Linnea78 Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Følger litt med på denne presidentkampen i USA, nå ser jeg at de lover skattelette. Jeg var av oppfatningen at de ikke betalte mye skatt i "Uniten-bløff" men det er mulig jeg tar feil? Noen som vet? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Det varierer fra stat til stat så vidt jeg vet, og den er mye mindre enn her. Men så betaler de jo mye mer i helseforsikring etc utenom. De fleste jeg kjenner i usa ville mye heller betalt mer i skatt og hatt noen av våre goder. 0 Siter
Linnea78 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Skrevet 16. oktober 2008 Det varierer fra stat til stat så vidt jeg vet, og den er mye mindre enn her. Men så betaler de jo mye mer i helseforsikring etc utenom. De fleste jeg kjenner i usa ville mye heller betalt mer i skatt og hatt noen av våre goder. Jeg vet jo at de betaler mer i (helse)forsikring og mindre skatt, men hva ligger skatteprosenten på. Blir jo slik ca da, siden ikke alle statene har lik trekk. :-) 0 Siter
Speak Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Vet at jeg sammenlignet meg med en jeg snakket med der borte. Han tjente bra (i norsk målestokk ca. 500.000) Vi betalte omtrent det samme i skatt (jeg litt lavere prosent) MEN de hadde jo ingen goder som helseforsikring, barnetrygd eller støtte til å være hjemme ett år med barn. Så jeg følte at jeg fikk mer enn han for pengene. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Litt lesestoff, men usikker på om du her finner noen sammenligning av det generelle nivået: http://en.wikipedia.org/wiki/Income_tax_in_the_United_States 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Vet at jeg sammenlignet meg med en jeg snakket med der borte. Han tjente bra (i norsk målestokk ca. 500.000) Vi betalte omtrent det samme i skatt (jeg litt lavere prosent) MEN de hadde jo ingen goder som helseforsikring, barnetrygd eller støtte til å være hjemme ett år med barn. Så jeg følte at jeg fikk mer enn han for pengene. I tillegg jobbet han sikkert mer for pengene enn du gjør? Nå vet jo ikke jeg hva slags jobb du har, men en jobb med 37,5 timer/uke er vel noe amerikanere flest kan se langt etter. 0 Siter
Speak Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 I tillegg jobbet han sikkert mer for pengene enn du gjør? Nå vet jo ikke jeg hva slags jobb du har, men en jobb med 37,5 timer/uke er vel noe amerikanere flest kan se langt etter. Jeg hadde i hvertfall flere fridager og feriedager:-) Arbeidsuka husker jeg ikke om vi sammenlignet. Uansett fikk jeg en god følelse av at det var helt greit å bo i Norge:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.