Gå til innhold

Enda en tråd om ullundertøy/superundertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, trøya jeg kjøpte var jo til barn. Spør Lillemus om farger, tror nok hun har kontroll. Hun har skrytt av fargene i andre innlegg, men jeg ble litt overrasket da jeg så nettsida nå....

Av de voksenmodellene som har mikrofiber på innsiden er jeg usikker, der har jeg selv en blå og jeg vet de finnes i svart, mulig de bare er i de fargene.

Men de tynnere modellene, med ull rett på kroppen, finnes i flere farger, selv har jeg en rød langermet, en rød+rød kortermet og en rød+oransje kortermet.

candyqueen_83
Skrevet

Av de voksenmodellene som har mikrofiber på innsiden er jeg usikker, der har jeg selv en blå og jeg vet de finnes i svart, mulig de bare er i de fargene.

Men de tynnere modellene, med ull rett på kroppen, finnes i flere farger, selv har jeg en rød langermet, en rød+rød kortermet og en rød+oransje kortermet.

Okei. Da får det bli svart :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er også veldig sær, og hater ting som klør. Har prøvd mange såkalt kløfrie ulltrøyer uten hell.

Superundertøy er supert til trening og harde turer, men er ikke spesielt varmt. Fordelen er at de transporterer fuktighet bort fra kroppen, og kan evt. brukes som et lag _under_ ulltrøya.

Jeg har landet på en silke- og ullblanding. Mest mulig silke. Ikke så varmt som ull, men varmere enn det meste annet.

Sønnen min er enda verre enn jeg, men det er en annen historie...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg er også veldig sær, og hater ting som klør. Har prøvd mange såkalt kløfrie ulltrøyer uten hell.

Superundertøy er supert til trening og harde turer, men er ikke spesielt varmt. Fordelen er at de transporterer fuktighet bort fra kroppen, og kan evt. brukes som et lag _under_ ulltrøya.

Jeg har landet på en silke- og ullblanding. Mest mulig silke. Ikke så varmt som ull, men varmere enn det meste annet.

Sønnen min er enda verre enn jeg, men det er en annen historie...

Hvilket merke bruker du da? Må ha tips :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Har bl.a. kjøpt fra Nøstebarn.

Gjest ViViola
Skrevet

Psst: Apotek1 har tilbud på slikt undertøy nå, det er 85% merinoull og 15% natursilke. Overdel 209, longs 174. Nedsatt 30%, tilbudet går ut i disse dager.

Jeg skal løpe og kjøpe i dag! :-)

Skrevet

Ja, du kan ha supertynt ullundertøy som er varmt. Det finnes forresten en annen svært dyr variant også som er enda tynnere og mykere enn de jeg nevnte her, men husker ikke hva merket heter.

Jeg gikk på ski i fjor i minus 10 grader med ullundertøy og teknisk skijakke utenpå, mer enn varmt nok. Når det var ekstremt kaldt så brukte jeg noe tykkere ullundertøy samt skijakka.

Hvis du bare skal ha ullundertøy for daglig bruk om vinteren, så har calida en type trøyer i ulike varianter som er laget av en blanding av ull og silke. Selges i undertøysforretningene.

Hei

Du tenker kanskje på Icebreaker. Det finner du bl.a på Oslo Sportslager.

Hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Psst: Apotek1 har tilbud på slikt undertøy nå, det er 85% merinoull og 15% natursilke. Overdel 209, longs 174. Nedsatt 30%, tilbudet går ut i disse dager.

Jeg skal løpe og kjøpe i dag! :-)

Oi, da må jeg sjekke der. Da får vi håpe det er litt varmt og ikke klør da :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Oi, da må jeg sjekke der. Da får vi håpe det er litt varmt og ikke klør da :o)

Jeg kjente på det før helga, og det var helt soft og nydelig og ikke-kløete! Og jeg ergrer meg blå og grønn i dag for at jeg ikke kjøpte det før helga - for nå var det tomt på mitt lokale apotek... ÆSJ!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg kjente på det før helga, og det var helt soft og nydelig og ikke-kløete! Og jeg ergrer meg blå og grønn i dag for at jeg ikke kjøpte det før helga - for nå var det tomt på mitt lokale apotek... ÆSJ!

Oi da. Får håpe de har på mitt. Skal ut å handle senere i dag.

Gjest ViViola
Skrevet

Oi da. Får håpe de har på mitt. Skal ut å handle senere i dag.

Krysser fingra for deg, vett'u!

:-)

candyqueen_83
Skrevet

Krysser fingra for deg, vett'u!

:-)

Men det er apotek1? Står jo ikke noe om det i tilbudsavisen.

Gjest ViViola
Skrevet

Men det er apotek1? Står jo ikke noe om det i tilbudsavisen.

Sto i et slik blad vi får i posten, ja, og jeg sjekket i dag tidlig at det var Apotek1.

Det er vel ikke noe lokalt blad, vil jeg tro?

candyqueen_83
Skrevet

Sto i et slik blad vi får i posten, ja, og jeg sjekket i dag tidlig at det var Apotek1.

Det er vel ikke noe lokalt blad, vil jeg tro?

Nei, det pleier vel å gjelde hele landet. Kan være det var et nytt som lå på nettsida.

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, det pleier vel å gjelde hele landet. Kan være det var et nytt som lå på nettsida.

Såvidt jeg greier å lese nederst på første side, så gjelder dette bladet fra i dag til og med 14. november... Så da er det nytt, ja, og det kan også være grunnen til at jeg ikke fant settet på mitt apotek. SØREN!

candyqueen_83
Skrevet

Såvidt jeg greier å lese nederst på første side, så gjelder dette bladet fra i dag til og med 14. november... Så da er det nytt, ja, og det kan også være grunnen til at jeg ikke fant settet på mitt apotek. SØREN!

Så dumt jeg ikke fikk vite det før i dag :o( Vi får ikke reklame i posten.

Skrevet

Hei

Du tenker kanskje på Icebreaker. Det finner du bl.a på Oslo Sportslager.

Hilsen

Nei, ikke icebreaker; det er mye tynnere enn som så :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Så dumt jeg ikke fikk vite det før i dag :o( Vi får ikke reklame i posten.

Burde jo ikke sagt noe, men jeg trodde tilbudet varte ut uka...

Av og til er reklame kjekt, da, selv om det blir papir av det...

candyqueen_83
Skrevet

Burde jo ikke sagt noe, men jeg trodde tilbudet varte ut uka...

Av og til er reklame kjekt, da, selv om det blir papir av det...

Jeg vil gjerne ha reklame, men ikke kjæresten :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg vil gjerne ha reklame, men ikke kjæresten :o)

Man gir og tar, ja. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...