Gå til innhold

Hotell _bare_ for barn!

pekkaline

Anbefalte innlegg

Ja så men, nå har det også kommet. Det blir spennende å se om dette kan drives. Jeg tenkte først at dette gjør vel ikke folk, men så leser jeg litt nedover...Det kan kanskje være en super helg for enkelte barn her. Jeg er nok kanskje for mye hønemor, men for andre er kanskje dette et bra tilbud.

Vil dere kunne klare å benytte dere av et slikt hotell?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=495427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg visst at jentene hadde det greit der, hadde jeg ikke hatt noe problem med å sende jentene der. Selv om de nå er blitt gamle til å være der.

Er kanskje ikke like mye hønemor som deg.

Men jeg håper inderlig ikke at dette hotellet blir brukt av de samme foreldrene hver eneste helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst at jentene hadde det greit der, hadde jeg ikke hatt noe problem med å sende jentene der. Selv om de nå er blitt gamle til å være der.

Er kanskje ikke like mye hønemor som deg.

Men jeg håper inderlig ikke at dette hotellet blir brukt av de samme foreldrene hver eneste helg...

Jeg håper prisene ikke blir for høye slik at de aleneforeldrene som ikke bor nær familie, kan bruke tilbudet. Og aleneforeldre bruker ikke ha så god råd at de sender dem avgårde for ofte...

Det kan også bli for mye av det gode fra de som har god råd ja, men det virket som de hadde tenkt tanken selv. Så de legger nok inn en maks grense får en håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper prisene ikke blir for høye slik at de aleneforeldrene som ikke bor nær familie, kan bruke tilbudet. Og aleneforeldre bruker ikke ha så god råd at de sender dem avgårde for ofte...

Det kan også bli for mye av det gode fra de som har god råd ja, men det virket som de hadde tenkt tanken selv. Så de legger nok inn en maks grense får en håpe.

Tanken bak hotellet er hvertfall god. Er man innflytter til Oslo, er det nok lettere å bruke hotellet, enn å finne noen man kan stole nok på til at man kan ta seg ei helg tør ta seg en helg hvor man gjør noe annet enn å bare være forelder. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt de samme reservasjonene som psykolog Laugen (eller hva han het). Et godt tilbud, men det må brukes med omhu og ikke bli en dumpingplass for barna.

Som en nødløsning når man ikke får noe annet barnepass når man skal ut på noe spesielt, men ikke som fast helgeavlastning.

Bøyken er prisen. Som nevnt i artikkelen vil prisen utestenge mange av dem som kanskje trenger tilbudet aller mest.

Og ja, jeg kunne nok ha benyttet meg av tilbudet hadde de praktiske forutsetningene ligget til rette for det. Barna mine er sosiale og elsker å treffe nye barn, og har heller ikke problemer med å knytte seg til nye voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt de samme reservasjonene som psykolog Laugen (eller hva han het). Et godt tilbud, men det må brukes med omhu og ikke bli en dumpingplass for barna.

Som en nødløsning når man ikke får noe annet barnepass når man skal ut på noe spesielt, men ikke som fast helgeavlastning.

Bøyken er prisen. Som nevnt i artikkelen vil prisen utestenge mange av dem som kanskje trenger tilbudet aller mest.

Og ja, jeg kunne nok ha benyttet meg av tilbudet hadde de praktiske forutsetningene ligget til rette for det. Barna mine er sosiale og elsker å treffe nye barn, og har heller ikke problemer med å knytte seg til nye voksne.

''Barna mine er sosiale og elsker å treffe nye barn, og har heller ikke problemer med å knytte seg til nye voksne.''

Det hadde sikkert vært et topp tilskudd i hverdagen for de utadvente og sosiale barna ja. Om vi skulle vært i oslo ei helg, jeg og min mann, så kunne det kanskje være en ide. Men da hadde jenta vår fått med seg ei venninne om hun ville :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dette hadde ikke vært noe for oss. Vi benytter oss svært lite av barnepass, og det lille vi trenger får vi dekket via familie og venner.

Dessuten tror jeg junior lett ville ha følt seg "plassert bort" på et slikt sted, mens det å overnatte hos tante eller en kompis er en ting han hadde hatt lyst til i blant selv om vi ikke skulle bort.

Kanskje søskenpar/-flokker lettere ville trivdes på et slikt sted, fordi de har i det minste hverandre? Enebarnet blir fort veldig alene i mengden; særlig når man er litt sjenert i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette hadde ikke vært noe for oss. Vi benytter oss svært lite av barnepass, og det lille vi trenger får vi dekket via familie og venner.

Dessuten tror jeg junior lett ville ha følt seg "plassert bort" på et slikt sted, mens det å overnatte hos tante eller en kompis er en ting han hadde hatt lyst til i blant selv om vi ikke skulle bort.

Kanskje søskenpar/-flokker lettere ville trivdes på et slikt sted, fordi de har i det minste hverandre? Enebarnet blir fort veldig alene i mengden; særlig når man er litt sjenert i tillegg.

''Kanskje søskenpar/-flokker lettere ville trivdes på et slikt sted, fordi de har i det minste hverandre?''

Det var min tanke også. I utgangspunktet syntes jeg dette hørtes interessant ut, for jeg har virkelig et kjempeproblem med barnevakt, og jeg tenkte at så sant begge dro, ville det nok gå fint.

Men så så jeg aldersgrensen. 13 år. Det blir ikke lenge før eldstemann er for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte like godt guttungen (8) hva han syntes om ideen (bre sånn rent hypotetisk, altså). Hans svar var: "Det høres litt rart og litt kult ut. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvorvidt jeg hadde benyttet tilbudet hadde jo hatt veldig mye med barna å gjøre.

Tror barna mine ville hatt veldig lyst - de elsker å dra nye "lekesteder" for barn og elsker å overnatte borte. Hvorvidt de ville hatt lyst igjen avhenger selvfølgelig helt av første oppholdet. Vi har ikke veldig lett tilgang på barnevakt heller. Ser derfor ikke bort fra at vi kunne benyttet oss av det, sånn helt unntaksvis. Neppe for mer enn én overnatting - i hvertfall i første omgang.

Om vi virkelig kommer til å benytte oss av det er vel høyst usikkert, men jeg vil nok være spent på å høre om andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et tilbud om passer best til utadvente barn, blir litt som en leir på en måte. Mange nye å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte like godt guttungen (8) hva han syntes om ideen (bre sånn rent hypotetisk, altså). Hans svar var: "Det høres litt rart og litt kult ut. "

Hehe, jeg forstår hva han mener. Liksom dra på hotell med trillebag. Tror nok de ville følt seg store også da :) Det virker som de legger opp til endel aktiviteter, og det er jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt jeg hadde benyttet tilbudet hadde jo hatt veldig mye med barna å gjøre.

Tror barna mine ville hatt veldig lyst - de elsker å dra nye "lekesteder" for barn og elsker å overnatte borte. Hvorvidt de ville hatt lyst igjen avhenger selvfølgelig helt av første oppholdet. Vi har ikke veldig lett tilgang på barnevakt heller. Ser derfor ikke bort fra at vi kunne benyttet oss av det, sånn helt unntaksvis. Neppe for mer enn én overnatting - i hvertfall i første omgang.

Om vi virkelig kommer til å benytte oss av det er vel høyst usikkert, men jeg vil nok være spent på å høre om andres erfaringer.

Det kan jo være at det blir veldig populært. Opplegg og sosialt samvær. En forandring i hverdagen. Det er jo nettopp det vi også trenger, og om barna storkoser seg der, så er det jo topp tilbud. Første gangen tror jeg at jeg hadde holdt meg nær hotellet. For meg ville det handle om å gjøre noe gøy for barna. Jeg kunne ikke reist avgårde med viten om at de bare likte seg sånn passe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det kan jo være at det blir veldig populært. Opplegg og sosialt samvær. En forandring i hverdagen. Det er jo nettopp det vi også trenger, og om barna storkoser seg der, så er det jo topp tilbud. Første gangen tror jeg at jeg hadde holdt meg nær hotellet. For meg ville det handle om å gjøre noe gøy for barna. Jeg kunne ikke reist avgårde med viten om at de bare likte seg sånn passe der.

''Jeg kunne ikke reist avgårde med viten om at de bare likte seg sånn passe der.''

Enig i det, i hvertfall om formålet også var at jeg skulle finne på noe hyggelig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det skulle vært bra krise i heimen om jeg så meg nødt til å sende dem til et slikt sted. Det står jo at det ikke er et lavprisprosjekt.

Jeg tror nok barna mine ville elsket å være der, men da med minst ett av søsknene med seg. Sønnen min ville klart seg helt fint alene. Det ville vært en opplevelse for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tors Hammer, here we come! ;0)

Som sagt, nå er det nytt og ukjent, dermed litt skummelt..

Tror ikke jeg kunne sendt ungene dit.

Men kanskje med tiden, hvem vet..

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært bra krise i heimen om jeg så meg nødt til å sende dem til et slikt sted. Det står jo at det ikke er et lavprisprosjekt.

Jeg tror nok barna mine ville elsket å være der, men da med minst ett av søsknene med seg. Sønnen min ville klart seg helt fint alene. Det ville vært en opplevelse for han.

Ja jeg ville ikke sendt dem der for enhver pris. Håper prisen havner på ok nivå slik at de som virkelig kan ha bruk for ordningen, får bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tors Hammer, here we come! ;0)

Som sagt, nå er det nytt og ukjent, dermed litt skummelt..

Tror ikke jeg kunne sendt ungene dit.

Men kanskje med tiden, hvem vet..

:0)

Dette er nok et glimt av fremtiden.... Vel vi får se hvordan det vil gå med barnehotell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Neppe. Jeg tror ikke jeg hadde klart å slappe av om jeg skulle sendt mine to på 8 og 10 år dit for å dra et annet sted selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Neppe. Jeg tror ikke jeg hadde klart å slappe av om jeg skulle sendt mine to på 8 og 10 år dit for å dra et annet sted selv.

Nei det var det da :) Jeg måtte vært nær dem første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...