør nå (heltid+), men jeg ville jobbet _kun_ med det jeg liker aller best:) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hva skulle du gjort hele dagen hvis du ikke skulle jobbe, da? Ligge ved bassengkanten? Det er sikkert deilig for en periode, men ville du ikke bli lei av det etterhvert? Jeg ville ikke jobbet noe mindre enn jeg gjør nå (heltid+), men jeg ville jobbet _kun_ med det jeg liker aller best:) Nei jeg er så hjemmekjær og veldig glad når jeg får være helt alene og holde på med akkurat det jeg har lyst til. Jeg har utrolig mye jeg kunne ha tenkt meg å gjøre om jeg hadde fått fridager fra jobb. Jeg jobber full dag fast og jeg vil ikke kalle meg lat, men kanskje det er det jeg er når jeg har så mye lyst til å få være hjemme alene? 0 Siter
tonie Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Nei jeg er så hjemmekjær og veldig glad når jeg får være helt alene og holde på med akkurat det jeg har lyst til. Jeg har utrolig mye jeg kunne ha tenkt meg å gjøre om jeg hadde fått fridager fra jobb. Jeg jobber full dag fast og jeg vil ikke kalle meg lat, men kanskje det er det jeg er når jeg har så mye lyst til å få være hjemme alene? Nei, jeg bare lurer jeg, på hva folk egentlig gjør når de har et hav av fritid. Når jeg har fri for lenge blir jeg apatisk og lat og misfornøyd. Når jeg har gjort det som skal gjøres blir jeg bare sittende der og glo. Jeg snakker ikke om noen fridager da, det er jo helt flott, men måneder i slengen. Vi er forskjellige, helt klart. Jeg må innrømme at jeg blir klam bare ved tanken på å gå hjemme. 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, jeg bare lurer jeg, på hva folk egentlig gjør når de har et hav av fritid. Når jeg har fri for lenge blir jeg apatisk og lat og misfornøyd. Når jeg har gjort det som skal gjøres blir jeg bare sittende der og glo. Jeg snakker ikke om noen fridager da, det er jo helt flott, men måneder i slengen. Vi er forskjellige, helt klart. Jeg må innrømme at jeg blir klam bare ved tanken på å gå hjemme. Måneder i slengen? Nei, det har jeg ingen erfaring med. Jeg ser for meg at jeg glatt skulle klart å få tiden til å gå som pensjonist i en alder av 42 år, og isærdeleshet dersom jeg hadde god råd. Lese bøker, gå turer, ta ukentlig pedikyr og massasje, lage bedre middager, være tilstede for sønnen når han kommer hjem fra skolen, være mer opplagt til å ha selskapeligheter i helgene, drive med ymse hobbyvirksomhet som å male, juleverksted før jul osv. 0 Siter
tonie Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Måneder i slengen? Nei, det har jeg ingen erfaring med. Jeg ser for meg at jeg glatt skulle klart å få tiden til å gå som pensjonist i en alder av 42 år, og isærdeleshet dersom jeg hadde god råd. Lese bøker, gå turer, ta ukentlig pedikyr og massasje, lage bedre middager, være tilstede for sønnen når han kommer hjem fra skolen, være mer opplagt til å ha selskapeligheter i helgene, drive med ymse hobbyvirksomhet som å male, juleverksted før jul osv. Joa, hvis man klarer å skape seg en haug med nye rutiner og vaner får man vel tida til å gå. Man begynner kanskje å se på det som en jobb ettehvert:) 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Joa, hvis man klarer å skape seg en haug med nye rutiner og vaner får man vel tida til å gå. Man begynner kanskje å se på det som en jobb ettehvert:) Eller at man får det like "travelt" som pensjonister, som synes at "travel uke" er en uke der de både har legetime og frisørtime;-) 0 Siter
tonie Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Eller at man får det like "travelt" som pensjonister, som synes at "travel uke" er en uke der de både har legetime og frisørtime;-) Hehe, der er vi ved poenget mitt. Når jeg har hatt ferie for lenge blir jeg sånn. Det er det jeg er redd for. Jeg tør ikke å sitte stille for da blir jeg til en zombie:) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Tror jeg skulle klart å takle belastningene med å vinne 40 mill, ja Hadde satt av penger i fond til barna. Foreldre, svigerforeldre og søsken av oss hadde fått litt. Egen gjeld hadde blitt nedbetalt. Mannen hadde sluttet i jobben han har nå, og begynt for seg selv. Vi hadde pusset opp huset ferdig - uten å gjøre noe særlig selv. Den ene bilen hadde blitt byttet ut. Investert i kunst. Investert i aksjer og fond. Reist, reist, reist. Og ellers levd ganske normalt som før De pengene som måtte bli igjen vil jeg tro ungene ville bli glade for når vi døde , men det skulle nok vært skrevet et utfyllende testamente 0 Siter
astridny Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hadde ikke vært noe problem. Da hadde mine søsken og mine tantebarn fått penger. Kjøpt nytt hus. Ny bil. Betalt gjeld. Mannen min hadde sluttet i jobben. Rullesko til min datter. Digitalt kamera. Og så har jeg dessverre måtte gitt litt penger til søstra til min mann. Og reist mye på ferie. Drømme drømme. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.