Gjest Altea Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Noen tips mot migrene? Jeg tok tre paracet først for jeg trodde det var vanlig hodepine,men kjente kvalmen kom og tok en relpax. Kastet opp og har skikkelig skikkelig vondt i hode,noe mer jeg kan gjøre? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Gå hjem, trekk for gardinene og legg deg til å sove, til migrenen har gått over. 0 Siter
Gjest Altea Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Gå hjem, trekk for gardinene og legg deg til å sove, til migrenen har gått over. Får gjøre det. 0 Siter
Gjest helt utrolig! Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, det er nok det eneste som funker. Drikk litt vann og legg deg ned i et mørkt, kaldt og stille rom og prøv å sove anfallet av deg. PS! Gå til fysioterapeut, for skjevheter og muskelknuter kan fremprovosere anfall. Jeg var plaget med migrene før, men gikk til fysioterapeut pga stiv nakke og kjeve - og etter noen behandlinger forsvant nakkestivheten - og nå 2 år senere har jeg ikke hatt et eneste migreneanfall 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Har du stiv muskulatur? Stress, sitte foran pc lenge, ustabil søvn og muskelstivhet bl.a, fremprovoserer anfall hos meg. Har du forsøkt andre migrenemedisiner? Hvis ikke; hør med fastlegen om å få prøve andre, evt be om en henvisning til nevrolog. God bedring - vet hvordan dette er! Og som andre sier; et mørkt rom og hvile hjelper. 0 Siter
Gjest Altea Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, det er nok det eneste som funker. Drikk litt vann og legg deg ned i et mørkt, kaldt og stille rom og prøv å sove anfallet av deg. PS! Gå til fysioterapeut, for skjevheter og muskelknuter kan fremprovosere anfall. Jeg var plaget med migrene før, men gikk til fysioterapeut pga stiv nakke og kjeve - og etter noen behandlinger forsvant nakkestivheten - og nå 2 år senere har jeg ikke hatt et eneste migreneanfall Det var jo bra : ) Ja kanskje jeg skal prøve fysioterapi, for blir jo anspent i alle muskler som finnes når det pågår. Lurer på om det kommer når jeg stresser og tenker for mye,virker sånn. Har lagt i senga ei stund nå,og det har lettna litt : ) 0 Siter
Gjest Altea Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Har du stiv muskulatur? Stress, sitte foran pc lenge, ustabil søvn og muskelstivhet bl.a, fremprovoserer anfall hos meg. Har du forsøkt andre migrenemedisiner? Hvis ikke; hør med fastlegen om å få prøve andre, evt be om en henvisning til nevrolog. God bedring - vet hvordan dette er! Og som andre sier; et mørkt rom og hvile hjelper. Takk : ) Har lagt en god stund i sengen nå og det har lettnet litt. Ja jeg stresser med musklaturen,er stiv overalt og tror det kommer seg av stress og tanker,har hatt vondt i hode hele uka men i dag er det værste migrene anfallet jeg har opplevd. Ja,burde vel prøve noen andre medisiner. 0 Siter
Søssa Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg var i mange år plaget med migrene. Før jeg fikk tabletter som hjalp, og før jeg egentlig visste at det var migrene, så var mitt beste middel glovarm, sterk kaffe. Noen kopper med det, det virket både på tarmen og hodet. Mange sier at en skal holde seg unna kaffe ved migrene, men for meg var det den beste medisinene jeg kunne finne. 0 Siter
Gjest Altea Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg var i mange år plaget med migrene. Før jeg fikk tabletter som hjalp, og før jeg egentlig visste at det var migrene, så var mitt beste middel glovarm, sterk kaffe. Noen kopper med det, det virket både på tarmen og hodet. Mange sier at en skal holde seg unna kaffe ved migrene, men for meg var det den beste medisinene jeg kunne finne. Det var jo rare greier,utrolig at det virket da. 0 Siter
Søssa Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Det var jo rare greier,utrolig at det virket da. Migrenen forsvant ikke av kaffen altså, men det ble ikke fullt så plagsomt. Jeg tror rett og slett det hadde sammenheng med at jeg fikk tømt meg skikkelig. Migrenen min hadde sammenheng med menstruasjonssyklusen. Nå er både mens og migrene et tilbakelagt stadium heldigvis. 0 Siter
Gjest Altea Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Migrenen forsvant ikke av kaffen altså, men det ble ikke fullt så plagsomt. Jeg tror rett og slett det hadde sammenheng med at jeg fikk tømt meg skikkelig. Migrenen min hadde sammenheng med menstruasjonssyklusen. Nå er både mens og migrene et tilbakelagt stadium heldigvis. Det er bra det : ) Grusomt med migrene. 0 Siter
monass Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Som du sikkert vet så hjelper ikke vanlig smertestillende mot migrene. For at Relpax skal fungere må du ta det til riktig tidspunkt; ikke for tidlig og ikke for langt ut i anfallet. Det beste er å "skreddersy" medisiner til ditt behov. Når du blir kvalm og kaster opp bør du ha medisinen også i injeksjon eller nesespray. Du bør ha medisin som du tar når du kjenner anfallet komme, og du må ha medisin du kan ta (og som hjelper) når du er uti anfallet. Du må også føre hodepinekalender slik at legen kan hjelpe deg best mulig! Det kan være verdt turen til en kiropraktor for å få løst opp låsninger og skjevheter i rygg og nakke som kan påvirke migrenen. 0 Siter
Gjest Altea Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Som du sikkert vet så hjelper ikke vanlig smertestillende mot migrene. For at Relpax skal fungere må du ta det til riktig tidspunkt; ikke for tidlig og ikke for langt ut i anfallet. Det beste er å "skreddersy" medisiner til ditt behov. Når du blir kvalm og kaster opp bør du ha medisinen også i injeksjon eller nesespray. Du bør ha medisin som du tar når du kjenner anfallet komme, og du må ha medisin du kan ta (og som hjelper) når du er uti anfallet. Du må også føre hodepinekalender slik at legen kan hjelpe deg best mulig! Det kan være verdt turen til en kiropraktor for å få løst opp låsninger og skjevheter i rygg og nakke som kan påvirke migrenen. Takk for gode tips : ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.