Gå til innhold

energi

Gjest Ute_etter_jobb!

Anbefalte innlegg

Gjest Ute_etter_jobb!

Nå har jeg vært på intervjurunde i et aktivt forsøk på å skaffe meg jobb... Har tydeligvis skrevet gode søknader, og fått 5 intervjuer, hvorav jeg nå er ferdig med 4. Alle sammen i løpet av en uke... Var på intervju både på mandag og i går denne uka. I går opplevde jeg å være ganske tømt for energi under intervjuet og særlig etterpå!! Følte at det siste intervjuet ble litt ødelagt av at jeg følte meg så tappet. Allikevel sa jeg ikke noe om det for jeg følte meg usikker på om det ville gi et bilde av meg som en person med lite energi, som ikke orker så mye... Nå er vel dessverre ikke jeg verdens mest energiske person, men er det "lov" å innrømme at det tar på når man sitter på det 4. intervjuet i løpet av en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gulla Wiltersen

Hadde du i et intervju med meg sagt at du var sliten etter fire jobbintervjuer på sdamme uke hadde du garantert ikke fått jobb, så det var lurt at du ikke sa noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nei, det er ikke "lov" - om du ikke vil slippe å komme med i betraktning til jobben, da.

Vel er det litt ekstra krevende å gå på jobbintervjuer, men jeg må jo si at jeg stusser litt over at du blir sååå sliten. Er du sikker på at du har nok vitaminer og slikt innabords? Man skal vel være litt slapp, ja, for å bli så sliten av jobbintervjuer.

Ta en sjekk hos legen, noen blodprøver vil gi deg et greit svar rimelig raskt.

Lykke til med jobbsøkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ute_etter_jobb!

Nei, det er ikke "lov" - om du ikke vil slippe å komme med i betraktning til jobben, da.

Vel er det litt ekstra krevende å gå på jobbintervjuer, men jeg må jo si at jeg stusser litt over at du blir sååå sliten. Er du sikker på at du har nok vitaminer og slikt innabords? Man skal vel være litt slapp, ja, for å bli så sliten av jobbintervjuer.

Ta en sjekk hos legen, noen blodprøver vil gi deg et greit svar rimelig raskt.

Lykke til med jobbsøkingen!

Takk for svar!

Jeg hadde vel egentlig regnet med støtte på at man ble sliten av jobbintervjuer...! Jeg blir voldsomt nervøs iforbindelse med disse intevjuene, omtrent som om jeg skulle gått opp til muntlig eksamen. Har tatt endel eksamener i mitt liv, og jeg får samme følelsen i forbindelse med disse intervjuene. Gruer meg dagen før, sover dårligere enn vanlig, er skikkelig nervøs rett før jeg skal inn, og bruker nok mye krefter under intervjuet på å ikke få "hetta". Syns jeg klarer meg ganske bra egentlig, og snakker bra for meg under seansen, men det er altså mye nerver inne i bildet. Siden jeg er helt uten jobb for tiden, er jeg kanskje mer desperat etter jobb enn mange andre som kanskje bare er ute etter en bedre jobb...? Det er vel noe av bakgrunnen for nervene tenker jeg. Man blir jo sliten av nerver...!? Jeg er ellers enn sunn person, og jeg kan aldri tenke meg at jeg mangler vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke smart å si at man er sliten etter 4 jobbinterjvuer tror jeg. Jeg ville blitt betenkt på om du ville klart en stressende jobb i hverdagen da.

Bedre å si noe slikt som at det er intenst, at du er nervøs osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Takk for svar!

Jeg hadde vel egentlig regnet med støtte på at man ble sliten av jobbintervjuer...! Jeg blir voldsomt nervøs iforbindelse med disse intevjuene, omtrent som om jeg skulle gått opp til muntlig eksamen. Har tatt endel eksamener i mitt liv, og jeg får samme følelsen i forbindelse med disse intervjuene. Gruer meg dagen før, sover dårligere enn vanlig, er skikkelig nervøs rett før jeg skal inn, og bruker nok mye krefter under intervjuet på å ikke få "hetta". Syns jeg klarer meg ganske bra egentlig, og snakker bra for meg under seansen, men det er altså mye nerver inne i bildet. Siden jeg er helt uten jobb for tiden, er jeg kanskje mer desperat etter jobb enn mange andre som kanskje bare er ute etter en bedre jobb...? Det er vel noe av bakgrunnen for nervene tenker jeg. Man blir jo sliten av nerver...!? Jeg er ellers enn sunn person, og jeg kan aldri tenke meg at jeg mangler vitaminer.

Da er sikkert du et følelsesmenneske som "tar litt av" når du skal prestere - og det forklarer bedre hvorfor du blir så sliten. :-)

Men det var klokt å ikke si noe, da, det hadde ikke nødvendigvis falt i god jord.

Og er du sikker på at du har et sunt kosthold som gir deg det du trenger - så er det meningsløst å få sjekket noe.

Håper intervjuene gir resultater! (Jeg skal på et jobbintervju denne uka jeg også, men jeg bare gleder meg, jeg. Så vi er forskjellige! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ute_etter_jobb!

Da er sikkert du et følelsesmenneske som "tar litt av" når du skal prestere - og det forklarer bedre hvorfor du blir så sliten. :-)

Men det var klokt å ikke si noe, da, det hadde ikke nødvendigvis falt i god jord.

Og er du sikker på at du har et sunt kosthold som gir deg det du trenger - så er det meningsløst å få sjekket noe.

Håper intervjuene gir resultater! (Jeg skal på et jobbintervju denne uka jeg også, men jeg bare gleder meg, jeg. Så vi er forskjellige! :-))

Ja, jeg er så absolutt ett følelsesmenneske, og jeg er ikke alltid like sikker på min egen fortreffelighet. Det gjør vel ikke saken mye bedre i forhold til jobbintervjuer... Heldig du som faktisk _gleder_deg_! Trodde ikke det var mulig jeg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja, jeg er så absolutt ett følelsesmenneske, og jeg er ikke alltid like sikker på min egen fortreffelighet. Det gjør vel ikke saken mye bedre i forhold til jobbintervjuer... Heldig du som faktisk _gleder_deg_! Trodde ikke det var mulig jeg! ;-)

Jeg har så lang fartstid i arbeidslivet nå, jeg, at jeg vet svært godt hva jeg kan, hva jeg står for og hvor jeg vil. Da er det lettere å være på intervju også, tror jeg. Også har jeg en veldig - hva skal jeg si - avslappet holdning til dette; er jeg ikke riktig for stillingen, så er det greit liksom. Det går flere tog.

Er du ung og nyutdannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ute_etter_jobb!

Jeg har så lang fartstid i arbeidslivet nå, jeg, at jeg vet svært godt hva jeg kan, hva jeg står for og hvor jeg vil. Da er det lettere å være på intervju også, tror jeg. Også har jeg en veldig - hva skal jeg si - avslappet holdning til dette; er jeg ikke riktig for stillingen, så er det greit liksom. Det går flere tog.

Er du ung og nyutdannet?

Jeg er ikke direkte ung og nyutdannet, nei. Men, jeg har vært lite i arbeidslivet etter at jeg ble ferdigutdannet, og mye hjemmeværende med barn.... Har for eksempel aldri vært i en jobb med høyt tempo... Så når jeg får spørsmål om hvordan jeg takler et høyt tempo blir det å svare hva jeg tror ut fra hvordan jeg kjenner meg selv... Det er noe som blir litt dumt og slitsomt på disse intervjuene, at jeg ikke føler meg selvsikker nok, simpelthen fordi jeg ikke vet med sikkerhet hvordan jeg vil takle ulike ting... Dette er jo noe som vil endre seg, bare jeg får litt mer relevant jobberfaring, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg er ikke direkte ung og nyutdannet, nei. Men, jeg har vært lite i arbeidslivet etter at jeg ble ferdigutdannet, og mye hjemmeværende med barn.... Har for eksempel aldri vært i en jobb med høyt tempo... Så når jeg får spørsmål om hvordan jeg takler et høyt tempo blir det å svare hva jeg tror ut fra hvordan jeg kjenner meg selv... Det er noe som blir litt dumt og slitsomt på disse intervjuene, at jeg ikke føler meg selvsikker nok, simpelthen fordi jeg ikke vet med sikkerhet hvordan jeg vil takle ulike ting... Dette er jo noe som vil endre seg, bare jeg får litt mer relevant jobberfaring, tenker jeg!

Har du vært hjemme med små barn har du jo kjempekompetanse på høyt tempo! :-)

Ja, jeg tror det blir enklere når man har erfaring. Rett og slett.

LYKKE TIL! (Jeg skal være på mitt om snaut 45 minutter!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...