Gjest ViViola Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Som lovt i fjor - i år blir det halloweenfest i heimen, her gjør vi mye for å unngå at våre unger skal tigge godis fra naboene! :-) Men - så var det dette med heksemat, da. Har en eller annen gang hatt et hefte med morsomme hekseoppskrifter, slik som å putte plastikkedderkopper i geleen, ha sjokoladepudding i små blomsterpotter (nyinnkjøpte og godt rengjort, selvfølgelig!) og sette en kunstig blomst oppi osv. Dvs., osv. er det jeg ikke husker. Min fantasi og hukommelse stopper der. Noen som har noen gode ideer? Det må også gjerne være noe mat oppi dette, da, slik at ikke ungene går helt høye på sukker i flere timer. 0 Siter
morsan Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har et forslag til Halloween-middag: Kok svart pasta og server med en blodig tomatsaus *moahahahahaha* 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har et forslag til Halloween-middag: Kok svart pasta og server med en blodig tomatsaus *moahahahahaha* Det er jo en kongeidè! Flere på lager? Du googler jo som en ørn også - plislitthjelpa? :-) 0 Siter
Atene Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg så en suppe-oppskrift en gang, som jeg aldri har fått prøvd, men som ser morsom ut. Først "finner" man oppskriften et mystisk sted. Så skal alle hjelpe til å finne ingrediensene, som er sånt som døde edderkopper, spindelvev, biller, jord osv. Gryta skal selvfølgelig putre en stund, og mens den gjør det, finner man på noe utenfor kjøkkenet. Når barna ikke ser, byttes suppen ut med vanlig kjøttsuppe, og serveres. Det skulle forresten være "fingre" i den også. Halve pølser med halve mandler til "negler". Jeg har lurt litt på Halloween-fest i bursdagen til jentungen, men det er en uke senere - blir det dumt tro? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg så en suppe-oppskrift en gang, som jeg aldri har fått prøvd, men som ser morsom ut. Først "finner" man oppskriften et mystisk sted. Så skal alle hjelpe til å finne ingrediensene, som er sånt som døde edderkopper, spindelvev, biller, jord osv. Gryta skal selvfølgelig putre en stund, og mens den gjør det, finner man på noe utenfor kjøkkenet. Når barna ikke ser, byttes suppen ut med vanlig kjøttsuppe, og serveres. Det skulle forresten være "fingre" i den også. Halve pølser med halve mandler til "negler". Jeg har lurt litt på Halloween-fest i bursdagen til jentungen, men det er en uke senere - blir det dumt tro? Å fy søren, jentene kommer jo til å dååååne av ei sånn suppe! Supert! Nei, det er nok ALDRI dumt å ha halloweenparty for ungene. ALDRI. 0 Siter
Speak Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har lovt kake på skolen denne dagen. Den skal det krype edderkopper på + at det blir noen dødningehoder på den. Dødningehodene fant jeg i en godtebutikk. Edderkoppene er lakris"knapp" som kropp, lakrispastill som hode og orange snorer som bein. Håper det blir like bra som jeg innbiller meg. Lurte på om jeg skulle prøve meg på orange glasur. (Ferdig-glasur med rød og gul konditorfarge....) Litt kult at det skulle være kake akkurat denne dagen:-) 0 Siter
Elbereth Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Drømmen hadde jo vært å hatt tid og anledning til å få lage og servere denne: http://www.fabulousfoods.com/index.php?option=com_resource&controller=article&article=17836&category_id=109 Hehe, men jeg legger nok ikke opp til å bake denne i år heller 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Drømmen hadde jo vært å hatt tid og anledning til å få lage og servere denne: http://www.fabulousfoods.com/index.php?option=com_resource&controller=article&article=17836&category_id=109 Hehe, men jeg legger nok ikke opp til å bake denne i år heller WOW! Jeg jo strengt tatt tid, så kanskje...? Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.