Liliaceae Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vi har tre barn på hhv 2, 7, 10 år. Eldstejenta blir ikke passet i den forstand, hun ordner seg selv. Men b.vakten har jo ansvar for henne også, uten at hun skaper noe "arbeid" for b.vakten. Vi betaler 50 kr/timen, men gir henne alltid én timesbetaling ekstra, uansett hvor lenge hun skal være her. Dette, fordi vi ofte trenger bare 1 eller 2 timers pass. Og hvis hun bare får 50 kr, tenker jeg at hun heller vil være med venner, enn å være b.vakt. Hun gjør det jo for penger til syvende og sist. Noen ganger passer hun ett barn, andre ganger alle tre. Vi betaler den samme satsen uansett, og hun var veldig fornøyd over forslaget vårt. Tenkte å høyne de 50 kr ekstra som hun får etterhvert som hun blir eldre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kløverdame Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 50 kr timen er passe, syns jeg. men minstebetaling kr 100. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vi har tre barn på hhv 2, 7, 10 år. Eldstejenta blir ikke passet i den forstand, hun ordner seg selv. Men b.vakten har jo ansvar for henne også, uten at hun skaper noe "arbeid" for b.vakten. Vi betaler 50 kr/timen, men gir henne alltid én timesbetaling ekstra, uansett hvor lenge hun skal være her. Dette, fordi vi ofte trenger bare 1 eller 2 timers pass. Og hvis hun bare får 50 kr, tenker jeg at hun heller vil være med venner, enn å være b.vakt. Hun gjør det jo for penger til syvende og sist. Noen ganger passer hun ett barn, andre ganger alle tre. Vi betaler den samme satsen uansett, og hun var veldig fornøyd over forslaget vårt. Tenkte å høyne de 50 kr ekstra som hun får etterhvert som hun blir eldre.. Grei løsning å betale den timen ekstra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 De færreste dagmammaer passer bare ett barn, vel? Dagmammaen vi hadde til lillesøster hadde bare henne + sin egen datter. Der betalte vi kr. 150,- pr dag. Dagmammaen til storesøster hadde to barn + sin egen datter. Til henne betalte vi 3200,- pr. mnd. Og selv med tre barn - og 5000,- pr. mnd., vil en dagmamma ha problemer med å matche 90 kr/time...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 På dette området tror jeg det er store lokale variasjoner. Fulgte med på en tilsvarende diskusjon her tidligere da vi skulle ha barnevakt for første gang og trodde vi hadde landet på en OK pris (60 kr/time), men det var altfor mye til at barnevakten ville akseptere, for ikke å snakke om at foreldrene syntes det samme... Vi har dessuten blitt enige med barnevakten om at det er forskjell på å passe sovende barn og å passe våkne barn som har lekevakt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Ja, tusen takk for svar. Jenta kommer hit i morgen, og da blir vi enige om en pris, det er jeg sikker på. Tusen takk for alle innspill. Mye lokale variasjoner, helt sikkert :-D Ha en flott kveld 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.