Gå til innhold

Hårfarging - tråd for jenter

Anbefalte innlegg

Gjest dette er krise
Skrevet

Har nok bleket og lysfarget hår litt for mye. I alle fall tror jeg ikke det var noe særlig røde pigmenter igjen da jeg i dag skulle ta etterveksten.

Før jeg beskriver hva som har skjedd vil jeg bare nevne at jeg har bleket og lysfarget år i mange, mange år uten problemer.

Vel, se her hva som har skjedd:

1. farging i dag: Lys beigetone. Ganske nøytral og nokså lys. Endte opp med kommunefarge. Altså: Håret ble betydelig mørkere. Det har jeg aldri opplevd før.

2. farging i dag: Løøøøp på butikken og fant en ny lys tone, den også ganske nøytral, men temmelig lysere enn den første. Tenkte på å ta en gyllen farge, men det ble nå ikke sånn.

Resultat: Enda mer kommune og nå med ukledelig grønt.

Er dette kjent av flere? Jeg tror det grønne handler om at rødpigmentene er "borte". Men hvorfor blir håret mye mørkere av lysfarging??

Til slutt: Er i gang med ketchup-kuren. Ikke spør.

Andre råd? Ja, veldig gjerne, tusen takk!!

Skrevet

Mitt beste råd når uhellet er ute: Putt halen mellom beina og kom deg til frisør!

Hvorfor det ble mørkere, vet jeg ikke, men kanskje du har kjøpt feil produkt, som altså ikke lysner??

Gjest dette er krise
Skrevet

Mitt beste råd når uhellet er ute: Putt halen mellom beina og kom deg til frisør!

Hvorfor det ble mørkere, vet jeg ikke, men kanskje du har kjøpt feil produkt, som altså ikke lysner??

Neida, begge var definitivt for å bleke hår. Veldig lyse faktisk.

Frisørtipset.... joda. Takk ;-)

Skrevet

Har du kjøpt farge eller bleking? Siden håret ble mørkere.

Skrevet

Neida, begge var definitivt for å bleke hår. Veldig lyse faktisk.

Frisørtipset.... joda. Takk ;-)

''Frisørtipset.... joda. Takk ;-)''

Det er flaut, men man må noen ganger bare hoppe i det! Slik som jeg selv måtte den gangen jeg var desperat-hjemmeværende-mor-med-liten-baby-midt-i-mørketida-uten-tid-til-frisørbesøk-og-tok-en-panikkartet-selvfarging-i-håp-om-å-se-fin-ut....

Jeg hadde bleket hår fra før med en del lengde på, ammingen tok på så kvaliteten begynte å bli dårlig, det var lenge siden siste hårklipp, og jeg fant ut at litt mørkere hårfarge kunne gjøre seg.

Huffameg, altså, det ble skjoldete og sprøtt og stygt! Etter dette måtte jeg bare krype til korset og oppsøke frisøren. Håret ble klipt adskillig kortere og frisøren farget inn noen striper i yms efarger for å skjule at det var så skjoldete. Hun tok ikke sjansen på å la det få en ny fargebehandling....

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg har ikke annet ràd enn at du bòr oppsòke frisòr!

Men du... Du er vel ikke gravid siden fargen ble sà feil?

Gjest dette er krise
Skrevet

Har du kjøpt farge eller bleking? Siden håret ble mørkere.

Denne, ny type og tydeligvis bare dritt etter hva folk sier her. Vet ikke om dette er bleking eller lysfarging. Fargen er en bitteliten nyanseforskjell fra den på bildet:

http://www.reviewcentre.com/reviews182633.html

Og denne (nr 80 som ikke er her, men som ligner på nr 90). Dette er definitivt bleking, inneholder ammoniak:

http://www.nyaviva.se/new-viva.php

Skrevet

Denne, ny type og tydeligvis bare dritt etter hva folk sier her. Vet ikke om dette er bleking eller lysfarging. Fargen er en bitteliten nyanseforskjell fra den på bildet:

Og denne (nr 80 som ikke er her, men som ligner på nr 90). Dette er definitivt bleking, inneholder ammoniak:

Om den første sier jo folk:

should have been medium brown but came out black

Much too dark!

It was supposed to be light blond, but it's more like gray-mocca!

My hair was almost black, even though on the package it said Golden Brown

osv, så det er nok produktet, ja, dessverre:-(

Gjest dette er krise
Skrevet

Jeg har ikke annet ràd enn at du bòr oppsòke frisòr!

Men du... Du er vel ikke gravid siden fargen ble sà feil?

Nei :)

Skrevet

Jeg bruker Schwarzkopf L1, det er den aller lyseste nyansen som bleker opptil 8 ganger lysere. Men jeg har egentlig rødt hår og det blir ikke så hvitt som det blir på andre, og jeg må sitte to timer før alt rødpigmentet er borte.

Jeg har prøvd et annet merke en gang, da ble håret grønt og jeg måtte gå til frisøren som skamklipte meg :o(

Gjest dette er krise
Skrevet

Om den første sier jo folk:

should have been medium brown but came out black

Much too dark!

It was supposed to be light blond, but it's more like gray-mocca!

My hair was almost black, even though on the package it said Golden Brown

osv, så det er nok produktet, ja, dessverre:-(

Ja, huff. Ser det nå jeg også. Takk for innspill!

Skrevet

Ja, huff. Ser det nå jeg også. Takk for innspill!

-og resultatet av farging nr 2 skyldes kanskje kombinasjonen av de to pakkene?

Jeg hadde ihvertfall ikke turt å ta en tredje hjemmefarging nå.

Gjest dette er krise
Skrevet

''Frisørtipset.... joda. Takk ;-)''

Det er flaut, men man må noen ganger bare hoppe i det! Slik som jeg selv måtte den gangen jeg var desperat-hjemmeværende-mor-med-liten-baby-midt-i-mørketida-uten-tid-til-frisørbesøk-og-tok-en-panikkartet-selvfarging-i-håp-om-å-se-fin-ut....

Jeg hadde bleket hår fra før med en del lengde på, ammingen tok på så kvaliteten begynte å bli dårlig, det var lenge siden siste hårklipp, og jeg fant ut at litt mørkere hårfarge kunne gjøre seg.

Huffameg, altså, det ble skjoldete og sprøtt og stygt! Etter dette måtte jeg bare krype til korset og oppsøke frisøren. Håret ble klipt adskillig kortere og frisøren farget inn noen striper i yms efarger for å skjule at det var så skjoldete. Hun tok ikke sjansen på å la det få en ny fargebehandling....

Bra det gikk bra til slutt :)

Gjest dette er krise
Skrevet

Jeg bruker Schwarzkopf L1, det er den aller lyseste nyansen som bleker opptil 8 ganger lysere. Men jeg har egentlig rødt hår og det blir ikke så hvitt som det blir på andre, og jeg må sitte to timer før alt rødpigmentet er borte.

Jeg har prøvd et annet merke en gang, da ble håret grønt og jeg måtte gå til frisøren som skamklipte meg :o(

2 timer? Men blondiner skal vi være ;-)

Skrevet

Bra det gikk bra til slutt :)

:-) Ja, men helt bra ble det ikke før det hadde vokst ut! :-) Det ble en periode med ekstra hyppige hårkurer, gitt....Heldigvis er det mange år siden nå:-)

Men som du ser så skjønner jeg godt hvordan du har det nå - selv om man kan ha hatt mange vellykkede hjemmefarginger bak seg, så kan det plustelig skjære seg en gang. :-(

Gjest dette er krise
Skrevet

-og resultatet av farging nr 2 skyldes kanskje kombinasjonen av de to pakkene?

Jeg hadde ihvertfall ikke turt å ta en tredje hjemmefarging nå.

Joda. Men venter en uke eller to :-)

Skrevet

2 timer? Men blondiner skal vi være ;-)

Ja, to timer. Jeg er ikke fin med mørkt hår og alle rødfarger som kjøpes er skikkelig fake. Da er det bedre å være blond :o)

AneM1365380603
Skrevet

Grønt hår?? Uffda...

Jeg mikset så mye med hårfarver i tenårene at jeg har vært innom både rosa og blått. Det var uhell altså.

Gjest dette er krise
Skrevet

:-) Ja, men helt bra ble det ikke før det hadde vokst ut! :-) Det ble en periode med ekstra hyppige hårkurer, gitt....Heldigvis er det mange år siden nå:-)

Men som du ser så skjønner jeg godt hvordan du har det nå - selv om man kan ha hatt mange vellykkede hjemmefarginger bak seg, så kan det plustelig skjære seg en gang. :-(

For å antyde hvilken farge jeg nå har fått istedet for det lyse jeg skulle ha (og hadde):

Sjette rekke fra venstre, nr fem fra toppen og nedover. Fjern alt av varm tone og du har den.

R12/26H Honey Pecan

http://www.awigxpress.com/RW%20Color%20Chart.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...