Gå til innhold

Kiropraktor

waxo

Anbefalte innlegg

Jeg går hos kiropraktor for tiden pga store smerter i rygg, nakke, armer og bryst.

Jeg jobber 60% stilling på et kontor og driver med regnskap. Har 8 timer foran pc de dagene jeg jobber.

Føler det tar litt tid å bli bra, har holdt på i en mnd ca. Har lurt litt på sykemelding men jeg vil jo så gjerne være på jobb også.

Nå har jeg fått ok fra sjefen at jeg kan ta flere lengre pauser på jobb hvor jeg kan få leet meg litt, rekker da å ta en runde i skogen og får løsnet skikkelig opp et par tre ganger om dagen.

Han vil nødig ha meg sykemeldt og jeg vil jo ikke sykemeldes selv heller.

Men er det noen som har greie på dette her inne?? Er dette en grei måte å gjøre det på En måte som vil få meg frisk igjen??? Eller bør jeg gå for sykemelding en liten periode?

Klarer ikke jobbe i ett i 8 timer nå, det er helt uaktuelt.

Men med litt lengre pauser føler jeg at kroppen iallefall henger isammen på kvelden og ikke er helt knust.....

Men jeg er litt redd for at det vil ta mye lengre tid å komme seg på denne måten.

Noen synspunkter fra kloke dolere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Hva med gradert sykemelding? Det kan være veldig smart en periode, for du skal sikkert trene opp igjen endel musklatur også, for å bli kvitt problemet skikkelig (det sverger i alle fall min kiropraktor til) - og det kan være vanskelig å få presset inn i en allerede hektisk hverdag.

Med gradert sykemelding og færre timer på jobb hver dag, så får du trent deg opp og får sannsynligvis en kortere periode som syk. Det tjener både du og arbeidsgiver på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gradert sykemelding? Det kan være veldig smart en periode, for du skal sikkert trene opp igjen endel musklatur også, for å bli kvitt problemet skikkelig (det sverger i alle fall min kiropraktor til) - og det kan være vanskelig å få presset inn i en allerede hektisk hverdag.

Med gradert sykemelding og færre timer på jobb hver dag, så får du trent deg opp og får sannsynligvis en kortere periode som syk. Det tjener både du og arbeidsgiver på! :-)

Nå har jeg fått lov av arbeidsgiver å gjøre nesten som jeg vil på jobb, men med full lønn.

Trenger jeg å trene så trener jeg. Trenger jeg å gå meg en tur for å lea i gang så går jeg en tur.

Han vil mye heller ha meg på jobb og at jeg gjør det jeg orker enn å ikke ha meg i det hele tatt, vi er et lite firma og trenger de folk som er.

Tror jeg skal klare å ordne opp i dette i samarbeid med arbeidsgiver og det er egentlig det beste. Jeg trives på jobben og vil gjerne være der de få prosentene jeg er der. Og nå har jeg vært og bestillt meg heve/senke bord også :-)

Håper det står klart til meg til uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nå har jeg fått lov av arbeidsgiver å gjøre nesten som jeg vil på jobb, men med full lønn.

Trenger jeg å trene så trener jeg. Trenger jeg å gå meg en tur for å lea i gang så går jeg en tur.

Han vil mye heller ha meg på jobb og at jeg gjør det jeg orker enn å ikke ha meg i det hele tatt, vi er et lite firma og trenger de folk som er.

Tror jeg skal klare å ordne opp i dette i samarbeid med arbeidsgiver og det er egentlig det beste. Jeg trives på jobben og vil gjerne være der de få prosentene jeg er der. Og nå har jeg vært og bestillt meg heve/senke bord også :-)

Håper det står klart til meg til uka :-)

Da må du virkelig benytte deg av den fleksible arbeidsgiveren, ikke alle har det så bra! Og da skjønner jeg også hvorfor du ikke akkurat ivrer etter sykemelding.

:-)

Heve- senkebord er smart. Jeg har hatt det på prøve, og skulle gjerne få beholdt det. Drømmer om det hjemme også, siden vi begge bruker kontoret mye. Men....

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...