Gjest Vet ikke helt om jeg liker det jeg Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Flere av mine venner har lagt ut bilder av meg fra fester - eller bilder der jeg er på, og tagget til min profil. Jeg vet ikke helt om jeg liker det, ser jo at folk får problemer flere år senere pga slike bilder... at alle arbeidsgivere sjekker facebook før de ansetter deg og at det da tar seg dårlig ut med partybilder. Har prøvd å sagt fra til noen av disse vennene, men de bare ler av meg og sier at jeg var jo så kul på de bilda... Hva syns dere? Skal jeg bare godta at bilda av meg ligger der på nettet? 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Nei, hvis du ikke vil ha bilder av deg på facebook så får vennene dine godta det. Jeg ville blitt sur om noen la ut "fyllebilder" av meg. Nå "fyller" jeg ikke så myelenger så det er ikke noe problem, men for 10 år siden ville jeg nok ikke turt å være på facebook.... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Det skulle ikke ha vært lov å legge ut bilder av andre uten deres tillatelse. Si til vennene dine, at du misliker det sterkt og helst ser at de fjerner bildene på åpent nett. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har bedt venner fjerne bilder (eller i hvert fall tag'ene på bildene). Det går bra det, selv om noen synes jeg er litt kjip. Det driter jeg i - jeg vil selv avgjøre hvor mye jeg viser av meg selv på nett. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Kan du ikke selv gå inn og ta vekk taggen som gjelder deg? Fikk i alle fall den muligheten da en niese la inn et bilde av meg på sin side. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Du kan anmelde dem om de ikke fjerner bildene av deg, det er ulovlig å publisere bilder uten vedkommende samtykke. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Det skulle ikke ha vært lov å legge ut bilder av andre uten deres tillatelse. Si til vennene dine, at du misliker det sterkt og helst ser at de fjerner bildene på åpent nett. ''Det skulle ikke ha vært lov å legge ut bilder av andre uten deres tillatelse'' Såvidt jeg vet er det forbudt. 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Nei, du skal ikke godta at folk legger ut bilder av deg. Helt riktig innstiling du har, etter min mening. Man skal være veldig kritisk til å legge ut bilder av seg på nettet. Du må bare KREVE at disse personene fjernet bildene med deg på. 0 Siter
Gjest du bestemmer Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Hvis du ikke liker at bildene ligger der, så krever du å få dem fjernet. De har ikke lov til å legge ut bilder av deg uten ditt samtykke. Stå på ditt! 0 Siter
Gjest du bestemmer Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Det skulle ikke ha vært lov å legge ut bilder av andre uten deres tillatelse. Si til vennene dine, at du misliker det sterkt og helst ser at de fjerner bildene på åpent nett. Få facebook er det heller ikke det 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Skjønner deg veldig godt. Jeg misliker sterkt at noen legger ut bilder av meg uten å ha spurt om lov først. Si klart fra at du ikke liker å ham dem der, og be om at de fjernes. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er enig med deg i at det er en uting. Men bare et tips - for det første så kan du gjøre profilen din kun tilgjengelig for venner, altså potensielle arbeidsgivere kan da ikke sjekke profilen din med mindre du legger h*n til som venn. Og for det andre, så kan du sette alle bildene dine på privacy, slik at det er kun degselv som ser bildene på profilen din. Det har ihvertfal jeg gjort. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Om ikke du vil ha de der, bør du si klart i fra. Det har blitt lagt ut mange bilder av meg på facebook, over 100stk... Men jeg har bedt om sletting tre ganger..De bildene var ille.. Ønsker om sletting bør respekteres. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg ville heller ikke likt det!! Men som du har fått tips om - fjern taggen, og still inn privacy slik at ikke alle og enhver kan se hele profilen. Jeg har en bekjent på facebook som bruker et profilbilde der hun er avbildet ganske nært innpå sammen med en tredje venninne av oss - og denne tredje venninna ser ut som et takras på bildet, virkelig.. Midt i et blunk og med åpen munn. Mens hun som eier profilen ser veldig flott ut. sikkert derfor hun bruker det, men jøss så respektløst... 0 Siter
Blésha Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hadde noen lagt ut bilder av meg uten å ha spurt meg hadde jeg helt klart sagt ifra til dem at jeg ville de skulle ta bort bildet og klippe vekk den delen av bildet jeg er på før de eventuelt hadde lagt det inn på nytt. Jeg vil absolutt ikke ha bilder av meg liggende ute på nett, spesielt ikke når jeg ikke selv har godkjent det. 0 Siter
Gjest rezpect Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hadde noen lagt ut bilder av meg uten å ha spurt meg hadde jeg helt klart sagt ifra til dem at jeg ville de skulle ta bort bildet og klippe vekk den delen av bildet jeg er på før de eventuelt hadde lagt det inn på nytt. Jeg vil absolutt ikke ha bilder av meg liggende ute på nett, spesielt ikke når jeg ikke selv har godkjent det. Jeg har bilder av meg på nett, men dette er bilder som jeg selv syntes var ok å legge ut. Jeg vil selv bestemme hvor mye av meg jeg skal vise - og om jeg syns jeg ser fæl ut på et bilde så har jeg da rett til å nekte å bli lagt ut til spott og spe på den måten. Selv om de syns jeg ser fin ut... 0 Siter
Blésha Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har bilder av meg på nett, men dette er bilder som jeg selv syntes var ok å legge ut. Jeg vil selv bestemme hvor mye av meg jeg skal vise - og om jeg syns jeg ser fæl ut på et bilde så har jeg da rett til å nekte å bli lagt ut til spott og spe på den måten. Selv om de syns jeg ser fin ut... Om du har juridisk rett til å nekte det vet jeg ikke, men er de menneskene ålreite venner vil de nok i det minste klippe vekk deg fra bildet om du ber dem om det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.