pekkaline Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes at det skulle forholdes privat, eller slik som tidligere. Jeg kikket et år, men er kvalm av tanken på at jeg gjorde det.Nei, jeg kikker ikke i skattelistene, lengre. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes det er helt, hundre prosent ok at det er full offentlighet rundt skatteoppgjøret. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg syns egentlig det er tullete. Kan ikke være spesielt morsomt for verken de som tjener lite, eller mye. Jeg søker opp meg selv, men ingen andre. Men sånn det er nå kommer det jo opp masse info om andre i samme slengen. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg liker det ikke noe særlig. En måte å gjøre det på er at man selv skal kunne få tilgang til de som har søkt på deg. Da tror jeg folk hadde tenkt seg om to ganger før de hadde søkt på andre bare for å være nysgjerrig. Altså at jeg må kunne logge meg på "min side" for å få opp hvem som har søkt på meg. Den tanken liker jeg faktisk:-) Det hadde vært veldig smart ) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Ja jeg må innrømme at jeg har søkt litt rundt. Jeg trodde faktisk at det var tull at gjennomsnittslønnen i Norge var på godt over 400 000 og at de fleste tjener over det, men ser av de jeg har søkt opp at det sikkert stemmer og vel så det. Ser også at jeg har valgt helt feil yrke - 6 års høgskole utdanning og elendig lønn. Ja, ja...sier jeg...man får de lærerne man betaler for :-). Gjenfør mobbeinnlegg med mer... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Ja jeg må innrømme at jeg har søkt litt rundt. Jeg trodde faktisk at det var tull at gjennomsnittslønnen i Norge var på godt over 400 000 og at de fleste tjener over det, men ser av de jeg har søkt opp at det sikkert stemmer og vel så det. Ser også at jeg har valgt helt feil yrke - 6 års høgskole utdanning og elendig lønn. Ja, ja...sier jeg...man får de lærerne man betaler for :-). Gjenfør mobbeinnlegg med mer... ''Ja, ja...sier jeg...man får de lærerne man betaler for :-)'' Ja, huff! ''Gjenfør mobbeinnlegg med mer..'' Huh? 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Ja, ja...sier jeg...man får de lærerne man betaler for :-)'' Ja, huff! ''Gjenfør mobbeinnlegg med mer..'' Huh? (antar det menes "jamfør") 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 ''Ja, ja...sier jeg...man får de lærerne man betaler for :-)'' Ja, huff! ''Gjenfør mobbeinnlegg med mer..'' Huh? Det var bare en spøk altså :-). Men, jeg syns ærlig talt lærerne er kraftig underbetalt ut fra hva man skal ta seg av og hvor mange hatter man har. Faglig dyktig, sosial oppmuntringsekspert, hobbypsykolog, konfliktløser, klovn, teaterregissør, dataekspert med mer... det faglige kommer dessverre litt i bakgrunnen for det er elevene lite interessert i :-) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 (antar det menes "jamfør") Takk. Alt skal gå i en svingende fart her vet du. Orker ikke lese igjennom innleggene og da kan det bli noen morsomme feil :-). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det var bare en spøk altså :-). Men, jeg syns ærlig talt lærerne er kraftig underbetalt ut fra hva man skal ta seg av og hvor mange hatter man har. Faglig dyktig, sosial oppmuntringsekspert, hobbypsykolog, konfliktløser, klovn, teaterregissør, dataekspert med mer... det faglige kommer dessverre litt i bakgrunnen for det er elevene lite interessert i :-) ''Men, jeg syns ærlig talt lærerne er kraftig underbetalt ut fra hva man skal ta seg av og hvor mange hatter man har'' Enig med deg! Forferdelig at man nærmest skal tjene mer som ufaglært i en bar enn som lærer med ansvar for en klasse. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Har aldri brydd meg om det. Synes ikke jeg har noe med hva andre tjener. Det interesserer meg heller ikke :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 (antar det menes "jamfør") Ah, "jfr.", altså 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har aldri søkt på noen, og kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg synes det er tåpelig og ganske så frekt. Inen har vel noe med hva naboen eller familien tjener.. Nyskjerrigheten lenge leve ;0) 0 Siter
tonie Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg misliker det sterkt. For meg er lønn en privatsak. Det kunne ikke falle meg inn å spørre andre hva de tjener. Det synes jeg ikke jeg har noe med i det hele tatt, og det føles frekt. Jeg synes det blir det samme å snoke i lister på nettet. Jeg kjenner flere som er helt besatt av å soke rundt i de listene. Jeg synes de er lett patetiske de som holder på sånn. Jeg ser nesten litt ned på dem. De er på linje med nabokjerringa som sitter bak gardina og skuler. Jeg har aldri i hele mitt liv søkt opp et eneste menneske i skattelistene. Det er jeg stolt av. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det er idiotisk lett tilgjengelig for alle snokere. 0 Siter
Gjest ulle litu Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det er jo vanskelig å lese reell lønn uta av den sluttsummen som blir oppgitt da! Mange tenker tydeligvis ikke på det. Det tallet sier ingenting om gjeld og arv og ting som påvirker inntekten. Så en som står oppført med 150000 kan ha bedre råd enn en som står oppført med 700000. Men jeg får jo ikke verken bedre eller dårligere råd selv om jeg vet hva andre tjener. Så det driter jeg i! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det er jo vanskelig å lese reell lønn uta av den sluttsummen som blir oppgitt da! Mange tenker tydeligvis ikke på det. Det tallet sier ingenting om gjeld og arv og ting som påvirker inntekten. Så en som står oppført med 150000 kan ha bedre råd enn en som står oppført med 700000. Men jeg får jo ikke verken bedre eller dårligere råd selv om jeg vet hva andre tjener. Så det driter jeg i! Tror nok ikke arv påvirker inntekten, men formuen påvirker den, selvfølgelig. De fleste er nok klar over at det er nettotall. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes det er en uting at det er tilgjengelig på nett. Lønn er en privatsak, synes jeg. Jeg søker ikke opp andre enn eksen min, for å sjekke om han er like forbanna fattig som han hele tida kverner om. 0 Siter
Atene Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes det er en uting at det er tilgjengelig på nett. Lønn er en privatsak, synes jeg. Jeg søker ikke opp andre enn eksen min, for å sjekke om han er like forbanna fattig som han hele tida kverner om. Trenger du en repetisjon av mitt lynkurs i "hvordan finne ut hva noen egentlig tjener ut fra tallene i skattelistene"? 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes det er en uting at det er tilgjengelig på nett. Lønn er en privatsak, synes jeg. Jeg søker ikke opp andre enn eksen min, for å sjekke om han er like forbanna fattig som han hele tida kverner om. Aldri så galt at det ikke er godt for noe! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.