Gå til innhold

Svart brokade? Trekke om stoler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å trekke om kjøkkenstoler- og benk til jul. Stoffet har blitt kjempestygt siden vi sitter der til alle måltider her hjemme.

Jeg kunne godt tenke meg å trekke om stolene i sort brokadestoff, men er redd det kanskje vil være litt vel vågalt med tanke på matflekker etc... Kanskje stoff med litt sjatteringer i? Eller slikt stoff man bare kan vaske litt over for å få bort flekker?

Noen som kanskje tilfeldigvis har sett det stoffet jeg er ute etter? Og i så fall hvor? *giddalaus på å tråle stoffbutikker*

Skrevet

Sjekk fargeriket :0)

Har de stoff der??

Vi har et sted som heter Fargerike (eller Fargeriket) her vi bor, men jeg trodde de bare hadde maling, gulvbelegg etc.? Mulig det er en annen kjede du snakker om?

Skrevet

Har de stoff der??

Vi har et sted som heter Fargerike (eller Fargeriket) her vi bor, men jeg trodde de bare hadde maling, gulvbelegg etc.? Mulig det er en annen kjede du snakker om?

Er nok samme kjede. Her har de hvertfall både stoff og gardiner.

Jeg kjøpte noe tynt skinn der, som er enkelt å tørke av :0)

Skrevet

Er nok samme kjede. Her har de hvertfall både stoff og gardiner.

Jeg kjøpte noe tynt skinn der, som er enkelt å tørke av :0)

Da skal jeg sjekke der :)

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe slike duker som likner stoff? Heter det nylonduk? De kan jo vaskes av også. De finnes i mange farger , men det kan kanskje bli litt dyrt?

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe slike duker som likner stoff? Heter det nylonduk? De kan jo vaskes av også. De finnes i mange farger , men det kan kanskje bli litt dyrt?

Det tenkte jeg ikke på... Kanskje jeg får sjekke ut det! Takk for tips :)

Skrevet

Jysk har sånne tekstilduker i metervare, skitbillig, og så i sort. Jeg hadde nok vurdert denne løsningen.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224062170' post='3986520]

Jysk har sånne tekstilduker i metervare, skitbillig, og så i sort. Jeg hadde nok vurdert denne løsningen.

Jeg ville vært skeptisk til å bruke dukstoff til å trekke om stoler - vil det ha den nødvendige slitesterkheten??

Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til å bruke dukstoff til å trekke om stoler - vil det ha den nødvendige slitesterkheten??

Det er ikke dukstoff i vanlig forstand. Vi bruker det på spisebordet, og det er slitesterk type voksduk m/tekstilbelegg... eh sikkert dårlig forklaring dette her... Har holdt seg veldig bra, kjøres ofte i vaskemaskin.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224062170' post='3986520]

Tusen takk for tips!! Men tror du tekstildukstoff er fint å bruke som stolsetestoff?

Skrevet

Tusen takk for tips!! Men tror du tekstildukstoff er fint å bruke som stolsetestoff?

Vet ikke. Stikk innom Jysk å se selv.

Gjest Stoltrekk
Skrevet

Jeg ville ikke valgt det om jeg var deg, ikke når det er på kjøkken med slitasje og rot. Velg noe med mye ull i- naturlig flekkavvisende.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224067573' post='3986571]

Det er ikke dukstoff i vanlig forstand. Vi bruker det på spisebordet, og det er slitesterk type voksduk m/tekstilbelegg... eh sikkert dårlig forklaring dette her... Har holdt seg veldig bra, kjøres ofte i vaskemaskin.

Ja det er slike jeg også mener :) Jeg har aldri prøvd det, men tror nok det er vel så bra som vanlig stoff om ikke bedre.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224067573' post='3986571]

Høres litt klamt ut i baken!

Ville nok heller gått for kraftig møbelstoff jeg, da. Når man først skal legge mye jobb i det med å trekke om, ville jeg ha valgt et skikkelig bra stoff.

Skrevet

Er ikke du sunnmøring, da? Møbel-Norges hovedstadsområde! ;-) Kanskje du kunne ta kontakt med en møbelfabrikk og spørre om å få kjøpe litt stoff?

Skader ikke å prøve.

Som jeg sier nedenfor her, ville jeg valgt et slitesterkt stoff - UTEN PLAST!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224068769' post='3986591]

Vet ikke. Stikk innom Jysk å se selv.

Titta litt på nettsiden deres nå og fant en i sort, brokadelignende stoff. Må kjenne på det først, så jeg får ta meg en tur :)

Skrevet

Jeg ville ikke valgt det om jeg var deg, ikke når det er på kjøkken med slitasje og rot. Velg noe med mye ull i- naturlig flekkavvisende.

Takk for tips :)

Hvor får man kjøpt slikt da? *grønn*

Skrevet

Er ikke du sunnmøring, da? Møbel-Norges hovedstadsområde! ;-) Kanskje du kunne ta kontakt med en møbelfabrikk og spørre om å få kjøpe litt stoff?

Skader ikke å prøve.

Som jeg sier nedenfor her, ville jeg valgt et slitesterkt stoff - UTEN PLAST!

Jau, og en av mine beste venninner jobber på en av møbelfabrikkene ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville gått for et ullstoff, som ikke får så lett flekker som bomull og en del andre stoffer. En kan også teflonbehandle stoffet, som gjør det mer flekkavvisende.

Ville også vært skeptisk til sort, som "alt" synes på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...