Gå til innhold

Skatt i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følger litt med på denne presidentkampen i USA, nå ser jeg at de lover skattelette. Jeg var av oppfatningen at de ikke betalte mye skatt i "Uniten-bløff" men det er mulig jeg tar feil? Noen som vet?

Skrevet

Det varierer fra stat til stat så vidt jeg vet, og den er mye mindre enn her. Men så betaler de jo mye mer i helseforsikring etc utenom.

De fleste jeg kjenner i usa ville mye heller betalt mer i skatt og hatt noen av våre goder.

Skrevet

Det varierer fra stat til stat så vidt jeg vet, og den er mye mindre enn her. Men så betaler de jo mye mer i helseforsikring etc utenom.

De fleste jeg kjenner i usa ville mye heller betalt mer i skatt og hatt noen av våre goder.

Jeg vet jo at de betaler mer i (helse)forsikring og mindre skatt, men hva ligger skatteprosenten på. Blir jo slik ca da, siden ikke alle statene har lik trekk. :-)

Skrevet

Vet at jeg sammenlignet meg med en jeg snakket med der borte. Han tjente bra (i norsk målestokk ca. 500.000) Vi betalte omtrent det samme i skatt (jeg litt lavere prosent) MEN de hadde jo ingen goder som helseforsikring, barnetrygd eller støtte til å være hjemme ett år med barn.

Så jeg følte at jeg fikk mer enn han for pengene.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vet at jeg sammenlignet meg med en jeg snakket med der borte. Han tjente bra (i norsk målestokk ca. 500.000) Vi betalte omtrent det samme i skatt (jeg litt lavere prosent) MEN de hadde jo ingen goder som helseforsikring, barnetrygd eller støtte til å være hjemme ett år med barn.

Så jeg følte at jeg fikk mer enn han for pengene.

I tillegg jobbet han sikkert mer for pengene enn du gjør? Nå vet jo ikke jeg hva slags jobb du har, men en jobb med 37,5 timer/uke er vel noe amerikanere flest kan se langt etter.

Skrevet

I tillegg jobbet han sikkert mer for pengene enn du gjør? Nå vet jo ikke jeg hva slags jobb du har, men en jobb med 37,5 timer/uke er vel noe amerikanere flest kan se langt etter.

Jeg hadde i hvertfall flere fridager og feriedager:-) Arbeidsuka husker jeg ikke om vi sammenlignet.

Uansett fikk jeg en god følelse av at det var helt greit å bo i Norge:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...