BMS! Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg skal høre med en nabojente om hun kan hjelpe meg litt med sønnen min. Hente i barnehage noen ganger, sitte hjemme hos oss evnt. ha med seg hjem til seg, etter som hun ønsker selv også. Når jeg var 16år drev jeg å lukte i hager og klippet plen etc. for en familie. Husker jeg fikk 50,- timen for dette. Er jeg gniten om jeg tilbyr henne 75,- i timen, eller er det i overkant. Jeg har virkelig ikke peiling. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glad i barnevakten Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har fast rutine med å tilby middag, brus og godis om det er i helgene, i tillegg har barnevaktene (to jenter, 16 år) satt seg ned og sagt hvor mye de ønsker. Nå skal det sies at de sitter mye for moro skyld, og ikke for å tjene penger. Vi delte opp arbeidsoppgavene,f or det er jo forskjell på å sitte en kveld barna er lagt, eller om de skal legge selv. Noen ganger overnatter de også og står opp om morgenen. De tar 100kr per pers for å passe etter leggetid. Det har vært viktig å beholde akkurat disse barnevaktene, for jeg stoler 100% på dem, og derfor ønsker jeg å gi dem en lønn de blir fornøyd med selv. Om de legger, passer når barna sover og de står opp med barna tar de 350 om en er alene, og 175 per pers om de er to. Jeg synes dette er skikkelig vanskelig selv og gleder meg til å se svarene du har fått. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nabojenta på 15 får 60,- i timen for å passe mine unger. Jeg avtalte det med foreldrene hennes, og det var de som mente hun ikke skulle ha høyere timebetaling enn dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Nabojenta på 15 får 60,- i timen for å passe mine unger. Jeg avtalte det med foreldrene hennes, og det var de som mente hun ikke skulle ha høyere timebetaling enn dette. Ja, så da er ikke 75,- kroner så galt da, for en jente på 17 år? Tusen takk for svar :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har fast rutine med å tilby middag, brus og godis om det er i helgene, i tillegg har barnevaktene (to jenter, 16 år) satt seg ned og sagt hvor mye de ønsker. Nå skal det sies at de sitter mye for moro skyld, og ikke for å tjene penger. Vi delte opp arbeidsoppgavene,f or det er jo forskjell på å sitte en kveld barna er lagt, eller om de skal legge selv. Noen ganger overnatter de også og står opp om morgenen. De tar 100kr per pers for å passe etter leggetid. Det har vært viktig å beholde akkurat disse barnevaktene, for jeg stoler 100% på dem, og derfor ønsker jeg å gi dem en lønn de blir fornøyd med selv. Om de legger, passer når barna sover og de står opp med barna tar de 350 om en er alene, og 175 per pers om de er to. Jeg synes dette er skikkelig vanskelig selv og gleder meg til å se svarene du har fått. Tusen takk for svar. Ja, absolutt litt vannskelig. Det jeg mest trenger er : Henting i barnehage, og pass ett par timers tid. Noen ganger legge han, men det håper jeg blir sjelden ;-D Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Er det ingen fler som har innspill på denne??? På forhånd takk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Da min datter som nå er 17 år hadde jobb etter skoletid i fjor,fikk hun 88 kr. timen og hun fikk tilegg etter kl. 17. 00. 75 kr er ikke dårlig, men det er mer riktig å gi en ungdom på 17 år 90 kr. timen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Da min datter som nå er 17 år hadde jobb etter skoletid i fjor,fikk hun 88 kr. timen og hun fikk tilegg etter kl. 17. 00. 75 kr er ikke dårlig, men det er mer riktig å gi en ungdom på 17 år 90 kr. timen. Ok, selv om det er netto utbetalt? Jeg mener at man ikke kan samenligne skattbar inntekt og litt lommepenger i forbindelse med barnevaktsitting. Men takk for innspill, mulig vi skal vurdere å høyne litt ja :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ok, selv om det er netto utbetalt? Jeg mener at man ikke kan samenligne skattbar inntekt og litt lommepenger i forbindelse med barnevaktsitting. Men takk for innspill, mulig vi skal vurdere å høyne litt ja :-D Inntekten hun hadde var skattefri. Man må ha tjent over et visst beløp for å skatte av inntekten og det beløpet kom hun aldri over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Inntekten hun hadde var skattefri. Man må ha tjent over et visst beløp for å skatte av inntekten og det beløpet kom hun aldri over. Joda, men det er skattbar inntekt om man kommer over beløpsgrensa da :-D Mann vil betale 100,- i timen, mulig det er han som har rett. Men det er jo detsamme som mange betaler voksne vaskehjelper, vi betaler 125,- + mva, men det er fordi vi ikke har svart vaskehjelp da. Flott med fler innspill. Tusen takk for nyttig svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ok, selv om det er netto utbetalt? Jeg mener at man ikke kan samenligne skattbar inntekt og litt lommepenger i forbindelse med barnevaktsitting. Men takk for innspill, mulig vi skal vurdere å høyne litt ja :-D Hei! Nå har jeg sjekket det ut for deg. Om det hadde vært en butikkjobb skal en ungdom under 18 år ha 95,50 i timen. Når ungdommen fyller 18 år, stiger det til 119 kr.timen. Det finnes ingen regler for en barnevaktjobb. Det er helt opp til deg. Du må finne ut om du synes det å passe barn er en like anvarsfull jobb som å jobbe i en butikk. Spør du meg, så er det jo det. Selv om det er skattefritt, så er det også det i en butikkjobb En ungdom som går på skole skal jobbe ganske mye uteom skoletiden for å komme opp i minstebeløpet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Joda, men det er skattbar inntekt om man kommer over beløpsgrensa da :-D Mann vil betale 100,- i timen, mulig det er han som har rett. Men det er jo detsamme som mange betaler voksne vaskehjelper, vi betaler 125,- + mva, men det er fordi vi ikke har svart vaskehjelp da. Flott med fler innspill. Tusen takk for nyttig svar. Jeg har kommet md ett nytt svar over her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei! Nå har jeg sjekket det ut for deg. Om det hadde vært en butikkjobb skal en ungdom under 18 år ha 95,50 i timen. Når ungdommen fyller 18 år, stiger det til 119 kr.timen. Det finnes ingen regler for en barnevaktjobb. Det er helt opp til deg. Du må finne ut om du synes det å passe barn er en like anvarsfull jobb som å jobbe i en butikk. Spør du meg, så er det jo det. Selv om det er skattefritt, så er det også det i en butikkjobb En ungdom som går på skole skal jobbe ganske mye uteom skoletiden for å komme opp i minstebeløpet. Ja, det kan jeg jo velge å gjøre, så kan jeg føre det på selvangivelsen og jenta levere frikort/skattekort til meg. Jeg betaler ikke full teriff uten skattekort, men det er jo egentlig en god ide da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ja, det kan jeg jo velge å gjøre, så kan jeg føre det på selvangivelsen og jenta levere frikort/skattekort til meg. Jeg betaler ikke full teriff uten skattekort, men det er jo egentlig en god ide da. Hvor ofte har du tenkt å ha barnevakt da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvor ofte har du tenkt å ha barnevakt da? Litt variert, men nå frem mot jul, håper jeg hun klarere å kunne hjelpe meg en dag i uka, hente i barnehagen, muligens legge sønnen, blir fort noen timer, og om jeg skal betale 500,- -600,- for en gang, blir det fort 2-3000,- i månden, nei det tror jeg ikke foreldrene hennes ville likt. Synd at di er på ferie nå, for om ikke hadde jeg spurt dem. Hmmmm. Tror det blir litt for dyrt for meg da jeg. Trodde ikke at barn tok 120 kroner timen for å sitte å se på tv på kvelden. Skjønner at jeg må betale mer i våken tilstand, men, men. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sasasadada Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg synes du skal spørre jenta direkte jeg om hun kunne tenke seg å hjelpe deg med dette og evnt hva hun vil ha for å gjøre dette for deg. Jeg synes det er galskap å skulle betale en timelønn på opp mot 100-120 kr timen. Tenk om en dagmamma (som jeg synes det blir mer riktig å sammenligne med) skulle hatt den lønna! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Litt variert, men nå frem mot jul, håper jeg hun klarere å kunne hjelpe meg en dag i uka, hente i barnehagen, muligens legge sønnen, blir fort noen timer, og om jeg skal betale 500,- -600,- for en gang, blir det fort 2-3000,- i månden, nei det tror jeg ikke foreldrene hennes ville likt. Synd at di er på ferie nå, for om ikke hadde jeg spurt dem. Hmmmm. Tror det blir litt for dyrt for meg da jeg. Trodde ikke at barn tok 120 kroner timen for å sitte å se på tv på kvelden. Skjønner at jeg må betale mer i våken tilstand, men, men. Jeg sa ikke 120 kr timen, men jeg ville nok ha betalt 90. Nå er jeg slik at jeg liker å være på den sikre siden for å kunne ha god samvittighet, men jeg synes du kan snakke med ungdommen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Uten egentlig å ha peiling ville jeg tro 70-80 kr. er passe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Når det gjelder barnevakt, så er vel det beste at man blir enig med den som skal ha "oppdraget"... For meg blir det i alle fall helt feil å sammenligne tarifflønn i slike sammenhenger. Jeg forbauses stadig av de høye timesprisene mange opererer med når det er snakk om barnevaktjobber. Dette er stort sett ungdommer under 18 år og de går dagmammaer uansett kategori (hvit eller svart) en høy gang når det gjelder timespris. En dagmamma som tar 5.000,- pr. mnd for full tid, har til sammenligning 28 kr/time (om vi legger til grunn 22 arbeidsdager i mnd. og 8 timer oppholdstid pr. dag). Og om vi tenker det andre veien, så ville en dagmamma ha kostet 15.840 kr/mnd om hun skulle har hatt 90 kr/time. Og det er vel de færreste villige til å betale ....... Det går kanskje an å bli enige om en minstepris og en makspris pr. oppdrag - slik at man ikke slavisk går etter antall timer?? ... tenker jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Når det gjelder barnevakt, så er vel det beste at man blir enig med den som skal ha "oppdraget"... For meg blir det i alle fall helt feil å sammenligne tarifflønn i slike sammenhenger. Jeg forbauses stadig av de høye timesprisene mange opererer med når det er snakk om barnevaktjobber. Dette er stort sett ungdommer under 18 år og de går dagmammaer uansett kategori (hvit eller svart) en høy gang når det gjelder timespris. En dagmamma som tar 5.000,- pr. mnd for full tid, har til sammenligning 28 kr/time (om vi legger til grunn 22 arbeidsdager i mnd. og 8 timer oppholdstid pr. dag). Og om vi tenker det andre veien, så ville en dagmamma ha kostet 15.840 kr/mnd om hun skulle har hatt 90 kr/time. Og det er vel de færreste villige til å betale ....... Det går kanskje an å bli enige om en minstepris og en makspris pr. oppdrag - slik at man ikke slavisk går etter antall timer?? ... tenker jeg! De færreste dagmammaer passer bare ett barn, vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.