Gjest skolejenta37 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Gutt eller jente? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Gutten min går i fjerde klasse. De begynte med gangetabellen i fjor, og fortsetter nå i år. Jenta mi i andre har ikke begynt med det ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolejenta37 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Gutten min går i fjerde klasse. De begynte med gangetabellen i fjor, og fortsetter nå i år. Jenta mi i andre har ikke begynt med det ennå. Ja, men når 'satt' den liksom? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Stedatteren min hadde gangetabellen i 4. klasse husker jeg. Men det virker ikke som om det er så viktig at de faktisk lærer det... De blir bedt om å pugge den hjemme, men så skjer det jo ikke noe mer dersom de ikke kan den. Stedatteren min er av typen som gjør absolutt minst mulig, så hun kunne vel ikke 3 gangen engang, da året var omme. Samboeren min var så irritert på det, og satte henne til å pugge den. På nettet har de en test for hver gangetabell, og en hovedtest med alle stykkene (100). Testene går på tid, så barna har ikke tid til å regne. Denne satte han som krav at hun skulle lære i løpet av sommeren, så skulle hun få velge en ferie de skulle reise på. Hun furtet seg gjennom flere samvær her, men var jaggu glad da hun klarte det! Og i starten av 5. klasse hadde de ei prøve i gangetabellen, for å se hvordan de lå an. Da klarte hun 100%, og var MEKTIG stolt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Eldste barnet - sommeren mellom fjerde og femte. Hadde prosjekt på det hjemme og da satt den. Minste - ca på denne tiden av året i første klasse. Han var mer enn vanlig motivert for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphira Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Gutt. Går nå i 6.klasse og for en tid tilbake fikk de beskjed om at de skulle få gangetabellsetifikat. For å få dette måtte de kunne svare på veldig mange gangeoppgaver på under 6 minutt, tror jeg det var. Det klarte han. Videre forteller han at om en stund må de kunne klare dette på under 5 minutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har enda ikke lært den... ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphira Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har enda ikke lært den... ;0) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Snuppa går i 4 klasse. De har trena mye op gangetabellen opp t.o.m. 6 ganen. Så har de trent litt på 7,8 og 9 gangen. Ho har nesten kontroll opp til 6-gangen. Fikk fullt klaff og alt riktig på denne prøva for en tid siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Fjerdeklasse var gangeåret (ble jeg fortalt). Det ble lagt stor vekt på gangetabellen, og barna skulle ta "gangesertifikat". Min datter klarte den helt på tampen av fjerdeklasse nå før sommeren. Har startet med repetering nå, og hun har glemt noe av det, men det kom fort tilbake når vi gikk gjennom dem:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har enda ikke lært den... ;0) Huff, ikke jeg heller - sliter med 6, 7 og 8-gangen... Men jeg har _nesten_ fått de til å sitte nå, som jeg har vært med snuppa å pugge:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Gutt. Går nå i 6.klasse og for en tid tilbake fikk de beskjed om at de skulle få gangetabellsetifikat. For å få dette måtte de kunne svare på veldig mange gangeoppgaver på under 6 minutt, tror jeg det var. Det klarte han. Videre forteller han at om en stund må de kunne klare dette på under 5 minutt. Min hadde dette gangesertfikatet i 4. klasse - da var grensen 10 minutter. Men de hadde tom 7. klasse på å klare å ta sertifikatet, hadde læreren sagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphira Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Min hadde dette gangesertfikatet i 4. klasse - da var grensen 10 minutter. Men de hadde tom 7. klasse på å klare å ta sertifikatet, hadde læreren sagt. Ah. Det er sikkert rett det du skriver. Jeg er ikke så god på å få med meg alt som skjer på skolen så lenge vi ikke får det skriftlig.;-) Men da er vel 7.trinn "siste frist". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Vår 4.klassing (jente) kan gangetabellen opp til 10. De pugget 1-5 på skolen i 3. klasse, og har nå pugget 6-10. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Gutt. Tok gangesertifikat i 4. klasse. Rett før jul, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil være litt anonym i kveld Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er en av de som aldri helt greide å lære meg gangetabellen sånn ordentlig. engangen, togangen, femgangen og tigangen gikk greit, men de andre var det så som så med. Greide å lære meg enkelte tallkombinasjoner som feks 6x8, men eller 4x6, men aldri alle kombinasjonene. For å finne ut 8x4, telte jeg 8+8=16, 16+16=32. (Noe som da selvfølgelig tar lang tid) så jeg brukte lang tid på å løse oppgaver, og ble faktisk reddet av kalkulatorens inntog i skolen da jeg gikk på ungdomsskolen. Og gikk ut av videregående med over gjennomsnittet gode karakterer i matte. Og fikk gjennomsnoittskarakter på skriftligeksamen i matte tredje året på videregående... Så jeg overlevde til tross for at jeg aldri greide å lære meg gangetabellen... Nå er jeg nærmere 40 år enn 30år og er godt utdannet... men kan altså ikke gangetabellen den dag i dag.... Men selvsagt skal jeg gjøre så godt jeg kan i å lære mine barn gangene utenat, for det er en fordel å kunne det,(men altså ingen livsnødvendighet...) Og siden jeg er så dårlig i å gange selv, så er jeg veldig glad for at internett finnes....For da får jeg litt hjelp i å lære mine unger det jeg ikke kan selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Huff, ikke jeg heller - sliter med 6, 7 og 8-gangen... Men jeg har _nesten_ fått de til å sitte nå, som jeg har vært med snuppa å pugge:-) Samme jeg også sliter med... Får vel følge godt med når snuppen begynner på skolen ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.