candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg må ha noe som ikke klør. Finnes det ullundertøy som ikke klør i det hele tatt? Eller må jeg ha superundertøy. Jeg er en skikkelig frysepinn, og trenger noe varmt. Leste en test av superundertøy hvor craft vant. Noen som har testa? Andre forslag? Trenger vel kun stillongs, og en langermet trøye. 0 Siter
frosken Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hvis du er av de som mener at det meste klør, så ville jeg testet ut smartwool sine tynneste plagg samt patagonia sine. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Hvis du er av de som mener at det meste klør, så ville jeg testet ut smartwool sine tynneste plagg samt patagonia sine. Men blir det varmt når det er så tynt da? Kikka litt på Craft funksjonsundertøy på nett, og likte både fargen (raspberry) og prisen. Hehe 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg kjøpte ei Devold-trøye til min 4-åring fordi hun klør av ull. Denne trøya har en innside av et annet stoff enn ull. De to første dagene hun brukte den, gikk det fint. Så hadde hun den på i hele går - og klødde vanvittig på innsiden av begge albuene - full av røde prikker :-(((( Jeg kjøpte også et sett superundertøy til henne som hun har brukt et par dager, uten å klø....Men vi har bare noen dagers erfaring. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Jeg kjøpte ei Devold-trøye til min 4-åring fordi hun klør av ull. Denne trøya har en innside av et annet stoff enn ull. De to første dagene hun brukte den, gikk det fint. Så hadde hun den på i hele går - og klødde vanvittig på innsiden av begge albuene - full av røde prikker :-(((( Jeg kjøpte også et sett superundertøy til henne som hun har brukt et par dager, uten å klø....Men vi har bare noen dagers erfaring. Hva heter trøya? Jeg vet ikke om all ull klør på meg, eller om jeg bare innbiller meg at det gjør det. Klør gjør det hvertfall ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hva heter trøya? Jeg vet ikke om all ull klør på meg, eller om jeg bare innbiller meg at det gjør det. Klør gjør det hvertfall ) Den heter Devold Active http://www.devold.com/outdoor/default.aspx?menu=183 Er veldig myk og god, og går litt lenger ned bak enn foran - friske farger. Kjedelig at jenta mi klødde av den også :-( 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Devold med mikrofiber (?) på innsiden og ull på utsiden. Det jeg har prøvd av superundertøy (men der skal jeg innrømme at jeg bare har prøvd noe billig) er ekkelt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Den heter Devold Active http://www.devold.com/outdoor/default.aspx?menu=183 Er veldig myk og god, og går litt lenger ned bak enn foran - friske farger. Kjedelig at jenta mi klødde av den også :-( Skal se litt på det i butikken ) Takk for tips 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Devold med mikrofiber (?) på innsiden og ull på utsiden. Det jeg har prøvd av superundertøy (men der skal jeg innrømme at jeg bare har prøvd noe billig) er ekkelt. Skal se litt på Devold Active ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Skal se litt på det i butikken ) Takk for tips Friske farger syns jeg ikke det var da. Blå eller svart 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Friske farger syns jeg ikke det var da. Blå eller svart Den jeg kjøpte var nydelig rosa, og jeg vet de har i frisk grønnfarge også. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Den heter Devold Active http://www.devold.com/outdoor/default.aspx?menu=183 Er veldig myk og god, og går litt lenger ned bak enn foran - friske farger. Kjedelig at jenta mi klødde av den også :-( Den har jeg. Har ikke tort å kjøpe longsen enda da jeg klør veldig på beina når det kommer så tett inn på kroppen. Genseren er hærlig god. 0 Siter
frosken Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Men blir det varmt når det er så tynt da? Kikka litt på Craft funksjonsundertøy på nett, og likte både fargen (raspberry) og prisen. Hehe Ja, du kan ha supertynt ullundertøy som er varmt. Det finnes forresten en annen svært dyr variant også som er enda tynnere og mykere enn de jeg nevnte her, men husker ikke hva merket heter. Jeg gikk på ski i fjor i minus 10 grader med ullundertøy og teknisk skijakke utenpå, mer enn varmt nok. Når det var ekstremt kaldt så brukte jeg noe tykkere ullundertøy samt skijakka. Hvis du bare skal ha ullundertøy for daglig bruk om vinteren, så har calida en type trøyer i ulike varianter som er laget av en blanding av ull og silke. Selges i undertøysforretningene. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Den jeg kjøpte var nydelig rosa, og jeg vet de har i frisk grønnfarge også. Sikker på at det ikke er til barn? På nettsiden til Devold er det kun avbildet sort og blå. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Den har jeg. Har ikke tort å kjøpe longsen enda da jeg klør veldig på beina når det kommer så tett inn på kroppen. Genseren er hærlig god. Jeg hadde tenkt å kjøpe longsen til henne hvis hun tålte trøya, men nå er det jo ikke noen vits i å betale 300 kr for en longs hun trolig vil klø av... Vet ikke helt hva jeg skal prøve nå? Hun MÅ jo ha noe varmt til vinteren....???!!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Sikker på at det ikke er til barn? På nettsiden til Devold er det kun avbildet sort og blå. Jo, trøya jeg kjøpte var jo til barn. Spør Lillemus om farger, tror nok hun har kontroll. Hun har skrytt av fargene i andre innlegg, men jeg ble litt overrasket da jeg så nettsida nå.... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Ja, du kan ha supertynt ullundertøy som er varmt. Det finnes forresten en annen svært dyr variant også som er enda tynnere og mykere enn de jeg nevnte her, men husker ikke hva merket heter. Jeg gikk på ski i fjor i minus 10 grader med ullundertøy og teknisk skijakke utenpå, mer enn varmt nok. Når det var ekstremt kaldt så brukte jeg noe tykkere ullundertøy samt skijakka. Hvis du bare skal ha ullundertøy for daglig bruk om vinteren, så har calida en type trøyer i ulike varianter som er laget av en blanding av ull og silke. Selges i undertøysforretningene. Tusen takk ) Skal sjekke ut Calida og. Blir mest rolige aktiviteter ute, ikke skigåing osv. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Den har jeg. Har ikke tort å kjøpe longsen enda da jeg klør veldig på beina når det kommer så tett inn på kroppen. Genseren er hærlig god. Og du klør ikke? Tror kanskje jeg satser på den. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Jo, trøya jeg kjøpte var jo til barn. Spør Lillemus om farger, tror nok hun har kontroll. Hun har skrytt av fargene i andre innlegg, men jeg ble litt overrasket da jeg så nettsida nå.... Ingen som ser klærne uansett da, men liker litt friske farger ) 0 Siter
frosken Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Tusen takk ) Skal sjekke ut Calida og. Blir mest rolige aktiviteter ute, ikke skigåing osv. Jeg liker at ullundertøyet er tynt, og at jeg så heller bruker et mellomsjikt, evt. en ulltrøye til, dersom jeg ikke skal bevege meg så mye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.