Gå til innhold

Hva leker din 12 åring med?

Gjest Litt lei spillepraten

Anbefalte innlegg

Jeg har en tolvåring (blir det snart) som har hengt seg veldig opp i spiiling.

Hele hans vennegjeng driver også med dette. Helst spilling på pc men også på tv. Det virker som om det er hovedinteressen hos mange utenom fotball som en god del går på.

Hva er det din 11 - 12 åring driver med på fritiden av ren lek? (ikke fritid som fotball etc. men ren leking)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gulla Wiltersen

Min _elsker_ spill han også. Kunne sittet 24/7 foran tv eller data hvis han fikk lov. Men det får han _ikke_.

Han leker ofte leker som for meg ser ut som en kombinasjon av Harry Potter/ Ringenes Herre / world of warcraft / noen andre diffuse fantasygreier.

Kort sagt de sitter en lang stund og fordeler roller, fasonger og magiske egenskaper, deretter løper de rundt i hagen med hver sin pinne og brøler. Etter å ha studert dette inngående over noen år er jeg såvidt i stand til å se forskjell på et barn som er en drage og et barn som er fra Rohan, men det hender jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min _elsker_ spill han også. Kunne sittet 24/7 foran tv eller data hvis han fikk lov. Men det får han _ikke_.

Han leker ofte leker som for meg ser ut som en kombinasjon av Harry Potter/ Ringenes Herre / world of warcraft / noen andre diffuse fantasygreier.

Kort sagt de sitter en lang stund og fordeler roller, fasonger og magiske egenskaper, deretter løper de rundt i hagen med hver sin pinne og brøler. Etter å ha studert dette inngående over noen år er jeg såvidt i stand til å se forskjell på et barn som er en drage og et barn som er fra Rohan, men det hender jeg tar feil...

Morsom lesing *s* Ser levende for meg guttene som springer rundt i hagen din... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Morsom lesing *s* Ser levende for meg guttene som springer rundt i hagen din... he he

Hehe - de er en hel gjeng også. Noen ganger er det gjerne nærmere ti barn som flyr rundt her og brøler. Naboene må jo bare elske å se barn utfolde seg fritt i lek på den måten - i time etter time :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter å ha studert dette inngående over noen år er jeg såvidt i stand til å se forskjell på et barn som er en drage og et barn som er fra Rohan, men det hender jeg tar feil..."

Ha ha...hærlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Så morsomt! Ser det liksom for meg, ja, røde i ansiktet og småsvette og svært lykkelige barn - finnes det noe vakrere????

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gulla Wiltersen

Så morsomt! Ser det liksom for meg, ja, røde i ansiktet og småsvette og svært lykkelige barn - finnes det noe vakrere????

Nei, det er faktisk det kuleste som finnes - og den tingen som gir meg størst glede å se på. Masse venner og full rulle, ivrige diskusjoner over en eller annen drage som har hatt en kreativ idé om å være en drage med utradisjonelle dragekrefter og kanskje forsøkt seg på en trylleformel, og den demokratiske kompetansen til hele gjengen som øker mens de diskuterer saklig om det i denne leken er med drager som kan kaste sveveformler eller om dette var brudd på æreskodeksen.

Utrolig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* Kjenner til det der, ja, bortsett fra at her er det andre spill som lekes rundt huset, for jeg kjenner ikke igjen det der med drage og Rohan. Men mye lekesverd er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mest i spill her også, inklusive å leke" spillet, slik som Gulla Wiltersen skriver om nedenfor.

Men det er fortsatt litt gøy med lego, og det er strengt forbudt å rydde bort smålekene ennå, selv om de sjelden dras ut av kassene.....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mest i spill her også, inklusive å leke" spillet, slik som Gulla Wiltersen skriver om nedenfor.

Men det er fortsatt litt gøy med lego, og det er strengt forbudt å rydde bort smålekene ennå, selv om de sjelden dras ut av kassene.....;-)

"Men det er fortsatt litt gøy med lego, og det er strengt forbudt å rydde bort smålekene ennå, selv om de sjelden dras ut av kassene.....;-)"

Jeg har ryddet bort en god del småleker, ymse ting og tang. Men han har en diger kasse med lego, en diger kasse med playmo og noen fjærnstyrte ting stående. Samt en kasse med noen byggeklosser inkl et tog han var veldig glad i før. Og så har de mye spill som kortstokk, ludo etc.

Men det blir jo ikke brukt lenger og det er jo synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er fortsatt litt gøy med lego, og det er strengt forbudt å rydde bort smålekene ennå, selv om de sjelden dras ut av kassene.....;-)''

Legoen leker 10-åringen med fortsatt ja og det står stadig lego på ønskelista til jul og bursdag. :o)

Jeg trodde at tretogbanen skulle ryke ned i kjelleren ved storoppryddinga nå i høst, men dengang ei... Den har ikke vært i bruk på temmelig lenge, men ned skulle den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Han er 10,5 år og leker ikke så mye med leker lenger. Mannen min har begynt å ta han mer med på mekking. Det er lek for han. Han liker også godt å bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er fortsatt litt gøy med lego, og det er strengt forbudt å rydde bort smålekene ennå, selv om de sjelden dras ut av kassene.....;-)''

Legoen leker 10-åringen med fortsatt ja og det står stadig lego på ønskelista til jul og bursdag. :o)

Jeg trodde at tretogbanen skulle ryke ned i kjelleren ved storoppryddinga nå i høst, men dengang ei... Den har ikke vært i bruk på temmelig lenge, men ned skulle den ikke.

Noen ganger mistenker jeg at denne motviljen mot å rydde bort lekene er en blanding av nostalgi og det at han helst ikke vil bli "stor".

Det er greit nok å være stor i den fortsand at han får være lenger oppe, har egen mobil, farter hit&dit til venner, digger kul musikk osv osv, men ikke i den forstand at barndommen er på hell. Så hinting fra mor om at lekene burde ryddes opp tror jeg trigger en slags "Kjära lille krummelur, jag vil inte blive stur" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger mistenker jeg at denne motviljen mot å rydde bort lekene er en blanding av nostalgi og det at han helst ikke vil bli "stor".

Det er greit nok å være stor i den fortsand at han får være lenger oppe, har egen mobil, farter hit&dit til venner, digger kul musikk osv osv, men ikke i den forstand at barndommen er på hell. Så hinting fra mor om at lekene burde ryddes opp tror jeg trigger en slags "Kjära lille krummelur, jag vil inte blive stur" ...

*Hehe* Det tror jeg du har veldig rett i! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er bare 9, men det er ikke så mye ren leking lenger.

Det han liker å gjøre, er:

*lese

*spille fotball

*klatre i trær

*lage bilbane av bøker, korker, planker osv inne og kjøre biler som krasjer med korkene

*spille piano

*innimellom leke med brio-togbanen sammen med småsøsknene

*hos venner spiller han playstation og andre ting, men vi har omtrent ingenting av spnne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har riktignok ryddet bort en del leker, da... Men ellers har du klonet jentungen, tror jeg.

Hun ønsker seg t-skjorte med 'game girl' på i bursdagsgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det har med skjerm å gjøre fenger det :-/ Mest spill, helst wii, helst sammen med andre spillegale.

Innimellom vanlige brettspill/kortspill. Og en sjelden gang legoraptus som gjerne varer flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nei, det er faktisk det kuleste som finnes - og den tingen som gir meg størst glede å se på. Masse venner og full rulle, ivrige diskusjoner over en eller annen drage som har hatt en kreativ idé om å være en drage med utradisjonelle dragekrefter og kanskje forsøkt seg på en trylleformel, og den demokratiske kompetansen til hele gjengen som øker mens de diskuterer saklig om det i denne leken er med drager som kan kaste sveveformler eller om dette var brudd på æreskodeksen.

Utrolig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elve åring liker å sykle, Pocketmon kort, se tv, dvd, musikk, ps2 spill, gjemsel (veldig in for øyeblikket), tegne, lese, engelsk og krangle med søstra for å nevne noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Min elve åring liker å sykle, Pocketmon kort, se tv, dvd, musikk, ps2 spill, gjemsel (veldig in for øyeblikket), tegne, lese, engelsk og krangle med søstra for å nevne noe..

''og krangle med søstra for å nevne noe..''

Mener du krangle eller plage? Her går det mest i plaging ;) Han kan være en skikkelig plageånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...