Gjest er jeg hønemor....? Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har en tredjeklassing som fortsatt bruker bilstol, men har lagt merke til en del i klassen hans ikke bruker det lengre...Min guttunge er under 135 cm (er ikke grensa for når man kan slutte med bilstol...?). Enkelte av de som jeg har lagt merke til ikke har brukt stol er nok også under 135...ikke at jeg har noe med hva andre gjør men hvor lenge bruker dere bilstol til ungene...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Min fjerdeklassing bruker pute når vi er på langtur, men på korte turer gjør han det ikke (det er trangt i baksetet med tre puter/puter med rygg). Han er vel 136 cm tror jeg, men foretrekker å sitte på pute for å se bedre. Selen ligger også bedre over skuldra hans da. Vi koliderte i sommer, og han lente seg frem i det det smalt, og fikk selen på siden av halsen... Hun i andreklasse er 126 cm, og sitter på pute eller pute m/rygg. Hun på fire sitter på pute med rygg, eller innimellom bare pute. Det er forresten få i eldstemanns gjeng som fortsatt bruker pute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Sønnen min brukte pute til han var 140 cm. Den høyden nådde han i sommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Min fjerdeklassing har sluttet med pute. Hun er ca 140 cm. Er en stund siden ho sluttet med det. En eller annen gang i 3 klasse tenker jeg. Minsten i første klasse bruker pute uten rygg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Storesøster her i huset ville gjerne ta bort ryggen på puta nå i høst, og det fikk hun lov til... Selv om jeg helst hadde sett at den ble beholdt en stund til - synes det føles sikrere å ha den ekstra støtten til rygg og nakke/hode. Hun er 131 cm høy nå, og det er HELT uaktuelt å slutte med pute på en stund enda! Er kanskje litt hønemor jeg også da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Storesøster her i huset ville gjerne ta bort ryggen på puta nå i høst, og det fikk hun lov til... Selv om jeg helst hadde sett at den ble beholdt en stund til - synes det føles sikrere å ha den ekstra støtten til rygg og nakke/hode. Hun er 131 cm høy nå, og det er HELT uaktuelt å slutte med pute på en stund enda! Er kanskje litt hønemor jeg også da... Nei, synes de bør være i nærheten av 140 jeg. Akkurat på cm har ikke vi fulgt, men sånn ca iallefall. r ikke godt bår selen gnager i halsen heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Min 4.klassing bruker fremdeles sin HTS 1-2-3, men har bedt om å få skru av ryggen nå. Jeg har bare ikke fått gjort det ennå, og han påsto han gjerne ville ha ryggen der på lange turer...så vi får se om det skjer noe snart ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Storesøster her i huset ville gjerne ta bort ryggen på puta nå i høst, og det fikk hun lov til... Selv om jeg helst hadde sett at den ble beholdt en stund til - synes det føles sikrere å ha den ekstra støtten til rygg og nakke/hode. Hun er 131 cm høy nå, og det er HELT uaktuelt å slutte med pute på en stund enda! Er kanskje litt hønemor jeg også da... jeg har ikke tenkt å la ham slippe på en god stund enda selv om han må ha hjelp til å få på sela (lillebroren på snart fem har også sete med rygg og lillesøster har babysete så det er veeeeeldig trangt i baksetet..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sola60 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Min tredjeklassing bruker også bilstol enda. Vi har en regulerbar som "vokser" med ham. Ingen protester enda, han kommer nok til å bruke den et par år til tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Vi har tatt av ryggen på våre, men både 8 og 10-åringen sitter på pute ennå. Så det kan jo godt være at mange av de ungene du tror sitter uten sete sitter på pute og det er fullt lovlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Til de både er høye nok til at det er lov uten - og etter det til de protesterer helt vilt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg vet ikke helt hva du mener med bilstol. 3.-klassingen min bruker pute, og har gjort det i et par år. Jeg tenker å fortsette med det en god stund til. Men det hender de sitter uten pute når vi skal ha med venner eller når hun skal sitte på med venner. Så lenge selen ligger greit over brystet, er jeg ikke helt fanatisk med målebåndet på korte turer i nærområdet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tredjeklassingen min bruker fremdeles bilstol. Så lenge den passer ser jeg ingen grunn til å slutte med det foreløpig, det er jo det tryggeste. Etter hvert kommer vi til å ta av ryggen, så det blir en pute i stedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Min 6-klassing bruker fortsatt stol, men kun på langturer og på turer sent på kvelden. På småturer til og fra trening f.eks nekter hun, for det er såååå barnslig, og tenk om noen av de andre skulle se det??!!!! Hun er 135, og veie 25 kilo. Men da vi hadde med nabojenta på hyttetur i vinterferien og forlangte stol til henne også sa hun:" KUUULT. Det er lenge siden jeg har brukt, TØØØFT!!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Min kommer i hvert fall til å bruke bilstol til han er 135 cm lang. Du er ikke hønemor, men fornuftig! Det er en grunn til at reglene er der og en grunn til at de bør følges (og det er ikke boten du kan få eller klippet i sertifikatet hvis du ikke følger reglene). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Fortsett med bilstolen og ikke tenk på hva andre gjør du. Det stemmer at det er påbudt med godkjent bilsikring frem til barnet er 135 cm. Dette er likevel ikke nok mener jeg (og mange flere med meg). Det beste er at barnet sitter i bilstol (pute med rygg) så lenge det absolutt går an, og det er akkurat det vi og flere jeg kjenner gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.