Gjest Wita Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Måneder i slengen? Nei, det har jeg ingen erfaring med. Jeg ser for meg at jeg glatt skulle klart å få tiden til å gå som pensjonist i en alder av 42 år, og isærdeleshet dersom jeg hadde god råd. Lese bøker, gå turer, ta ukentlig pedikyr og massasje, lage bedre middager, være tilstede for sønnen når han kommer hjem fra skolen, være mer opplagt til å ha selskapeligheter i helgene, drive med ymse hobbyvirksomhet som å male, juleverksted før jul osv. Jeg liker hverdager og rutiner jeg. Da er det så deilig når helga kommer. Setter ekstra pris på helga da. Vi har hatt et slikt liv 2 måneder den ene gangen og 1 måned den andre gangen. Det er deilig en periode, men jeg er så glad jeg slipper å ha det slik året rundt. Jeg tror jeg hadde blitt gal av det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det er mulig jeg er litt rar eller så er det vel slik at jeg føler jeg har det helt fint slik jeg har det.Jeg drømmer ikke om et liv som frua til Røkke eller Petter Stordalen. Jeg tror jeg hadde følt det som et tomt liv. Da jeg var i St.Tropez for et par år siden og så alle med de store luxeriøse båtene som hadde tjenere om bord som gjorde alt for dem, tenkte jeg at livet de levde måtte være gørr kjedelig. Jeg synes det høres kjedelig ut med så mye penger. Jeg ville ikke blitt noe lykkeligere. Jeg synes det er morro å spare litt hver måned og se at sparekontoen vokser sakte men sikkert. Hadde jeg vunnet 4O mill, hadde jeg gått glipp av den morroa. Jeg kunne ha kjøpt alt jeg ønsket, men hva etterpå? Jeg ønsker ikke å bo i ett slott av et hus. Hva skal jeg med det når jeg allerede har mer enn nok å vaske? Jeg vil ha det helt vanlig og det er ikke noe jeg savner. Vi har det vi trenger. Hytter, biler og båter, har vi allerede. Og vi kan ikke reise mer enn det vi allerede gjør, så lenge vi har 5 uker ferie og skolebarn.Klær er jeg heller ikke så opptatt av. Så hvis jeg hadde vunnet 40 mill, hadde jeg blitt veldig spandabel og jeg hadde nok gledet en del familiemedlemmer og ungene hadde fått sitt på sperret konto. Etter å ha lest dette innlegget ditt slår det meg at du muligens er av dem som har såpass mye penger at du ikke trenger å snu på krona akkurat for å få det til å gå rundt (særlig i og med at du nevner i flertall at dere har både båter, hytter og biler...). De som har så mye penger har en sterk tendens til å si at penger ikke gjør en lykkelig... Penger i seg selv gjør en kanskje ikke lykkelig, men det gjør en ikke lykkelig når man ikke har penger til at ungen(e) kan være med på fritidsaktiviteter, ferier eller må gå i klær som er for små f.eks.... 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Etter å ha lest dette innlegget ditt slår det meg at du muligens er av dem som har såpass mye penger at du ikke trenger å snu på krona akkurat for å få det til å gå rundt (særlig i og med at du nevner i flertall at dere har både båter, hytter og biler...). De som har så mye penger har en sterk tendens til å si at penger ikke gjør en lykkelig... Penger i seg selv gjør en kanskje ikke lykkelig, men det gjør en ikke lykkelig når man ikke har penger til at ungen(e) kan være med på fritidsaktiviteter, ferier eller må gå i klær som er for små f.eks.... Vi er ikke blandt rikingene vi nei. Vi bor i ett strøk hvor jeg ser mye rikdom rundt meg og gedigne eneboliger, men det frister meg ikke. Helt sant. 300 kvadratmeter er mer enn nok for meg. Her vi bor er vi nok blandt de fattigste. Hvis jeg skal sammenligne med hele Norges befolkning, så har vi det bra. Sikkert over gjennomsnittet og vi trenger ikke sulte. Men husker hvordan det var å måtte snu på kronene og jeg ønsker meg ikke dit igjen, men man trenger da ikke ha så mange millioner for å slippe å ha det slik. Du tror sikkert jeg er blasert, men jeg var like lykkelig som deg da jeg kjøpte hytte. Jeg er ikke blasert, men jeg er som mannen min sier ganske jordnær og jeg gleder meg over å kunne kjøpe små ting som noe nytt til huset eller et klesplagg. Hadde jeg hatt mange millioner hadde jeg mistet den gleden. Ja, vi har leilighet i Croatia, men det er ikke den som gleder meg. Vi har ikke mye glede av den. Jeg har vært der tilsammen 3 uker. Vi har bare 5 ferieuker i året vet du og hva skal man med leilighet i utlandet da, hvis det ikke er for å leie ut? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det er mulig jeg er litt rar eller så er det vel slik at jeg føler jeg har det helt fint slik jeg har det.Jeg drømmer ikke om et liv som frua til Røkke eller Petter Stordalen. Jeg tror jeg hadde følt det som et tomt liv. Da jeg var i St.Tropez for et par år siden og så alle med de store luxeriøse båtene som hadde tjenere om bord som gjorde alt for dem, tenkte jeg at livet de levde måtte være gørr kjedelig. Jeg synes det høres kjedelig ut med så mye penger. Jeg ville ikke blitt noe lykkeligere. Jeg synes det er morro å spare litt hver måned og se at sparekontoen vokser sakte men sikkert. Hadde jeg vunnet 4O mill, hadde jeg gått glipp av den morroa. Jeg kunne ha kjøpt alt jeg ønsket, men hva etterpå? Jeg ønsker ikke å bo i ett slott av et hus. Hva skal jeg med det når jeg allerede har mer enn nok å vaske? Jeg vil ha det helt vanlig og det er ikke noe jeg savner. Vi har det vi trenger. Hytter, biler og båter, har vi allerede. Og vi kan ikke reise mer enn det vi allerede gjør, så lenge vi har 5 uker ferie og skolebarn.Klær er jeg heller ikke så opptatt av. Så hvis jeg hadde vunnet 40 mill, hadde jeg blitt veldig spandabel og jeg hadde nok gledet en del familiemedlemmer og ungene hadde fått sitt på sperret konto. Du nevner hytter, båter og biler... Da er du nok litt på vaklende grunn i forhold til hva som er "normalt". Enkelte av oss har verken råd til å kjøpe bolig eller den ønskede utedressen til ungen. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Du nevner hytter, båter og biler... Da er du nok litt på vaklende grunn i forhold til hva som er "normalt". Enkelte av oss har verken råd til å kjøpe bolig eller den ønskede utedressen til ungen. Jeg vet og husker hvordan det er å være der, så det har jeg ikke glemt. Vi er nok en god del eldre enn deg og vi har fått bedre økonomi med årene, slik som ofte skjer med de fleste. Jeg ønsker ikke å være fattig og jeg ønsker ikke å være blandt de rikeste. Den gyldne middelvei er best:-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Måneder i slengen? Nei, det har jeg ingen erfaring med. Jeg ser for meg at jeg glatt skulle klart å få tiden til å gå som pensjonist i en alder av 42 år, og isærdeleshet dersom jeg hadde god råd. Lese bøker, gå turer, ta ukentlig pedikyr og massasje, lage bedre middager, være tilstede for sønnen når han kommer hjem fra skolen, være mer opplagt til å ha selskapeligheter i helgene, drive med ymse hobbyvirksomhet som å male, juleverksted før jul osv. En annen ting man kan fylle dagene med om man ikke trenger å jobbe for pengene: frivillig arbeid. Kjenner en hel del som har gått av med tidligpensjon av den typen hvor man kan jobbe i tillegg og derved få dobbel lønn. De fleste jobber en del i tillegg, noen bare hygger seg med fritiden - og noen få gjør en hel del arbeid for lokale idrettslag og annet veldedig arbeid. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Vi er ikke blandt rikingene vi nei. Vi bor i ett strøk hvor jeg ser mye rikdom rundt meg og gedigne eneboliger, men det frister meg ikke. Helt sant. 300 kvadratmeter er mer enn nok for meg. Her vi bor er vi nok blandt de fattigste. Hvis jeg skal sammenligne med hele Norges befolkning, så har vi det bra. Sikkert over gjennomsnittet og vi trenger ikke sulte. Men husker hvordan det var å måtte snu på kronene og jeg ønsker meg ikke dit igjen, men man trenger da ikke ha så mange millioner for å slippe å ha det slik. Du tror sikkert jeg er blasert, men jeg var like lykkelig som deg da jeg kjøpte hytte. Jeg er ikke blasert, men jeg er som mannen min sier ganske jordnær og jeg gleder meg over å kunne kjøpe små ting som noe nytt til huset eller et klesplagg. Hadde jeg hatt mange millioner hadde jeg mistet den gleden. Ja, vi har leilighet i Croatia, men det er ikke den som gleder meg. Vi har ikke mye glede av den. Jeg har vært der tilsammen 3 uker. Vi har bare 5 ferieuker i året vet du og hva skal man med leilighet i utlandet da, hvis det ikke er for å leie ut? *Humrer* Godt å høre. ) For jeg har jo egentlig ikke det inntrykket av deg heller. 300m2 er alt for mye for meg akkurat nå, men jeg ønsker meg litt mer plass alikevel til ungene og meg enn 84m2... ;o) Hadde gjort seg med ett rom til som vi kunne hatt bøker og ting og tang i. Når ungene blir større og trenger mer plass til kompiser og sånt kunne jeg tenkt meg en kjellerstue/loftstue ja! Litt vanskelig å få til i en blokk. ) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 *Humrer* Godt å høre. ) For jeg har jo egentlig ikke det inntrykket av deg heller. 300m2 er alt for mye for meg akkurat nå, men jeg ønsker meg litt mer plass alikevel til ungene og meg enn 84m2... ;o) Hadde gjort seg med ett rom til som vi kunne hatt bøker og ting og tang i. Når ungene blir større og trenger mer plass til kompiser og sånt kunne jeg tenkt meg en kjellerstue/loftstue ja! Litt vanskelig å få til i en blokk. ) Det er bruttoarealet som er på 300. Boligarealet er på 250. Vi har hverken kjellerstue eller loftstue, men soverommene våre er store. Og så har vi en kjellerleilighet som vi leier ut. Å få plass til bøker kommer til å bli et problem her også snart. Samlingen vokser og jeg vet ikke helt hva slags løsning jeg skal finne på nå. Jeg tror takhyller må bli løsningen:-) 0 Siter
Mirabell Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Vi hadde nok kjøpt nytt hus og en hytte med strandlinje, brygge og badeplass. Ny bil og kanskje kjøpt en El-bil i tillegg. Unnet oss mer fritid, f.eks. tatt oss ekstra ferie uten lønn. Tror ikke jeg hadde sagt opp jobben, men... Det er i hvert fall en deilig dagdrøm :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det er bruttoarealet som er på 300. Boligarealet er på 250. Vi har hverken kjellerstue eller loftstue, men soverommene våre er store. Og så har vi en kjellerleilighet som vi leier ut. Å få plass til bøker kommer til å bli et problem her også snart. Samlingen vokser og jeg vet ikke helt hva slags løsning jeg skal finne på nå. Jeg tror takhyller må bli løsningen:-) ''Å få plass til bøker kommer til å bli et problem her også snart. Samlingen vokser og jeg vet ikke helt hva slags løsning jeg skal finne på nå'' Jeg har begynt å fylle opp bokhyllene hjemme hos min kjære. ;o) Sniker med meg en bok eller to nå og da og stapper inn i hylla og regner med han ikke legger merke til det. Forøvrig tror jeg han ser på hver ting jeg tar med meg inn i huset som ett skritt nærmere full innflytting så jeg tror egentlig han er bare glad til. ) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Å få plass til bøker kommer til å bli et problem her også snart. Samlingen vokser og jeg vet ikke helt hva slags løsning jeg skal finne på nå'' Jeg har begynt å fylle opp bokhyllene hjemme hos min kjære. ;o) Sniker med meg en bok eller to nå og da og stapper inn i hylla og regner med han ikke legger merke til det. Forøvrig tror jeg han ser på hver ting jeg tar med meg inn i huset som ett skritt nærmere full innflytting så jeg tror egentlig han er bare glad til. ) Det tenker jeg han er:-) Apropo lykke. Du virker som en av dols lykkeligste:-) Jeg tror ikke du hadde vært lykkeligere om du hadde vært frua til Røkke. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det tenker jeg han er:-) Apropo lykke. Du virker som en av dols lykkeligste:-) Jeg tror ikke du hadde vært lykkeligere om du hadde vært frua til Røkke. Jeg er lykkelig! ) Det har lite med penger å gjøre, men det er klart det hjelper at jeg har så det går greit rundt og at jeg vet at kjæresten er flink med penger slik at om vi skulle slå oss sammen under samme tak etterhvert (noe jeg jo håper og tror!) så vil vi ha en trygg økonomisk fremtid. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er lykkelig! ) Det har lite med penger å gjøre, men det er klart det hjelper at jeg har så det går greit rundt og at jeg vet at kjæresten er flink med penger slik at om vi skulle slå oss sammen under samme tak etterhvert (noe jeg jo håper og tror!) så vil vi ha en trygg økonomisk fremtid. Økonomisk sans og ikke et rotehue er en stor fordel ja:-) 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Vi er ikke blandt rikingene vi nei. Vi bor i ett strøk hvor jeg ser mye rikdom rundt meg og gedigne eneboliger, men det frister meg ikke. Helt sant. 300 kvadratmeter er mer enn nok for meg. Her vi bor er vi nok blandt de fattigste. Hvis jeg skal sammenligne med hele Norges befolkning, så har vi det bra. Sikkert over gjennomsnittet og vi trenger ikke sulte. Men husker hvordan det var å måtte snu på kronene og jeg ønsker meg ikke dit igjen, men man trenger da ikke ha så mange millioner for å slippe å ha det slik. Du tror sikkert jeg er blasert, men jeg var like lykkelig som deg da jeg kjøpte hytte. Jeg er ikke blasert, men jeg er som mannen min sier ganske jordnær og jeg gleder meg over å kunne kjøpe små ting som noe nytt til huset eller et klesplagg. Hadde jeg hatt mange millioner hadde jeg mistet den gleden. Ja, vi har leilighet i Croatia, men det er ikke den som gleder meg. Vi har ikke mye glede av den. Jeg har vært der tilsammen 3 uker. Vi har bare 5 ferieuker i året vet du og hva skal man med leilighet i utlandet da, hvis det ikke er for å leie ut? ''Ja, vi har leilighet i Croatia, men det er ikke den som gleder meg. Vi har ikke mye glede av den. Jeg har vært der tilsammen 3 uker. Vi har bare 5 ferieuker i året vet du og hva skal man med leilighet i utlandet da, hvis det ikke er for å leie ut?'' ;-) Og så du som i går sa at du ikke hadde hatt noe å fylle tiden med om du hadde "pensjonert" deg nå;-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Da hadde jeg først og fremst tatt _hele_ regningsbunken og satt meg på nettbanken og betalt dem. :-) Så hadde jeg gått i banken, og betalt ned all gjeld. Deretter sikret mine barn økonomisk. Deretter hadde jeg "ansatt" snekkere og div til å bygge "drømmehuset" på "drømmestedet". Latt banra få "drømmemøblene" sine på Ikea. Likeledes kjøpt inn noen nye møbler. Så hadde jeg tatt med meg ungene til et syden el.l. hvor vi ikke skulle vendt på en eneste krone og bare kosa oss. Jeg hadde deretter kjøpt meg en ny, god bil, som jeg kan koste på alle servicer og ha en god stund. Jeg ville også satt inn en god slump på sparekonto, for å sikrer meg selv litt.. Hvis jeg har mye igjen når det er gjort, ville jeg gitt søsknene mine en god slump. Tror jeg... Kjenner en som vant mange millioner en gang.. men pengene varte ikke lenge :-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Ja, vi har leilighet i Croatia, men det er ikke den som gleder meg. Vi har ikke mye glede av den. Jeg har vært der tilsammen 3 uker. Vi har bare 5 ferieuker i året vet du og hva skal man med leilighet i utlandet da, hvis det ikke er for å leie ut?'' ;-) Og så du som i går sa at du ikke hadde hatt noe å fylle tiden med om du hadde "pensjonert" deg nå;-) Jeg ville ha reist rundt og sett meg omkring selvfølgelig. Det kan jeg gjøre hjemme også. Mye av Norge jeg ikke har sett enda, så jeg ville vel ha fått noe å fylle tiden med, men jeg tror jeg hadde blitt ganske lei etterhvert. Jeg liker variasjon. Jobb og rutiner og det å kunne glede seg til helger og ferier. Jeg ville ikke ha vært uten jobb og hatt hele dagene fri, men jeg kunne gjerne hatt 2 uker ekstra med ferie i året. Det hadde vært perfekt:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg hadde kjøpt meg sexleketøy, i tilfelle krig. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1224062621' post='3986530] Jeg hadde kjøpt meg sexleketøy, i tilfelle krig. Ha ha, nå fikk jeg meg en god latter;o) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1224062621' post='3986530] Jeg hadde kjøpt meg sexleketøy, i tilfelle krig. Hehe, nå fikk du meg til å le gitt :-) 0 Siter
Gjest Trådstarter Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Da hadde jeg først og fremst tatt _hele_ regningsbunken og satt meg på nettbanken og betalt dem. :-) Så hadde jeg gått i banken, og betalt ned all gjeld. Deretter sikret mine barn økonomisk. Deretter hadde jeg "ansatt" snekkere og div til å bygge "drømmehuset" på "drømmestedet". Latt banra få "drømmemøblene" sine på Ikea. Likeledes kjøpt inn noen nye møbler. Så hadde jeg tatt med meg ungene til et syden el.l. hvor vi ikke skulle vendt på en eneste krone og bare kosa oss. Jeg hadde deretter kjøpt meg en ny, god bil, som jeg kan koste på alle servicer og ha en god stund. Jeg ville også satt inn en god slump på sparekonto, for å sikrer meg selv litt.. Hvis jeg har mye igjen når det er gjort, ville jeg gitt søsknene mine en god slump. Tror jeg... Kjenner en som vant mange millioner en gang.. men pengene varte ikke lenge :-) Nei skjønner pengene ikke varer lenge når en skal bruke dem såpass.... Min mann og jeg er veldig fornuftige sånn sett. Betale ned gjelda på huset, vi har heldigvis ingen annen gjeld, vi har fast inntekt og kommer ikke til å slutte jobbe, men kanskje trappe ned litt. Kjøpe nytt hus eller pusse opp det gamle. Noen nye møbler, nye klær osv.. Kanskje gitt bort litt til familie. Mne likevel passet på å hatt et par mill. ekstra på bok som sikkerhet 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.