Gå til innhold

Jobb som flyplassvekter og fysisk helse

Anbefalte innlegg

Gjest Passer jeg inn i uniformen?
Skrevet

Overskriften dekker det jeg lurer på.

Hvilke krav stilles egentlig til fysisk helse hvis man søker på jobb som flyplassvekter?

Jeg kunne godt tenke meg å begynne som flyplassvekter, og ta de vekterkursene som man må ha, men jeg er uheldigvis ganske omfangsrik. Såpass at jeg ikke vet helt om jeg i det hele tatt kommer inn i Securitas-uniformen, altså. Er derimot veldig hyggelig og voksen og trygg på meg selv, som jeg også ser at de legger vekt på...

Noen som vet?

Gjest høstløv
Skrevet

Spør Securitas.

Vekterne på Gardermoen har alle slags kroppsfasong, både kvinner og menn, det ser ikke ut til å være noen standard uniform der.

Skrevet

Spør Securitas.

Vekterne på Gardermoen har alle slags kroppsfasong, både kvinner og menn, det ser ikke ut til å være noen standard uniform der.

Ja, må jo til slutt spørre Securitas selv, men tenkte å spare meg for ydmykelsen hvis jeg pga størrelsen og vekta er helt utelukket fra å bli ansatt, og derfor spør jeg her om noen av dere jobber i Securitas og vet slikt :)

Godt å høre at det finnes flyplassvekter i alle slags fasonger på Gardermoen! Da kan jeg jo håpe!

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, må jo til slutt spørre Securitas selv, men tenkte å spare meg for ydmykelsen hvis jeg pga størrelsen og vekta er helt utelukket fra å bli ansatt, og derfor spør jeg her om noen av dere jobber i Securitas og vet slikt :)

Godt å høre at det finnes flyplassvekter i alle slags fasonger på Gardermoen! Da kan jeg jo håpe!

Dette med vekt og størrelse vil jeg nesten tro har betydning ved ansettelse i en slik jobb. Dvs., det kommer jo litt an på hvor i systemet man skal være, da.

Noen vekterposisjoner handler om å stå oppreist hele dagen, f.eks. ved sikkerhetskontrollen. Noen handler om å passe på i butikkene, noen handler om å gå rundt i ventehallen/ankomstområdet. Alle disse tingene blir vanskelig om man er veldig stor og tung, da blir beina forferdelig vonde og sannsynligvis ikke særlig å gå på.

Nå vet ikke jeg hvor mye rullering det er på de forskjellige jobbene, men jeg vil kanskje tro at man ikke greier å fylle alle posisjoner om man er veldig stor og tung.

Det står ingenting på Securitas sine sider om dette, så enten må du ringe og spørre - eller søke og håpe på det beste! :-)

Lykke til!

Skrevet

Dette med vekt og størrelse vil jeg nesten tro har betydning ved ansettelse i en slik jobb. Dvs., det kommer jo litt an på hvor i systemet man skal være, da.

Noen vekterposisjoner handler om å stå oppreist hele dagen, f.eks. ved sikkerhetskontrollen. Noen handler om å passe på i butikkene, noen handler om å gå rundt i ventehallen/ankomstområdet. Alle disse tingene blir vanskelig om man er veldig stor og tung, da blir beina forferdelig vonde og sannsynligvis ikke særlig å gå på.

Nå vet ikke jeg hvor mye rullering det er på de forskjellige jobbene, men jeg vil kanskje tro at man ikke greier å fylle alle posisjoner om man er veldig stor og tung.

Det står ingenting på Securitas sine sider om dette, så enten må du ringe og spørre - eller søke og håpe på det beste! :-)

Lykke til!

Jeg har ingen problemer å stå oppreist hele dagen, og en av grunnene til at jeg tenker på en vekterjobb er at jeg trives best i aktivitet framfor en stillesittende kontorjobb. (Og kanskje jeg kan gå ned noen kg også når jeg får litt "gratis" trim på jobb? Det ville vært en stor bonus.)

Men jeg klarer ikke å løpe om kapp med et fly eller noe slikt, for å si det som det er.

Her jeg bor er det kun på flyplassen Securitas har jobber å tilby, så jeg antar at man slipper å løpe etter butikktyver som jeg ser på tv at de driver med på Karl Johan.

Gjest høstløv
Skrevet

Lykke til!

Om man er veldig stor og tung, så blir det de samme problemene, uansett hvilken jobb en har.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har ingen problemer å stå oppreist hele dagen, og en av grunnene til at jeg tenker på en vekterjobb er at jeg trives best i aktivitet framfor en stillesittende kontorjobb. (Og kanskje jeg kan gå ned noen kg også når jeg får litt "gratis" trim på jobb? Det ville vært en stor bonus.)

Men jeg klarer ikke å løpe om kapp med et fly eller noe slikt, for å si det som det er.

Her jeg bor er det kun på flyplassen Securitas har jobber å tilby, så jeg antar at man slipper å løpe etter butikktyver som jeg ser på tv at de driver med på Karl Johan.

En stor og kraftig kar gir mer respekt enn en liten småvokst dame, i sammenheng med Securitas vekter jobber.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men kan det ikke bli noe løping på en flyplass også? Ikke nødvendigvis etter fly, da, men etter folk som ikke oppfører seg som de skal?

Ikke godt å si, men jeg synes du skal søke, jeg.

:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Om man er veldig stor og tung, så blir det de samme problemene, uansett hvilken jobb en har.

Tja, det er da store folk rundt omkring i ulike jobber, så noe må vel gå bra?

Gjest høstløv
Skrevet

Tja, det er da store folk rundt omkring i ulike jobber, så noe må vel gå bra?

Store folk, kan da ikke gå arbeidsledige bare fordi de er store.

Fra det ene til det andre. Her på stedet hadde vi en helsesøster, som sikkert veidde nesten 130 kg, og hun skulle veilede mødre med små barn om kosthold og ernæring.

Så vekten og størrelsen, burde ikke tilsi at folk ikke er egnet for jobben.

Hilsen

Skrevet

Jeg synes du skal ringe og spørre! Det er jo ingen som vet hvem du er når du ringer uansett.

Masse lykke til, jeg håper det ordner seg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...