Gå til innhold

Jippi!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg satt her i dag og var litt lei meg, egentlig... Savna Norge og alt som er der. Familie, venner, kulturen, naturen, vinteren, maten...Ja alt!!

Sà slo det meg at jeg skulle sòke litt pà nettet om det finnes norske butikker rundt her, og gjett hva jeg fant!!

Et scandinavisk shoppingsenter i Torrevieja!!!!! Der har de alskens med norsk mat, restauranter, mm. Kanskje jeg skal ta med "kailn" og spise "mors kjòttboller" ? :-D

Halleluja :-D

Det ble nesten rene julekvelden dette her. Jeg vet i hvertfall hvor jeg skal i helga, og hva jeg skal shoppe!! Norsk kaffe, ost, kaviar, smàgodt, ukeblader....You name it!

Er bare sà happy her nà!! Jeg trodde aldri at jeg skulle bli sà glad for à finne noe norskt, men sànn er det nàr man bor milevis fra alt man er vant til! Har nesten lyst til à grine jo!! Hihi :-)

Det var bare dette jeg ville si! Màtte dele det med noen :-D

Skrevet

Sjekk åpningstidene før du drar. De er nokså begrensede. Og "senter" er å ta hardt i.

Men garnbutikken er fin.

Skrevet

Jeg skjønne deg utrolig godt.

Bodde i USA ett år, og før jul dro vi til en "svensk" by et stykke unna der jeg bodde. Der hadde de brunost og Freia Melkesjokolade. Kan tro jeg ble glad. Begynte neste og grine, og kjøpte med så jeg hadde en stund.

Aldri har vel brunost og melkesjokolade smakt så godt :D

Kos deg, og nyyyyt kjent og kjær mat :)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg skjønne deg utrolig godt.

Bodde i USA ett år, og før jul dro vi til en "svensk" by et stykke unna der jeg bodde. Der hadde de brunost og Freia Melkesjokolade. Kan tro jeg ble glad. Begynte neste og grine, og kjøpte med så jeg hadde en stund.

Aldri har vel brunost og melkesjokolade smakt så godt :D

Kos deg, og nyyyyt kjent og kjær mat :)

Ja, man blir nesten pà gràten over à finne norsk mat :-) Jeg hàper de har julebrus og julemarsipan ogsà :-D

Gjest Angela26
Skrevet

Sjekk åpningstidene før du drar. De er nokså begrensede. Og "senter" er å ta hardt i.

Men garnbutikken er fin.

Garnbutikken?? Hehe :-D Om jeg bare kunne à strikke sà.

Jeg skal ha mat jeg!! :-)

Skrevet

Ja, man blir nesten pà gràten over à finne norsk mat :-) Jeg hàper de har julebrus og julemarsipan ogsà :-D

Jeg har drukker Lerum julebrus i dag!! FYYYYY MEG! hehe

Her er det skikkelig jul i butikkene, synes egentlig ikke det er noe særlig. Men det er vel å motsi seg selv når jeg har drukket julebrus i dag :P

Hvorfor bor du i utlandet?

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg har drukker Lerum julebrus i dag!! FYYYYY MEG! hehe

Her er det skikkelig jul i butikkene, synes egentlig ikke det er noe særlig. Men det er vel å motsi seg selv når jeg har drukket julebrus i dag :P

Hvorfor bor du i utlandet?

Jeg ogsà vil ha :-(

Jeg bor her fordi min kjaere bor her :-) Men kanskje én dag i fremtiden, sà fàr jeg lokket han med meg til Norge... Mens mange pensjonerte nordmenn flytter til Spania, sà flytter vi nordover til Norge :-)

Skrevet

Så fantastisk!! :) Ja den gleden forstår jeg godt. Skal tenke på deg til helgen da. *Kanskje du må få med deg bærehjelp*

Gjest Angela26
Skrevet

Så fantastisk!! :) Ja den gleden forstår jeg godt. Skal tenke på deg til helgen da. *Kanskje du må få med deg bærehjelp*

Nà har det seg slik at min kjaere mann sier vi mà vente til slutten av mnd, da han har mye à gjòre gjennom jobben, altsà mangel pà tid, sà da blir det heller en tur til Alfaz del Pi, der har de ogsà et lite utvalg av norske varer, sà jeg berger :-)

Jeg kommer vel til à baere pà meg rier og vannavgang :-D

Skrevet

Nà har det seg slik at min kjaere mann sier vi mà vente til slutten av mnd, da han har mye à gjòre gjennom jobben, altsà mangel pà tid, sà da blir det heller en tur til Alfaz del Pi, der har de ogsà et lite utvalg av norske varer, sà jeg berger :-)

Jeg kommer vel til à baere pà meg rier og vannavgang :-D

''Jeg kommer vel til à baere pà meg rier og vannavgang :-D''

Akkurat det jeg tenkte på ;) Men det gjør vel ikke noe nå, menner å huske du er ganske så nær nå?

Gjest Angela26
Skrevet

''Jeg kommer vel til à baere pà meg rier og vannavgang :-D''

Akkurat det jeg tenkte på ;) Men det gjør vel ikke noe nå, menner å huske du er ganske så nær nå?

Ja jeg er det. Nà er det snakk om at jeg kanskje settes i gang neste uke faktisk. Baby har det bare fint da, men pga. ytre omstendigheter, sà blir jeg kanskje det. Spennende :-) Jeg er jo i uke 38 nà, eller uke 40 om jeg fòlger ulralyden, sà det gjòr jo ingenting med en fòdsel nà :-) Dessuten veier han allerede 3,5 kg, sà det er i hvertfall ikke fristende à gà over tiden!

Skrevet

Vet akkurat hvordan du kjenner det! Jeg bodde et år i Frankrike - og en gang vi var i Paris, dro vi til Den norske Sjømannskirka - og etter gudstjenesten hadde de salg av norske varer. Husker at jeg kjøpte brunost og fiskeboller :-DDD Kanksje andre ting også.

Og jeg har alltid vært glad i lakris. Det året jeg var i Frankrike fikk jeg ikke tak i lakris. Min mor pakket ned masse lakris i en eske og sendte med ei dame som skulle til min by - og jeg hadde DEN festen med meg selv!!!

Gjest Angela26
Skrevet

Vet akkurat hvordan du kjenner det! Jeg bodde et år i Frankrike - og en gang vi var i Paris, dro vi til Den norske Sjømannskirka - og etter gudstjenesten hadde de salg av norske varer. Husker at jeg kjøpte brunost og fiskeboller :-DDD Kanksje andre ting også.

Og jeg har alltid vært glad i lakris. Det året jeg var i Frankrike fikk jeg ikke tak i lakris. Min mor pakket ned masse lakris i en eske og sendte med ei dame som skulle til min by - og jeg hadde DEN festen med meg selv!!!

Àh ja, det kan jeg tenke meg :-) Ei venninne sendte ned en svaer pakke til meg, med ukeblader, kaffe, smàgodt og diverse annet snacks... Jeg var helt i ekstase jeg!

Jeg er en veldig godteri-liker! Og skuffelsen var kjempestor nàr jeg fant ut at Spania har det verste smàgodtet jeg noen gang har smakt :-( Fysj.....

Pà den butikken i Torrevieja har de visst norsk smàgodt i lòs vekt..... Gleder meg sànn til à smake!! * Mums mums*

Gjest Angela26
Skrevet

Så herlig! Kos deg masse til helga :0)

Jaaaaa :-D Turen blir til en annen butikk isteden, sà fàr den andre vente ei uke til. Men norsk mat blir det i hvertfall! :-D

Skrevet

Jaaaaa :-D Turen blir til en annen butikk isteden, sà fàr den andre vente ei uke til. Men norsk mat blir det i hvertfall! :-D

Det tenker jeg skal smake :0)

Du må jo venne bebisen til norsk mat vett du ;0)

Gjest Angela26
Skrevet

Det tenker jeg skal smake :0)

Du må jo venne bebisen til norsk mat vett du ;0)

Ja ikke sant! :-)

Skrevet

Ja jeg er det. Nà er det snakk om at jeg kanskje settes i gang neste uke faktisk. Baby har det bare fint da, men pga. ytre omstendigheter, sà blir jeg kanskje det. Spennende :-) Jeg er jo i uke 38 nà, eller uke 40 om jeg fòlger ulralyden, sà det gjòr jo ingenting med en fòdsel nà :-) Dessuten veier han allerede 3,5 kg, sà det er i hvertfall ikke fristende à gà over tiden!

Så spennende!! Virkelig :) Tenk da, om litt så kan du trille vogna med lillegutt til din nyoppdagede butikk :)) koselig.

Skrevet

Jeg forstår deg veldig veldig godt! Etter et par uker i syden synes _jeg_ det er godt å komme hjem å få norsk mat :-)

Ps. har du bodd der lenge? Ser en fødsel er like om hjørnet også. Vil ønske deg masse lykke til :-) la oss få høre hvordan det går med deg da?

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg forstår deg veldig veldig godt! Etter et par uker i syden synes _jeg_ det er godt å komme hjem å få norsk mat :-)

Ps. har du bodd der lenge? Ser en fødsel er like om hjørnet også. Vil ønske deg masse lykke til :-) la oss få høre hvordan det går med deg da?

Takk for det :-) Skal si fra hvordan ting gàr :-)

Har bodd her i snart 2 àr nà!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...