Gå til innhold

Baksmell - og betalingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått (det var ventet, men likevel) en skattebaksmell på 40 000. Det er slik at man kan få dele beløpet på to, og betale over tid, er det ikke? Må man søke om det?

Gjest annlovinda
Skrevet

Når baksmellen er på over en viss sum så blir den automatisk delt i to mener jeg.

Fikk baksmell i fjor på nesten 10000. Tilbakebetalinga fikk jeg da to fakturaer for å betale inn.

Skrevet

Nei, du må ikke søke om det - det skjer automatisk når restskatten er over et visst beløp (tror grensa er 1000 eller 2000 kroner).

Hvis jeg ikke tar helt feil, forfaller første halvpart om et par uker - neste sånn cirka i månedsskiftet nov/des.

Skrevet

Når baksmellen er på over en viss sum så blir den automatisk delt i to mener jeg.

Fikk baksmell i fjor på nesten 10000. Tilbakebetalinga fikk jeg da to fakturaer for å betale inn.

Takk for raskt svar!

Gjest høstløv
Skrevet

Hvis restskatten er mer enn 1000 kr, deles den i to terminer, som forfaller 3 uker og 8 uker etter kunngjøringen.

1. termin forfaller til betaling 5. nov.

Gjest Er ikke det ferdig nå?
Skrevet

Jeg fikk også baksmell, men den er da forfalt for lenge siden? Den kom på to regninger og forfalt med en måneds mellomrom i august og september.

Skrevet

Jeg fikk baksmell i år og fikk to giroer i posten med en mnds mellomrom på forfallene. Men den var ikke fullt så stor som din...

Skrevet

Jeg fikk også baksmell, men den er da forfalt for lenge siden? Den kom på to regninger og forfalt med en måneds mellomrom i august og september.

Det var for oss som fikk oppgjøret i juni. :o)

Gjest Er ikke det ferdig nå?
Skrevet

Det var for oss som fikk oppgjøret i juni. :o)

Aha! Var ikke helt lur jeg :-)

Skrevet

Du kan bare skrive et brev til skatteoppkreveren, og be om å få det delt opp.

Jeg fikk femten tusen i baksmell i år, og fikk dele det opp i femten hundre pr mnd.

Gjest Det lurer jeg på i dag
Skrevet

Du kan bare skrive et brev til skatteoppkreveren, og be om å få det delt opp.

Jeg fikk femten tusen i baksmell i år, og fikk dele det opp i femten hundre pr mnd.

Hvordan i alle dager fikk du til det, når samtlige andre må betale det i to omganger uavhengig av størrelsen på beløpet (så lenge det er over 1000, selvsagt)?

Skrevet

Hvordan i alle dager fikk du til det, når samtlige andre må betale det i to omganger uavhengig av størrelsen på beløpet (så lenge det er over 1000, selvsagt)?

Det kom i to omganger til meg også.. men jeg skrev som sagt brev til dem, hvor jeg ba om å få delt det opp i 1500 pr mnd..

Skrevet

Det er bare å søke hos kemneren det, pleier ikke å være noe problem hvis man har dårlig råd. Så det er ikke alle som betaler over to ganger, det er i hvert fall stappfult hos kemneren de første dagene etterat man har fått vite at man har restskatt. Man kan til og med søke om etter

Skrevet

Det er bare å søke hos kemneren det, pleier ikke å være noe problem hvis man har dårlig råd. Så det er ikke alle som betaler over to ganger, det er i hvert fall stappfult hos kemneren de første dagene etterat man har fått vite at man har restskatt. Man kan til og med søke om etter

søke om ettergivelse hvis man har fått stor baksmell og man har en skikkelig grunn.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er mange kommuner som krever restskatten betalt ved forfall og ikke er villige til å gi avbetalingsordninger.

Gjest høstløv
Skrevet

søke om ettergivelse hvis man har fått stor baksmell og man har en skikkelig grunn.

Sykdom er en god grunn til å søke om ettergivelse av restskatt.

Skrevet

Sykdom er en god grunn til å søke om ettergivelse av restskatt.

Jeg kjenner en som fikk det ettergitt pga dårlig råd. Det tok litt tid, men det gikk det. Samlivsbrudd, sykdom er jo også grunner.

I Oslo er det ikke vanskelig å få skatten fordelt over mange mnd, man skal jo sitte igjen med en viss sum i mnd og de kan ikke ta mer enn det. Før var summen litt høyere enn sosialnormen, nå aner jeg ikke.

Jeg har fått baksmell engang i hele mitt liv og det var feil så :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...