Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg liker det ikke - men støtter prinsippet om gjennomsiktighet. På jobben søker folk på hverandre og skuler og sammenligner. Skulle gjerne sett at tallene var offentlige uten å være fullt så tilgjengelige som i dag. Men det skal jo vanskelig gjøres - eller? Hva mener du? Og søker du på naboen og kollegaen? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg søker ikke på noen. Bortsett fra det er jeg vel egentlig enig i prinsippet. Men jeg husker da jeg var barn og var på besøk hos en av naboene. "La oss slå opp mammaen og pappaen din i skattelistene, så kan vi se hvor mye penger dere har" sa damen. Jeg syntes det var veldig ubehagelig. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg søker både på naboer, venner, kjente og politikere, dvs kreti og pleti. Men jeg skulle ønske at en skulle gå fysisk til ligningskontoret og bla i protokollene, for å få tilgang til opplysningene. Slik det var før i tiden. Det blir for lettvint bare å taste inn noen navn på data'en og så få svaret. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det hender jo man sitter og søker litt ja... *Blush* Bryr meg filla om mine data ligger ute. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg søker ikke på noen. Bortsett fra det er jeg vel egentlig enig i prinsippet. Men jeg husker da jeg var barn og var på besøk hos en av naboene. "La oss slå opp mammaen og pappaen din i skattelistene, så kan vi se hvor mye penger dere har" sa damen. Jeg syntes det var veldig ubehagelig. Tuller du? Det var da en _veldig_ rar nabo.... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg søker ikke på noen. Bortsett fra det er jeg vel egentlig enig i prinsippet. Men jeg husker da jeg var barn og var på besøk hos en av naboene. "La oss slå opp mammaen og pappaen din i skattelistene, så kan vi se hvor mye penger dere har" sa damen. Jeg syntes det var veldig ubehagelig. Det var en underlig nabo - kommentaren sa jo mye om henne (og tallene antakelig lite om dere). 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er som deg - liker det IKKE, men forstår poenget. Og nei, jeg søker overhode ikke opp _noen_, har aldri gjort det og tviler på om jeg noen gang kommer til å gjøre det. Interesserer meg midt i ryggen hva folk tjener og eier! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er som deg - liker det IKKE, men forstår poenget. Og nei, jeg søker overhode ikke opp _noen_, har aldri gjort det og tviler på om jeg noen gang kommer til å gjøre det. Interesserer meg midt i ryggen hva folk tjener og eier! Er ikke _veldig_ interessert i hva folk tjener og eier, men må beskjemmet innrømme at nysgjerrigheten tar litt overhånd. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Er ikke _veldig_ interessert i hva folk tjener og eier, men må beskjemmet innrømme at nysgjerrigheten tar litt overhånd. Du er neppe alene om det, gitt. Jeg er nært følelsen av avsky for dette fenomenet skattelister. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Tuller du? Det var da en _veldig_ rar nabo.... Jeg vokste opp på et rart sted 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det var en underlig nabo - kommentaren sa jo mye om henne (og tallene antakelig lite om dere). Ja, mange merkelige mennesker. Der jeg vokste opp slo nok alle opp alle, i hvert fall de som kunne. Hva man ikke visste om naboene sine var ikke verdt å vite 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg vil i det minste han min egen i posten _før_ de legges ut på nett. Opplever å få høre av andre hva jeg har tjent før jeg vet det selv. 0 Siter
Speak Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg liker det ikke noe særlig. En måte å gjøre det på er at man selv skal kunne få tilgang til de som har søkt på deg. Da tror jeg folk hadde tenkt seg om to ganger før de hadde søkt på andre bare for å være nysgjerrig. Altså at jeg må kunne logge meg på "min side" for å få opp hvem som har søkt på meg. Den tanken liker jeg faktisk:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg liker det ikke noe særlig. En måte å gjøre det på er at man selv skal kunne få tilgang til de som har søkt på deg. Da tror jeg folk hadde tenkt seg om to ganger før de hadde søkt på andre bare for å være nysgjerrig. Altså at jeg må kunne logge meg på "min side" for å få opp hvem som har søkt på meg. Den tanken liker jeg faktisk:-) Ja, tanken var kanskje ikke så dum . Men mange ville vel ikke bry seg, og vet ikke om det er så lett gjennomførbart i praksis. Husker den festlige første april-spøken om at man ved å gå til en viss web-adresse kunne få vite hvem som hadde søkt på deg i skattelistene. Var en del som gikk på den og skalv i buksene *S*. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Hva synes du om offentlige skattelister?'' Som deg liker jeg det ikke. Kan ikke se at det har så veldig stor relevans for Hvermansen. ''Skulle gjerne sett at tallene var offentlige uten å være fullt så tilgjengelige som i dag. Men det skal jo vanskelig gjøres - eller?'' Tja, kanskje det skulle være så enkelt at det krevdes litt mer av oss for å komme inn å kikke i stedet for at vi finner det "alle" steder? Hvordan vet jeg i grunnen ikke. ''Og søker du på naboen og kollegaen?'' Nei, det gjør jeg ikke. Det interesserer meg rett og slett ikke. 0 Siter
Speak Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Ja, tanken var kanskje ikke så dum . Men mange ville vel ikke bry seg, og vet ikke om det er så lett gjennomførbart i praksis. Husker den festlige første april-spøken om at man ved å gå til en viss web-adresse kunne få vite hvem som hadde søkt på deg i skattelistene. Var en del som gikk på den og skalv i buksene *S*. Jeg tror faktisk at ganske mange ville begrenset søket sitt veldig. Og det skulle jo være greit å få det til i denne data-alderen. Send ut en kode på skatteoppgjørsarket som kan brukes til dette. (Altså en kode du må bruke for å søke på andre, og for å se hvem som har søkt på deg.) 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Ja, tanken var kanskje ikke så dum . Men mange ville vel ikke bry seg, og vet ikke om det er så lett gjennomførbart i praksis. Husker den festlige første april-spøken om at man ved å gå til en viss web-adresse kunne få vite hvem som hadde søkt på deg i skattelistene. Var en del som gikk på den og skalv i buksene *S*. Hvis du søker på deg selv feks på Google, og skattelistene kommer opp relativt tidlig i søket/blant de første, er det i hvert fall mange som har søkt på deg :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Hvis du søker på deg selv feks på Google, og skattelistene kommer opp relativt tidlig i søket/blant de første, er det i hvert fall mange som har søkt på deg :-) Ha, ikke så mange som har søkt på meg i så fall! *S* Egentlig kom det ikke frem så mye i det hele tatt... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Offentlige lister var greit slik som det var tidligere. Nå tar det jo helt av for enkelte. Egentlig bryr jeg meg ikke om at noen titter på mine tall. Jeg har sjekket noen for endel år siden, og det ga meg intet annet en en uggen følelse. Jeg kommer ikke til å snoke på noen flere ganger. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Offentlige lister var greit slik som det var tidligere. Nå tar det jo helt av for enkelte. Egentlig bryr jeg meg ikke om at noen titter på mine tall. Jeg har sjekket noen for endel år siden, og det ga meg intet annet en en uggen følelse. Jeg kommer ikke til å snoke på noen flere ganger. Mail til deg :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.