Gå til innhold

Bilder og malerier

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har lurt på om jeg kanskje skulle kjøpe noe via denne siden her, men har ikke kommet så langt ennå:

http://www.fineart.no/auksjon

Jan Baker synes jeg har mye fint. Vi har allerede et bilde av ham:

http://www.fineart.no/galleri/kunstner/2/Jan%20Baker

Marianne Aulie er jeg veldig lei av, altså bildene hennes, så det er ikke helt min smak. Det andre på den siden var litt for mye klatting til at jeg likte det.

Jan Baker har veldig morsomme bilder. Det var noen der som var veldig festlige, og de tror jeg at jeg ville hatt andre steder enn i stua. Jeg likte godt det pikebarnet i kjole. Jenta var ikke spesielt søt, men jeg ble glad over å se på det likevel :)

Jeg kunne godt tenkt meg å hatt bildet av det nakne paret på soverommet, men jeg orker ikke spørsmål fra barna, he he.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

21

• morsan

7

• tonie

4

• candyqueen_83

4

AneM1365380603
Skrevet

Dette henger i stua

https://www.artgate.no/ag/public/openIndex/view/no_page_art.html?ARTICLE_ID=1144342210579

Og dette på kjøkkenet :)

https://www.artgate.no/ag/public/openIndex/view/no_page_art.html?ARTICLE_ID=1157036405431

Det er ikke direkte valgt ut av oss, men en loddtrekning. Men jeg liker bildene :) Ellers så er det bilder av barna som henger her.

Du vil kjøpe deg noe til stua? Gå for det som gir deg mest. Så får de fremhevet det med farger i resten av stua. Puter, pledd mm.

Jeg liker veldig godt det på kjøkkenet :) Det i stua ser spennende ut, men litt mørkt? Jeg tror det er lurt å se det i sitt rette element før en uttaler seg.

Jeg har tre store og ett lite maleri på kjøkkenet. To av dem hører sammen. Jeg er utrolig glad i kunst, men hva som er kunst er litt opp til hver enkelt å vurdere.

Jeg synes det er veldig kjekt å hente inspirasjon hos andre :)

Skrevet

Litt ymse på veggene her. Mest litografier i grunnen, . Franz og Nicoaus Wiederberg. Stig Andresen, Gabrielle Kielland... + diverse annet. Har vunnet i kunstforeningen på jobben og kjøpt på fineart.

Min smak når det gjelder kunst har endret seg mye etter som jeg har blitt eldre og har lært mer (bl.a. ved å være med i innkjøpskomite i kunstforening).

Skrevet

Jeg liker veldig godt det på kjøkkenet :) Det i stua ser spennende ut, men litt mørkt? Jeg tror det er lurt å se det i sitt rette element før en uttaler seg.

Jeg har tre store og ett lite maleri på kjøkkenet. To av dem hører sammen. Jeg er utrolig glad i kunst, men hva som er kunst er litt opp til hver enkelt å vurdere.

Jeg synes det er veldig kjekt å hente inspirasjon hos andre :)

Det er litt mørkt, derfor har vi egen lampe over det her. Det som er litt spennende er at man også kan se andre motiver i det.

Du bør gå for bilder du føler rører deg innvendig, de vil gi deg mest. Jeg synes det er veldig flott med friske farger!

AneM1365380603
Skrevet

Det er litt mørkt, derfor har vi egen lampe over det her. Det som er litt spennende er at man også kan se andre motiver i det.

Du bør gå for bilder du føler rører deg innvendig, de vil gi deg mest. Jeg synes det er veldig flott med friske farger!

'' Det som er litt spennende er at man også kan se andre motiver i det. ''

Sånne bilder liker jeg veldig godt :) Også at to forskjellige kan oppleve bildet ulikt. Jeg heller ofte til det litt abstrakte.

AneM1365380603
Skrevet

Litt ymse på veggene her. Mest litografier i grunnen, . Franz og Nicoaus Wiederberg. Stig Andresen, Gabrielle Kielland... + diverse annet. Har vunnet i kunstforeningen på jobben og kjøpt på fineart.

Min smak når det gjelder kunst har endret seg mye etter som jeg har blitt eldre og har lært mer (bl.a. ved å være med i innkjøpskomite i kunstforening).

Jeg skal søke litt på de personene du nevnte. Har du noen tips til hva som er lurt å tenke på taes de i mot med stor takk :)

Jeg har brukt hele kvelden på diverse bilder/malerier, og synes det er så spennende.

Det beste er jo om jeg klarer å finne noe fint som ikke er masseprodusert.

Skrevet

Jeg skal søke litt på de personene du nevnte. Har du noen tips til hva som er lurt å tenke på taes de i mot med stor takk :)

Jeg har brukt hele kvelden på diverse bilder/malerier, og synes det er så spennende.

Det beste er jo om jeg klarer å finne noe fint som ikke er masseprodusert.

Tips:

Ikke tenk på om bildet skal passe til sofaen i allefall. ;) Kjøper du noe skikkelig til å ha på veggene skal det vare adskillig lengre enn en sofa, og dessuten er kunst kunst og møbler møbler. ;)

Smaken er så ymse. Skal du svi av penger på noe skikkelig (og da blir det fort noen tusinger) er det lurt å få sett flere ganger på bildene før du bestemmer deg. Det er ofte at det som fanger øyet med en gang ikke der det man blir mest glad i etterhvert.

MVH

Skrevet

Skal vi se, jeg har litografier av Magne Rygh, Jakob Weidemann, Barbro Tiller, Nico Wideberg, Thor Erdahl, Odd Hauki og noen mer ukjente som er kjøpt hist og her. Og så har jeg maleri av Rita Lie som jeg er veldig glad i.

Ønsker meg veldig en lito av Arne Nøst, og ett av de blå fotolitoene til Per Frost nå. Bare å vente på mer penger... ;)

Før jeg begynte å (jobbe og) kjøpe bilder var jeg en sånn poster-dame med veggene sirlig dekorert med postere fra kule utstillinger, museer fra utlandet eller konserter jeg hadde vært på. Typisk studentstil anno 1995 og utover, hehe... :)

Skrevet

Jeg er sikkert litt gammeldags men jeg har to malerier mora mi har malt, to faren min har malt, et gammelt fra der jeg er oppvokst i Oslo, et venninna mi har malt og et mora til en venn har malt. Synes det er hyggelig

Skrevet

Her har du en doler som ikke har noenting på veggene i stua :) Elsker store tomme flater å hvile øynene på.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig å få inntrykk av bilder på en pc-skjerm.

Videre synes jeg faktisk det er vanskelig å gjøre meg opp en mening ved å se et bilde (live) én gang. Noen bilder kan du bli fascinert av første gang du kikker, men de taper seg fort, andre bilder vokser etterhvert (omtrent som med menn ;)).

Ønsker meg også nye bilder, har for tiden omtrent ingen ting på veggen i stua og spisestua (men en del bilder på lager som jeg er litt lei). Men har verken tid eller penger til å finne noe jeg ønsker, føler jeg.

Synes flere bilder i øverste linken ser ut til å ha potensiale, selv om jeg generelt er mer glad i olje enn i akryl. Det øverst til høyre, kanskje...?

På midterste linken ser jeg ikke noen bilder og den på den nederste får jeg ikke særlig inntrykk. Og lurer po om jeg er litt for snobbete til å kjøpe kunst i en møbelkjede...

Skrevet

Marianne Aulie er jeg veldig lei av, altså bildene hennes, så det er ikke helt min smak. Det andre på den siden var litt for mye klatting til at jeg likte det.

Jan Baker har veldig morsomme bilder. Det var noen der som var veldig festlige, og de tror jeg at jeg ville hatt andre steder enn i stua. Jeg likte godt det pikebarnet i kjole. Jenta var ikke spesielt søt, men jeg ble glad over å se på det likevel :)

Jeg kunne godt tenkt meg å hatt bildet av det nakne paret på soverommet, men jeg orker ikke spørsmål fra barna, he he.

''Marianne Aulie er jeg veldig lei av, altså bildene hennes, så det er ikke helt min smak. Det andre på den siden var litt for mye klatting til at jeg likte det.''

Jeg mente ikke nødvendigvis de bildene som kom opp da du klikket på linken;-) men dem du finner på dette nettstedet ved å klikke deg litt rundt og titte på ulike kunstnere etc:-)

Aulie er heller ikke min smak, og de andre bildene der husker jeg ikke, for jeg tenkte på hele nettstedet og ikke just dem:-)

Skrevet

Videre synes jeg faktisk det er vanskelig å gjøre meg opp en mening ved å se et bilde (live) én gang. Noen bilder kan du bli fascinert av første gang du kikker, men de taper seg fort, andre bilder vokser etterhvert (omtrent som med menn ;)).

Ønsker meg også nye bilder, har for tiden omtrent ingen ting på veggen i stua og spisestua (men en del bilder på lager som jeg er litt lei). Men har verken tid eller penger til å finne noe jeg ønsker, føler jeg.

Synes flere bilder i øverste linken ser ut til å ha potensiale, selv om jeg generelt er mer glad i olje enn i akryl. Det øverst til høyre, kanskje...?

På midterste linken ser jeg ikke noen bilder og den på den nederste får jeg ikke særlig inntrykk. Og lurer po om jeg er litt for snobbete til å kjøpe kunst i en møbelkjede...

''vokser etterhvert (omtrent som med menn)''

Hold nu grisepraten for Dem selv;-)

Gjest Elextra
Skrevet

''vokser etterhvert (omtrent som med menn)''

Hold nu grisepraten for Dem selv;-)

*knegg*

AneM1365380603
Skrevet

Vi har mye av denne kunstneren:

http://www.kunstsamleren.no/reitan/

http://www.galleri-pingvin.no/utstillinger/EllingReitan-27-10-07/EllingReitan-27-10-07-norsk.html

Jeg finner ikke yndlingsbildet mitt på nett, men det har mye blått i seg. Han bruker en nydelig blåfarge :o))

Dette var farverike bilder :) Jeg synes dette er spesielt:

http://www.galleri-pingvin.no/img2.php?img=EllingReitan-27-10-07/20-Intermezzo-100x100-Opl.jpg

Håper linken kommer opp.

Ikke var prisene så ille heller. Noe helt annet enn den øverste linken jeg hadde der klattverket koster 20 000.

AneM1365380603
Skrevet

Bildet du liker fra den linken er vel ikke blant de verste. På flere av bildene ser det ut til at hun har gått berserk med farver og pensel.

Jeg tror også det er lurt å se bildene flere ganger før en bestemmer seg, og kanskje til og med be om å få låne med hjem. Det vet jeg noen gjør.

Gjest Elextra
Skrevet

Dette var farverike bilder :) Jeg synes dette er spesielt:

http://www.galleri-pingvin.no/img2.php?img=EllingReitan-27-10-07/20-Intermezzo-100x100-Opl.jpg

Håper linken kommer opp.

Ikke var prisene så ille heller. Noe helt annet enn den øverste linken jeg hadde der klattverket koster 20 000.

Oi, det synes jeg var ganske gyselig. Slemt å si, om du tenker å anskaffe det, kanskje? ;)

Men smaken er som baken, og særlig når det gjelder kunst er meningene veldig ulike.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er sikkert litt gammeldags men jeg har to malerier mora mi har malt, to faren min har malt, et gammelt fra der jeg er oppvokst i Oslo, et venninna mi har malt og et mora til en venn har malt. Synes det er hyggelig

Bilder laget av familie og venner har jo egenverdi da :) Vi har et stort maleri laget av eksen til mannen min. Jeg ble litt lei av maleriet en stund, og da malte vi ramma i en annen farve. Det gjorde seg.

AneM1365380603
Skrevet

Tips:

Ikke tenk på om bildet skal passe til sofaen i allefall. ;) Kjøper du noe skikkelig til å ha på veggene skal det vare adskillig lengre enn en sofa, og dessuten er kunst kunst og møbler møbler. ;)

Smaken er så ymse. Skal du svi av penger på noe skikkelig (og da blir det fort noen tusinger) er det lurt å få sett flere ganger på bildene før du bestemmer deg. Det er ofte at det som fanger øyet med en gang ikke der det man blir mest glad i etterhvert.

MVH

Takk for tips :) Jeg skal ha det i tankene når vi skal shoppe. Jeg gleder meg veldig til å finne noe til våre vegger :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...