GoodTimes Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har fått (det var ventet, men likevel) en skattebaksmell på 40 000. Det er slik at man kan få dele beløpet på to, og betale over tid, er det ikke? Må man søke om det? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Når baksmellen er på over en viss sum så blir den automatisk delt i to mener jeg. Fikk baksmell i fjor på nesten 10000. Tilbakebetalinga fikk jeg da to fakturaer for å betale inn. 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Nei, du må ikke søke om det - det skjer automatisk når restskatten er over et visst beløp (tror grensa er 1000 eller 2000 kroner). Hvis jeg ikke tar helt feil, forfaller første halvpart om et par uker - neste sånn cirka i månedsskiftet nov/des. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Skrevet 15. oktober 2008 Når baksmellen er på over en viss sum så blir den automatisk delt i to mener jeg. Fikk baksmell i fjor på nesten 10000. Tilbakebetalinga fikk jeg da to fakturaer for å betale inn. Takk for raskt svar! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Hvis restskatten er mer enn 1000 kr, deles den i to terminer, som forfaller 3 uker og 8 uker etter kunngjøringen. 1. termin forfaller til betaling 5. nov. 0 Siter
Gjest Er ikke det ferdig nå? Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg fikk også baksmell, men den er da forfalt for lenge siden? Den kom på to regninger og forfalt med en måneds mellomrom i august og september. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg fikk baksmell i år og fikk to giroer i posten med en mnds mellomrom på forfallene. Men den var ikke fullt så stor som din... 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg fikk også baksmell, men den er da forfalt for lenge siden? Den kom på to regninger og forfalt med en måneds mellomrom i august og september. Det var for oss som fikk oppgjøret i juni. ) 0 Siter
Gjest Er ikke det ferdig nå? Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Det var for oss som fikk oppgjøret i juni. ) Aha! Var ikke helt lur jeg :-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Du kan bare skrive et brev til skatteoppkreveren, og be om å få det delt opp. Jeg fikk femten tusen i baksmell i år, og fikk dele det opp i femten hundre pr mnd. 0 Siter
Gjest Det lurer jeg på i dag Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Du kan bare skrive et brev til skatteoppkreveren, og be om å få det delt opp. Jeg fikk femten tusen i baksmell i år, og fikk dele det opp i femten hundre pr mnd. Hvordan i alle dager fikk du til det, når samtlige andre må betale det i to omganger uavhengig av størrelsen på beløpet (så lenge det er over 1000, selvsagt)? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hvordan i alle dager fikk du til det, når samtlige andre må betale det i to omganger uavhengig av størrelsen på beløpet (så lenge det er over 1000, selvsagt)? Det kom i to omganger til meg også.. men jeg skrev som sagt brev til dem, hvor jeg ba om å få delt det opp i 1500 pr mnd.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hvordan i alle dager fikk du til det, når samtlige andre må betale det i to omganger uavhengig av størrelsen på beløpet (så lenge det er over 1000, selvsagt)? Det er bare å søke hos kemneren det, pleier ikke å være noe problem hvis man har dårlig råd. Så det er ikke alle som betaler over to ganger, det er i hvert fall stappfult hos kemneren de første dagene etterat man har fått vite at man har restskatt. Man kan til og med søke om etter 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Det er bare å søke hos kemneren det, pleier ikke å være noe problem hvis man har dårlig råd. Så det er ikke alle som betaler over to ganger, det er i hvert fall stappfult hos kemneren de første dagene etterat man har fått vite at man har restskatt. Man kan til og med søke om etter søke om ettergivelse hvis man har fått stor baksmell og man har en skikkelig grunn. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Det er bare å søke hos kemneren det, pleier ikke å være noe problem hvis man har dårlig råd. Så det er ikke alle som betaler over to ganger, det er i hvert fall stappfult hos kemneren de første dagene etterat man har fått vite at man har restskatt. Man kan til og med søke om etter Det er mange kommuner som krever restskatten betalt ved forfall og ikke er villige til å gi avbetalingsordninger. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 søke om ettergivelse hvis man har fått stor baksmell og man har en skikkelig grunn. Sykdom er en god grunn til å søke om ettergivelse av restskatt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Sykdom er en god grunn til å søke om ettergivelse av restskatt. Jeg kjenner en som fikk det ettergitt pga dårlig råd. Det tok litt tid, men det gikk det. Samlivsbrudd, sykdom er jo også grunner. I Oslo er det ikke vanskelig å få skatten fordelt over mange mnd, man skal jo sitte igjen med en viss sum i mnd og de kan ikke ta mer enn det. Før var summen litt høyere enn sosialnormen, nå aner jeg ikke. Jeg har fått baksmell engang i hele mitt liv og det var feil så ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.