Gå til innhold

Bilder og malerier

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Hva har dolerne på veggene i stua?

Er noe av dette fint?

http://nettgalleri.no/ninibjonness/nini_malerier.htm

http://www.bohus.no/default.asp?page=104&product=2177&p2177_v=1

http://www.dinemobler.no/?a_id=237

Dette er tre tilfeldige treff jeg fikk ved søk på bilder og malerier. Skulle jeg valgt noe måtte det bli noe fra den nederste linken. Aldri i verden om jeg ville betalt 20 000 for den øverste smørja.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

21

• morsan

7

• tonie

4

• candyqueen_83

4

Skrevet

Ville jeg hatt noe i likhet med den første linken hadde jeg bare bedt ungene male noe - det hadde blitt finere og mye mer personlig. Og gratis. :o)

Og jeg betaler ikke 2500,- for et bilde av en by.

Den nederste linken så adskillig mer interessant ut, synd man ikke kunne se nærmere på de enkelte bildene.

Jeg har to originaler av Thore Hansen fra boka "Bobadilla Brun og den udødelige makrellen" på veggen og jeg er veldig glad i dem. :o) Kjøpte dem direkte av ham for noe av pengene jeg arvet etter min mor, ekstra koselig å tenke på.

candyqueen_83
Skrevet

Skulle jeg hatt noe av det, måtte det blitt den nederste linken. Men tror ikke jeg ville hatt det heller. Nå har vi veldig mye forskjellig. Alt hang her da jeg kom hit (kjærestens leilighet), så jeg ville gjerne byttet ut noe etterhvert :o)

Litt usikker på hva ennå, men ikke noe fra de linkene. Hehe

Aliza1365380759
Skrevet

Bilder jeg har laget selv.. :-) Både malerier, stofftrykk, tegninger, fotografier og andre "kreasjoner".

AneM1365380603
Skrevet

Ville jeg hatt noe i likhet med den første linken hadde jeg bare bedt ungene male noe - det hadde blitt finere og mye mer personlig. Og gratis. :o)

Og jeg betaler ikke 2500,- for et bilde av en by.

Den nederste linken så adskillig mer interessant ut, synd man ikke kunne se nærmere på de enkelte bildene.

Jeg har to originaler av Thore Hansen fra boka "Bobadilla Brun og den udødelige makrellen" på veggen og jeg er veldig glad i dem. :o) Kjøpte dem direkte av ham for noe av pengene jeg arvet etter min mor, ekstra koselig å tenke på.

He he.. Jeg tror også gjerne at barna dine ville greid dette like bra, så ville jo bildene hatt langt større verdi også!

Byen er heller ikke min smak. Da jeg vokste opp var det mange som hadde tepper med elger eller dådyr på veggen. Teppene var store og mørke. Fy og fy ;) Eh, tror vi hadde et sånt vi også..

Jeg skulle gjerne sett disse bildene du er så glad i. Synd man ikke kan legge ut bilder av sånt. Jeg er så glad i bilder og malerier, og snart skal jeg jo begynne å handle inn litt selv.

AneM1365380603
Skrevet

Skulle jeg hatt noe av det, måtte det blitt den nederste linken. Men tror ikke jeg ville hatt det heller. Nå har vi veldig mye forskjellig. Alt hang her da jeg kom hit (kjærestens leilighet), så jeg ville gjerne byttet ut noe etterhvert :o)

Litt usikker på hva ennå, men ikke noe fra de linkene. Hehe

Det er kjekt å handle inn bilder, men det er kanskje vanskelig hvis det er så mye forskjellig der. En eks av meg hadde ikke mindre enn 7 bilder av seg elv i stua. Pluss en haug med diplomer og pokaler ;)

AneM1365380603
Skrevet

Bilder jeg har laget selv.. :-) Både malerier, stofftrykk, tegninger, fotografier og andre "kreasjoner".

Det overrasker meg ikke at nettopp du lager slikt selv ;) Jeg skulle så gjerne likt å se kunsten din. Jeg blir så imponert over de som klarer å skape noe med hendene.

Gjest ViViola
Skrevet

Siden min kunst-hjerne er lam, så ser jeg ikke annet enn farger og former i bildene på den første linken. Helt fine. Noen farger passer hjemme hos oss, andre ikke.

Andre linken får jeg ikke fram.

Tredje link: Igjen - fine farger, noen passer, noen passer ikke. Igjen, jeg er kunstlam.

Så - på veggene våre er det ganske tomt. Litt fordi vi ikke finner helt ut hva vi skal ha hengende der, litt fordi vi har nybygd hus og dermed sliter med å lage hull. Nå snakker jeg i hovedsak om stua, altså.

Ellers i huset er det mye bilder av mennesker vi er glade i. Og ungene har jo sin egen utstilling i ett av rommene i huset. Veldig koselig!

Aliza1365380759
Skrevet

Det overrasker meg ikke at nettopp du lager slikt selv ;) Jeg skulle så gjerne likt å se kunsten din. Jeg blir så imponert over de som klarer å skape noe med hendene.

Hehe, det er nok ikke så fantastisk som det kan høres ut til altså.. Man må bare tørre å prøve vet du! Det bor sikkert en kunstnerspire i deg også, bare du tør å la den slippe til litt! :-) Grunnen til at jeg har laget all veggpryden selv er at jeg "aldri" finner noe i butikkene som er slik jeg vil ha det, eller i de fargene jeg vil ha, så det er vel mer et uttrykk for at jeg er sær enn at jeg er kunstnerisk.. :-P I tillegg har jeg jo en samboer som er like sær, så et par av bildene har jeg malt etter hans tegninger/beskrivelser av hva han ville ha på veggene i stua. Er ikke 100% fornøyd med noe av det som henger på veggene her, alt har små feil i seg, men det er det jo bare jeg som vet... *ler litt*

AneM1365380603
Skrevet

Siden min kunst-hjerne er lam, så ser jeg ikke annet enn farger og former i bildene på den første linken. Helt fine. Noen farger passer hjemme hos oss, andre ikke.

Andre linken får jeg ikke fram.

Tredje link: Igjen - fine farger, noen passer, noen passer ikke. Igjen, jeg er kunstlam.

Så - på veggene våre er det ganske tomt. Litt fordi vi ikke finner helt ut hva vi skal ha hengende der, litt fordi vi har nybygd hus og dermed sliter med å lage hull. Nå snakker jeg i hovedsak om stua, altså.

Ellers i huset er det mye bilder av mennesker vi er glade i. Og ungene har jo sin egen utstilling i ett av rommene i huset. Veldig koselig!

Du får ta deg en tur til Bohus eller Ikea og se bildene når de henger på veggen. Bohus her vi bor har malerier og bilder strategisk plassert der møblene er, og da ser en mye bedre hvordan det kan bli på veggene hjemme.

Jeg studerer også alle møbelkatalogene. Der får jeg tips til både tepper og bilder. Jeg vet jeg kommer til å kjøpe to bilder med nesten samme motiv som skal henge atmed hverandre.

Skrevet

Jeg har mye egenprodusert her hjemme akkurat nå, malerier og diverse annet. Og så har jeg endel som venner og kjente har laget pluss noe kunst jeg har kjøpt selv. Og et maleri sønnen har laget som muligens forestiller en blåbærtue:)

Sånne Bohusgreier kommer ikke innenfor dørene her. Jeg vil kun ha ekte saker.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har mye egenprodusert her hjemme akkurat nå, malerier og diverse annet. Og så har jeg endel som venner og kjente har laget pluss noe kunst jeg har kjøpt selv. Og et maleri sønnen har laget som muligens forestiller en blåbærtue:)

Sånne Bohusgreier kommer ikke innenfor dørene her. Jeg vil kun ha ekte saker.

Aha :) Du har en omgangskrets som er kunstnerisk anlagt. Da er du heldig. Det at du ikke vil ha masseproduserte greier fra Bohus blir jo også langt mer forståelig.

Skrevet

Aha :) Du har en omgangskrets som er kunstnerisk anlagt. Da er du heldig. Det at du ikke vil ha masseproduserte greier fra Bohus blir jo også langt mer forståelig.

2/3 av alle jeg kjenner er kunstnerisk anlagt, så jeg er nok litt bortskjemt sånn, men jeg ville nok uansett heller spart i noen måneder for å få et originalbilde enn å kjøpe noe masseprodusert på Bohus. Smykkene mine kan gjerne være fake, men kunsten må være ekte:)

Gjest ViViola
Skrevet

Du får ta deg en tur til Bohus eller Ikea og se bildene når de henger på veggen. Bohus her vi bor har malerier og bilder strategisk plassert der møblene er, og da ser en mye bedre hvordan det kan bli på veggene hjemme.

Jeg studerer også alle møbelkatalogene. Der får jeg tips til både tepper og bilder. Jeg vet jeg kommer til å kjøpe to bilder med nesten samme motiv som skal henge atmed hverandre.

Jepp, jeg gjør det der allerede. Men jeg finner altfor mye som er fint nok for meg, men jeg får plutselig beslutningsvegring når det kommer til stykket. Også har jeg en mann som er myyyye mer kresen, da, og han liker å ha et ord med i laget både hva bilder, møbler og gardiner angår.

Dermed - tomme vegger. Vi prøver å late som vi har en minimalistisk stil fra ca 90 cm opp fra gulvet.

;-)

Skrevet

Jeg har dette bildet fra Ikea.Egentlig liker jeg ikke ikea, litt for mye masse produksjon for min del..Men jeg liker dette bildet da:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10090415

Ellers har jeg 2 store malerier, og 3 litt mindre.

En lokal kunstner, som tilfeldig er min venninne :0)

Bildene er kun sort/hvitt/sølv. Kan skimte en engel i det ene store. Det er veldig mørkt, nesten helt sort. Flott!

Jeg liker litt mørke dystre bilder :0)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har dette bildet fra Ikea.Egentlig liker jeg ikke ikea, litt for mye masse produksjon for min del..Men jeg liker dette bildet da:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10090415

Ellers har jeg 2 store malerier, og 3 litt mindre.

En lokal kunstner, som tilfeldig er min venninne :0)

Bildene er kun sort/hvitt/sølv. Kan skimte en engel i det ene store. Det er veldig mørkt, nesten helt sort. Flott!

Jeg liker litt mørke dystre bilder :0)

Jeg er ikke så veldig glad i naturbilder, men dette var et spennende bilde :)

Du som er litt rocka trives sikkert med mørke bilder. Jeg tror bilder med varme farver vil passe inn her.

Skrevet

2/3 av alle jeg kjenner er kunstnerisk anlagt, så jeg er nok litt bortskjemt sånn, men jeg ville nok uansett heller spart i noen måneder for å få et originalbilde enn å kjøpe noe masseprodusert på Bohus. Smykkene mine kan gjerne være fake, men kunsten må være ekte:)

Sånn har vi det også. Vi bodde lenge med helt nakne vegger, fordi vi ikke ville henge opp sånne tilfeldige bohus- eller ikeabilder. Nå har vi en blanding av kjøpt kunst og vennelagd kunst.

Skrevet

''jeg ville nok uansett heller spart i noen måneder for å få et originalbilde enn å kjøpe noe masseprodusert på Bohus''

Enig:-)

Skrevet

Dette henger i stua

https://www.artgate.no/ag/public/openIndex/view/no_page_art.html?ARTICLE_ID=1144342210579

Og dette på kjøkkenet :)

https://www.artgate.no/ag/public/openIndex/view/no_page_art.html?ARTICLE_ID=1157036405431

Det er ikke direkte valgt ut av oss, men en loddtrekning. Men jeg liker bildene :) Ellers så er det bilder av barna som henger her.

Du vil kjøpe deg noe til stua? Gå for det som gir deg mest. Så får de fremhevet det med farger i resten av stua. Puter, pledd mm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...