Gå til innhold

Enda en tråd om ullundertøy/superundertøy

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg må ha noe som ikke klør. Finnes det ullundertøy som ikke klør i det hele tatt? Eller må jeg ha superundertøy. Jeg er en skikkelig frysepinn, og trenger noe varmt.

Leste en test av superundertøy hvor craft vant. Noen som har testa?

Andre forslag? Trenger vel kun stillongs, og en langermet trøye.

Skrevet

Hvis du er av de som mener at det meste klør, så ville jeg testet ut smartwool sine tynneste plagg samt patagonia sine.

candyqueen_83
Skrevet

Hvis du er av de som mener at det meste klør, så ville jeg testet ut smartwool sine tynneste plagg samt patagonia sine.

Men blir det varmt når det er så tynt da?

Kikka litt på Craft funksjonsundertøy på nett, og likte både fargen (raspberry) og prisen. Hehe

Skrevet

Jeg kjøpte ei Devold-trøye til min 4-åring fordi hun klør av ull. Denne trøya har en innside av et annet stoff enn ull.

De to første dagene hun brukte den, gikk det fint. Så hadde hun den på i hele går - og klødde vanvittig på innsiden av begge albuene - full av røde prikker :-((((

Jeg kjøpte også et sett superundertøy til henne som hun har brukt et par dager, uten å klø....Men vi har bare noen dagers erfaring.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg kjøpte ei Devold-trøye til min 4-åring fordi hun klør av ull. Denne trøya har en innside av et annet stoff enn ull.

De to første dagene hun brukte den, gikk det fint. Så hadde hun den på i hele går - og klødde vanvittig på innsiden av begge albuene - full av røde prikker :-((((

Jeg kjøpte også et sett superundertøy til henne som hun har brukt et par dager, uten å klø....Men vi har bare noen dagers erfaring.

Hva heter trøya? Jeg vet ikke om all ull klør på meg, eller om jeg bare innbiller meg at det gjør det. Klør gjør det hvertfall :o)

Skrevet

Hva heter trøya? Jeg vet ikke om all ull klør på meg, eller om jeg bare innbiller meg at det gjør det. Klør gjør det hvertfall :o)

Den heter Devold Active http://www.devold.com/outdoor/default.aspx?menu=183

Er veldig myk og god, og går litt lenger ned bak enn foran - friske farger.

Kjedelig at jenta mi klødde av den også :-(

Skrevet

Devold med mikrofiber (?) på innsiden og ull på utsiden. Det jeg har prøvd av superundertøy (men der skal jeg innrømme at jeg bare har prøvd noe billig) er ekkelt.

candyqueen_83
Skrevet

Devold med mikrofiber (?) på innsiden og ull på utsiden. Det jeg har prøvd av superundertøy (men der skal jeg innrømme at jeg bare har prøvd noe billig) er ekkelt.

Skal se litt på Devold Active :o)

candyqueen_83
Skrevet

Skal se litt på det i butikken :o) Takk for tips

Friske farger syns jeg ikke det var da. Blå eller svart :P

Skrevet

Friske farger syns jeg ikke det var da. Blå eller svart :P

Den jeg kjøpte var nydelig rosa, og jeg vet de har i frisk grønnfarge også.

Skrevet

Den heter Devold Active http://www.devold.com/outdoor/default.aspx?menu=183

Er veldig myk og god, og går litt lenger ned bak enn foran - friske farger.

Kjedelig at jenta mi klødde av den også :-(

Den har jeg. Har ikke tort å kjøpe longsen enda da jeg klør veldig på beina når det kommer så tett inn på kroppen.

Genseren er hærlig god.

Skrevet

Men blir det varmt når det er så tynt da?

Kikka litt på Craft funksjonsundertøy på nett, og likte både fargen (raspberry) og prisen. Hehe

Ja, du kan ha supertynt ullundertøy som er varmt. Det finnes forresten en annen svært dyr variant også som er enda tynnere og mykere enn de jeg nevnte her, men husker ikke hva merket heter.

Jeg gikk på ski i fjor i minus 10 grader med ullundertøy og teknisk skijakke utenpå, mer enn varmt nok. Når det var ekstremt kaldt så brukte jeg noe tykkere ullundertøy samt skijakka.

Hvis du bare skal ha ullundertøy for daglig bruk om vinteren, så har calida en type trøyer i ulike varianter som er laget av en blanding av ull og silke. Selges i undertøysforretningene.

candyqueen_83
Skrevet

Den jeg kjøpte var nydelig rosa, og jeg vet de har i frisk grønnfarge også.

Sikker på at det ikke er til barn?

På nettsiden til Devold er det kun avbildet sort og blå.

Skrevet

Den har jeg. Har ikke tort å kjøpe longsen enda da jeg klør veldig på beina når det kommer så tett inn på kroppen.

Genseren er hærlig god.

Jeg hadde tenkt å kjøpe longsen til henne hvis hun tålte trøya, men nå er det jo ikke noen vits i å betale 300 kr for en longs hun trolig vil klø av...

Vet ikke helt hva jeg skal prøve nå? Hun MÅ jo ha noe varmt til vinteren....???!!!

Skrevet

Sikker på at det ikke er til barn?

På nettsiden til Devold er det kun avbildet sort og blå.

Jo, trøya jeg kjøpte var jo til barn. Spør Lillemus om farger, tror nok hun har kontroll. Hun har skrytt av fargene i andre innlegg, men jeg ble litt overrasket da jeg så nettsida nå....

candyqueen_83
Skrevet

Ja, du kan ha supertynt ullundertøy som er varmt. Det finnes forresten en annen svært dyr variant også som er enda tynnere og mykere enn de jeg nevnte her, men husker ikke hva merket heter.

Jeg gikk på ski i fjor i minus 10 grader med ullundertøy og teknisk skijakke utenpå, mer enn varmt nok. Når det var ekstremt kaldt så brukte jeg noe tykkere ullundertøy samt skijakka.

Hvis du bare skal ha ullundertøy for daglig bruk om vinteren, så har calida en type trøyer i ulike varianter som er laget av en blanding av ull og silke. Selges i undertøysforretningene.

Tusen takk :o) Skal sjekke ut Calida og.

Blir mest rolige aktiviteter ute, ikke skigåing osv.

candyqueen_83
Skrevet

Genseren er hærlig god.

Og du klør ikke? Tror kanskje jeg satser på den.

candyqueen_83
Skrevet

Jo, trøya jeg kjøpte var jo til barn. Spør Lillemus om farger, tror nok hun har kontroll. Hun har skrytt av fargene i andre innlegg, men jeg ble litt overrasket da jeg så nettsida nå....

Ingen som ser klærne uansett da, men liker litt friske farger :o)

Skrevet

Tusen takk :o) Skal sjekke ut Calida og.

Blir mest rolige aktiviteter ute, ikke skigåing osv.

Jeg liker at ullundertøyet er tynt, og at jeg så heller bruker et mellomsjikt, evt. en ulltrøye til, dersom jeg ikke skal bevege meg så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...