Gå til innhold

Hva synes du om offentlige skattelister?

Anbefalte innlegg

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Har ikke lest de bøkene, jeg.

Leser, og pugger skattelistene, nå om dagen.

Aha! Da må jeg sterkt få anbefale :-)

Med en liten advarsel - man kan bli en smule hekta :-)

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

30

• Atene

10

• AneM1365380603

7

• fei1365380229

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg mener å ha sett også i tidligere år at noen har lagt inn en knapp man kan trykke på som viser bruttoinntekten - forutsatt at det er klasse 1 og lønnsinntekt.

På nettavisen sin løsning så kan du trykke på knapp for reell inntekt så får du se inntekt i begge skatteklasser.

Skrevet

Hm.....

Jeg søker og søker på lillemus jeg - men ingen treff.... Må søke i feil lister jeg :-)

Jeg er så liten at du ikke ser meg! :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Det ligger egg til sånne melbiller i mye av det melet vi kjøper fra butikken - det er fordi vi skal spise det før de klekkes til sånne biller at mel har holdbarhetsdato....

Rart jeg lever lavkarbo - en bonde fortalte meg dette og siden har jeg igrunnen levd greit på kjøttdeig jeg :-) Den er ihvertfall dau når jeg setter tennene i den :-)

He-he, morsom er du også!

Jeg jobber for noen år siden på et laboratorie hvor vi bl.a. tok imot klager på slikt som biller i melet. Uten unntak kom billene utenfra, det viste ørsmå hull i posene. Og når kundene (de fleste, da) fikk beskjed om å sjekke andre matvarer fra andre produsenter også, så viste det seg jammen at det var i dem også. :-)

Så om jeg ikke er noe til vasker sjøl, så har jeg i alle fall skylda for at mange _andre_ har fått fart på vaskefilla opp gjennom åra! :-)

(Og kjøttdeig - du _spiser_ ikke det, vel? Du mener KARBOnadedeig?)

Skrevet

Jeg kom på nr 81 i formuetoppen.

Men kan en ikke søke på etternavn?

Tydeligvis ikke der - kanskje i en annen avis??

Gjest høstløv
Skrevet

''Leser, og pugger skattelistene, nå om dagen.''

Eh... Seriøst? I såfall - hvorfor?

Jeg liker å vite hva folk tjener og har i formue, så jeg kan sitte og ruge på min beskjedne formue, og godte meg over at jeg greier å spare av min lille inntekt, mens de med tre og fire ganger så mye i inntekt, ikke har opparbeidet seg noen formue, og så gleder jeg meg over at staten formueskatt på de bruker alle sine penger og ikke har formue. Haha ;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg er så liten at du ikke ser meg! :o)

Ahaaaaa - du er ikke cia altså.....?

Skrevet

Aha! Da må jeg sterkt få anbefale :-)

Med en liten advarsel - man kan bli en smule hekta :-)

Absolutt! :-)

Men du - hvordan går det med lille Albus Severus for tiden?;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg liker å vite hva folk tjener og har i formue, så jeg kan sitte og ruge på min beskjedne formue, og godte meg over at jeg greier å spare av min lille inntekt, mens de med tre og fire ganger så mye i inntekt, ikke har opparbeidet seg noen formue, og så gleder jeg meg over at staten formueskatt på de bruker alle sine penger og ikke har formue. Haha ;-)

Jøss...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg jobber for noen år siden på et laboratorie hvor vi bl.a. tok imot klager på slikt som biller i melet. Uten unntak kom billene utenfra, det viste ørsmå hull i posene. Og når kundene (de fleste, da) fikk beskjed om å sjekke andre matvarer fra andre produsenter også, så viste det seg jammen at det var i dem også. :-)

Så om jeg ikke er noe til vasker sjøl, så har jeg i alle fall skylda for at mange _andre_ har fått fart på vaskefilla opp gjennom åra! :-)

Det mener jeg ja - det har du faktisk helt rett i :-)

Det hender jeg spiser kjøttdeig også, men når jeg kjøper selv så blir det karbonadedeig.

Opplysningene om melbillene kommer fra en bonde jeg kjenner - stemmer det ikke?

Har hatt sånne i skapet en gang selv - måtte kaste _alt_ og skrubbet ned _alt_ etterpå. Helt panisk....

Etter det står alt hos meg i tette bokser og i skapet ryddes det en gang iblant. Og vaskes.

Gjest høstløv
Skrevet

"og så gleder jeg meg over at staten formueskatt på de bruker alle sine penger og ikke har formue. Haha ;-)"

Den setningen ble litt uforståelig. Jeg prøver igjen. :-)

Og så gleder jeg meg over at staten taper formueskatt på at de bruker alle sine penger og ikke har formue. Haha ;-)

Skrevet

Det gikk ihvertfall rykter blant studentene om at melbillene fantes i luftekanalene, og det du sier støtter jo opp under antagelsen om at billene kom utenfra og opp i den åpne kruskaklien.

Gjest høstløv
Skrevet

Jøss...

"og så gleder jeg meg over at staten formueskatt på de bruker alle sine penger og ikke har formue. Haha ;-)"

Den setningen ble litt uforståelig. Jeg prøver igjen. :-)

Og så gleder jeg meg over at staten taper formueskatt på at de bruker alle sine penger og ikke har formue. Haha ;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Haha - det må definitivt være den ærligste forklaringen på hvorfor man koser seg i skattelistene jeg har sett til dags dato :-) Veldig bra :-)

Ikke for å ødelegge - men mange står med 0 i formue fordi boliger har en formuesverdi som er langt mindre enn boligens verdi. Dermed blir ikke den formuen som ligger i boligen synlig før gjelden blir under ca 1/3 eller mindre av boligens verdi. Tror ligningsverdi på chateuet mitt er rundt 10-15% av verdien.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Absolutt! :-)

Men du - hvordan går det med lille Albus Severus for tiden?;-)

Albus Severus har det veldig godt. Han tryller og argumenterer og er sin mors lille øyensten den gutten.

Hender jeg lurer på hvordan de har det i familier hvor barna ikke kan fly :-)

Skrevet

Albus Severus har det veldig godt. Han tryller og argumenterer og er sin mors lille øyensten den gutten.

Hender jeg lurer på hvordan de har det i familier hvor barna ikke kan fly :-)

;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Det mener jeg ja - det har du faktisk helt rett i :-)

Det hender jeg spiser kjøttdeig også, men når jeg kjøper selv så blir det karbonadedeig.

Opplysningene om melbillene kommer fra en bonde jeg kjenner - stemmer det ikke?

Har hatt sånne i skapet en gang selv - måtte kaste _alt_ og skrubbet ned _alt_ etterpå. Helt panisk....

Etter det står alt hos meg i tette bokser og i skapet ryddes det en gang iblant. Og vaskes.

Du kan legge melet i fryseren, før du setter det i skapet, fryseren tar knekken på eventuelle egg.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Du kan legge melet i fryseren, før du setter det i skapet, fryseren tar knekken på eventuelle egg.

>Blir det ikke rått nedi på grunn av kondens da?

Gjest høstløv
Skrevet

Haha - det må definitivt være den ærligste forklaringen på hvorfor man koser seg i skattelistene jeg har sett til dags dato :-) Veldig bra :-)

Ikke for å ødelegge - men mange står med 0 i formue fordi boliger har en formuesverdi som er langt mindre enn boligens verdi. Dermed blir ikke den formuen som ligger i boligen synlig før gjelden blir under ca 1/3 eller mindre av boligens verdi. Tror ligningsverdi på chateuet mitt er rundt 10-15% av verdien.

Jeg vet da det. Men jeg skjønner ikke at folk fortsatt har gjeld på boligene sine, når de har levd og tjent penger i en årrekke.

Ligningsverdiene på boligene er høyere enn det de betalte for husene da de kjøpte dem.

Gjest ViViola
Skrevet

Det gikk ihvertfall rykter blant studentene om at melbillene fantes i luftekanalene, og det du sier støtter jo opp under antagelsen om at billene kom utenfra og opp i den åpne kruskaklien.

Jepp. Hadde en helt jævla gjeng i skapet sjøl et sted vi leide. De som leide ut hadde glemt å si at akkurat det skapet ikke kunne brukes som matskap, for der var det en gammel og godt gjemt luftekanal rett ut. Takk for den, liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...