Gå til innhold

Tekst når man peker på ikoner er borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man peker på et ikon så vise det en tekst som forteller hva ikonet gjelder - denne teksten er borte hos meg. Noen som vet hvordan jeg får satt den på? Jeg har Windows Vista og der finner jeg forløpig ikke helt fram .....

Gjest høstløv
Skrevet

På min PC kan du legge musepekeren over ikoner og høyreklikke med musen og da kommer det opp et vindu, der står det "Gi nytt navn"

Prøv det

Skrevet

På min PC kan du legge musepekeren over ikoner og høyreklikke med musen og da kommer det opp et vindu, der står det "Gi nytt navn"

Prøv det

Det får ikke jeg opp. Har du Vista ?

Det gjelder feks. de ikonene nede i høyre hjørne - dvs. de programmene jeg har åpnet, men det er andre steder jeg mener det burde være tekst også.

Gjest høstløv
Skrevet

Det gjelder feks. de ikonene nede i høyre hjørne - dvs. de programmene jeg har åpnet, men det er andre steder jeg mener det burde være tekst også.

Nei, jeg har Windows XP prof.

AneM1365380603
Skrevet

Er jeg inne på noe hvis du mener slike miniatyrbilder som kommer fram når du holder musepila over ikonet? Noen steder kommer bilde med tekst opp, andre steder bare tekst innrammet.

Jeg søkte litt på min pc, og det kom fram at maskiner som ikke har Windows aero ikke får fram bildene i allefall. Du kan søke på maskinen din for å finne ut om du har det. Jeg var inne på "hjelp", og der var et eget felt der du kunne søke automatisk.

Skrevet

Er jeg inne på noe hvis du mener slike miniatyrbilder som kommer fram når du holder musepila over ikonet? Noen steder kommer bilde med tekst opp, andre steder bare tekst innrammet.

Jeg søkte litt på min pc, og det kom fram at maskiner som ikke har Windows aero ikke får fram bildene i allefall. Du kan søke på maskinen din for å finne ut om du har det. Jeg var inne på "hjelp", og der var et eget felt der du kunne søke automatisk.

Det er små ruter hvor det står tekst - som da forteller hvilket program ikonet gjelder. For windows update ikonet skal det da stå 'windows update' i en boks. Akkurat det ikonet kjenner jeg igjen men ikke alle de andre. Er jo kjappere å bare peke på ikonene for å finne ut av hva det gjelder.

Litt usikker på om det er bilder noen ganger.

Jeg ser jeg har Windows Aero spm skjema når jeg er inne på Mouse properties.

Så da er det kanskje noe annet som er problemet hos meg?

AneM1365380603
Skrevet

Det er små ruter hvor det står tekst - som da forteller hvilket program ikonet gjelder. For windows update ikonet skal det da stå 'windows update' i en boks. Akkurat det ikonet kjenner jeg igjen men ikke alle de andre. Er jo kjappere å bare peke på ikonene for å finne ut av hva det gjelder.

Litt usikker på om det er bilder noen ganger.

Jeg ser jeg har Windows Aero spm skjema når jeg er inne på Mouse properties.

Så da er det kanskje noe annet som er problemet hos meg?

På egenskaper for mus under pekere står det hos meg "Windows Aero (Systemoppsett)" Jeg ser at der også er andre alternativer innen Aero.

*Leiter videre*

Skrevet

På egenskaper for mus under pekere står det hos meg "Windows Aero (Systemoppsett)" Jeg ser at der også er andre alternativer innen Aero.

*Leiter videre*

Jeg kjørte en windows update og etter restart så fungerte det plutselig !!

Takk for at du svarte ! :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...