Gå til innhold

Teknisk innsikt - kom til meg! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag kveld skulle jeg ut og handle melk og brød på bensinstasjonen. Da startet ikke bilen min.

Og jeg beinet inn, og fortalte til orgemannen at bilen ikke startet. Han gikk ut for å prøve (hvorfor det, jeg fortalte jo at bilen ikke startet...) Men nei.

Tilfeldigvis hadde jeg fri på mandag, og orgemannen ba meg ringe veihjelpa, siden vi har sånn ekstraforsikring (fri veihjelp).

Og jeg så gjorde. Veihjelpa kom, og prøvde å starte: Neida, ingen reaksjon. Veihjelpsmannen sa at han_ trodde_ det kunne ha med tennpluggene å gjøre, men han var langt fra sikker.

Så han ville frakte bilen til verksted. Og orgemannen min hadde sagt at merkeverkstedet var det beste; som sagt så gjort.

Well, enden på visa: Det _var_ tennpluggene (mannen min nektet å tro det) - og jeg ble kr 1000,- fattigere.

Det er ikke alle som er så store på det at de benytter m e r k e v e r k s t e d for å skifte t e n n p l u g g e r!

Uff, enkelte ganger blir jeg så oppgitt over meg selv, altså!

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt på tennpluggene, eller hatt mot til å prøve å bytte tennplugger.....

Gjest Tenning på alle pluggene
Skrevet

Men nå vet du hvordan en bil oppfører seg når pluggene har tatt kvelden, så da kan du ha nye plugger og en pluggnøkkel liggende hjemme til en annen gang. Det er utrolig enkelt å skifte plugger, og det er en typisk feil når bilen ikke starter og startmotoren går rundt som den pleier.

Når du skal kjøpe reserveplugger så pass på å få riktig sort ellers er du like langt :-)

Skrevet

Men nå vet du hvordan en bil oppfører seg når pluggene har tatt kvelden, så da kan du ha nye plugger og en pluggnøkkel liggende hjemme til en annen gang. Det er utrolig enkelt å skifte plugger, og det er en typisk feil når bilen ikke starter og startmotoren går rundt som den pleier.

Når du skal kjøpe reserveplugger så pass på å få riktig sort ellers er du like langt :-)

Ja - det skal jeg sannelig! Takk for tipset! Og kanskje spør jeg deg ved en senere anledning om bruksanvisning... :-)

Hvor kjøper jeg sånn utstyr, egentlig, og bør det være litt pris på det (pris og kvalitet henger sammen?)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Ja - det skal jeg sannelig! Takk for tipset! Og kanskje spør jeg deg ved en senere anledning om bruksanvisning... :-)

Hvor kjøper jeg sånn utstyr, egentlig, og bør det være litt pris på det (pris og kvalitet henger sammen?)

Pluggnøkkel kan du kjøpe hvorsomhelst - den skal bare passe på pluggen din. Biltema feks. Der kan du kjøpe plugger også - men pass da på at du får Bosch og ikke noe egetprodusert biltema greier.

Det som er heeeelt genialt å ha er en Haynes manual til akkurat din bil. Der står alt du trenger å vite og litt til, forklart med bilder og det hele. Og på måten "Løft opp panseret, se etter denne skruen også et bilde med en pil på hva du ser etter" osv.

Selv vi husmødre kan fikse litt med en sånn en :-)

Skrevet

Pluggnøkkel kan du kjøpe hvorsomhelst - den skal bare passe på pluggen din. Biltema feks. Der kan du kjøpe plugger også - men pass da på at du får Bosch og ikke noe egetprodusert biltema greier.

Det som er heeeelt genialt å ha er en Haynes manual til akkurat din bil. Der står alt du trenger å vite og litt til, forklart med bilder og det hele. Og på måten "Løft opp panseret, se etter denne skruen også et bilde med en pil på hva du ser etter" osv.

Selv vi husmødre kan fikse litt med en sånn en :-)

Genialt! :-))) Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...