Gå til innhold

Lei av å være lærer

Gjest men hvilket yrke kan passe sånne som oss?:)

Anbefalte innlegg

Gjest men hvilket yrke kan passe sånne som oss?:)
Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet som lærer i ungdomskolen i 12 år og jeg stortrives med ungdom og jeg liker fagene jeg underviser i.

Likevel har jeg innsett at jeg begynner å bli lei av selve yrket. Det blir stadig mer og mer møtevirksomhet, referat som skal skrives, lokale planer, nasjonale planer... Det tar aldri slutt. Jeg får mindre tid til å planlegge undervisning og til etterarbeid/retting. Rett og slett mindre tid til å ha hovedfokus på elevene mine.

Selvfølgelig skal det være en del møter om forskjellige ting (selv om jeg synes møtene med foreldrene er det aller viktigste), men jeg synes det har blitt så mye DILL.

Jeg vurderer sterkt å skifte beite fullstendig. Men hva er det lærere kan bortsett fra å være lærere?

Jeg har noen grunnfag og mellomfag i ulike språk,- i hvilket yrke kan jeg bruke noe sånt?

Antagelig har jeg vært lærer altfor lenge for jeg kan tydeligvis ikke så mye om arbeidslivet:)

Tips?

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener (er selv lærer) ;-)

Mitt inntrykk er at lærerkompetansen kan brukes til mye. Altfor mange nyutdannede lærere får andre jobber enn i skoleverket, så jeg tipper det er en grei sak å få noe annet.

fei1365380229
Skrevet

"møtevirksomhet, referat som skal skrives, lokale planer, nasjonale planer... Det tar aldri slutt. Jeg får mindre tid til å planlegge undervisning og til etterarbeid/retting. Rett og slett mindre tid til å ha hovedfokus på elevene mine".

Helt enig med deg her...er så lei av alt som skal dokumenteres og som gjør at jeg får alt for liten tid til det som burde være hovedfokus...god undervisning for elevene mine.

Jobber i videregående skole og har vært borte fra videregående i 5 år pga sykdom/permisjon og jeg må si at det har blitt 10 ganger verre siden sist jeg jobbet i videregående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...