Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Er det virkelig så mange som gir ungene sovemedisin??!! http://www.nettavisen.no/innenriks/article2308064.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg vet at noen gir barna sovemedisin av ulike årsaker, og tror at hverdagene kan bli lettere både foreldre og barn. Begge parter får nok søvn. Mine barn har aldri hatt behov for sovemedisin. Det er skremmende om noen misbruker medisinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Skummel lesning :-/ Men foreldre fàr vel ikke vallergan til barna sine om det ikke er absolutt krise? Jeg gav dattera mi vallergan da hun var rundt àret gammel. Jeg synes à huske at jeg fikk det hos helsesòster (?)... Det var en periode med mye skriking og uro, i forbindelse med min mors dòdsfall, og jeg ser ikke bort i fra at det var det som pàvirket henne. Men det var bare i en liten periode pà en uke eller to tror jeg, og det funket veldig bra. Men det var ekkelt à lese det som stod i den linken om bivirkninger da....:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg vet at noen gir barna sovemedisin av ulike årsaker, og tror at hverdagene kan bli lettere både foreldre og barn. Begge parter får nok søvn. Mine barn har aldri hatt behov for sovemedisin. Det er skremmende om noen misbruker medisinen. Er vel en kjent sak at småbarns foreldre får for lite søvn ;0) Nå er nok jeg ekstrem med medesiner til ungene, jeg har aldri gitt dem noe..Men så har de heller ikk vært særlig syke... Vært heldig der. Men jeg er VELDIG skeptisk til å medisinere små barn.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Skummel lesning :-/ Men foreldre fàr vel ikke vallergan til barna sine om det ikke er absolutt krise? Jeg gav dattera mi vallergan da hun var rundt àret gammel. Jeg synes à huske at jeg fikk det hos helsesòster (?)... Det var en periode med mye skriking og uro, i forbindelse med min mors dòdsfall, og jeg ser ikke bort i fra at det var det som pàvirket henne. Men det var bare i en liten periode pà en uke eller to tror jeg, og det funket veldig bra. Men det var ekkelt à lese det som stod i den linken om bivirkninger da....:-( Men er perioder med skriking og uro helt krise? Og ganske så normalt om det har skjedd noe trist? Mener ikke være ufordraglig :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Er vel en kjent sak at småbarns foreldre får for lite søvn ;0) Nå er nok jeg ekstrem med medesiner til ungene, jeg har aldri gitt dem noe..Men så har de heller ikk vært særlig syke... Vært heldig der. Men jeg er VELDIG skeptisk til å medisinere små barn.... Jeg tror medisinen blir gitt til barn som ikke finner søvnen på egenhånd, og det kun i en periode. Jeg kan lite om dette altså, og det jeg kan har jeg lest her inne. Det er mulig jeg har lest at barn med f eks ADHD også har fått det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg tror medisinen blir gitt til barn som ikke finner søvnen på egenhånd, og det kun i en periode. Jeg kan lite om dette altså, og det jeg kan har jeg lest her inne. Det er mulig jeg har lest at barn med f eks ADHD også har fått det. Ja, mulig... Jeg syns det er kjempe skummelt! Og all den medisineringen ved adhd også, det går over stokk og stein! Men det er min mening ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Men er perioder med skriking og uro helt krise? Og ganske så normalt om det har skjedd noe trist? Mener ikke være ufordraglig :0) Det er sà mange àr siden, at jeg husker ikke helt. Men jeg fikk det i hvertfall anbefalt, og jeg tok i mot. Kanskje fordi jeg selv var helt utslitt og alene med henne... Men det fikk oss pà rett sjòl da, og hun ble seg selv igjen( selv om hun var generelt urolig de fòrste àra) og jeg fikk inntrykk av at det var helt normalt à ta i bruk sànt i den situasjonen vi var i. Men om det var det rette, er ikke godt à si! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ja, mulig... Jeg syns det er kjempe skummelt! Og all den medisineringen ved adhd også, det går over stokk og stein! Men det er min mening ;0) Jeg har altfor lite kjennskap til både ADHD og medisinen til at jeg kan uttale meg. Jeg vil tro at de som har brukt medisinen kan komme med mer vettige svar Det er så lett for oss å synse, men uten erfaring har vi ikke så mye å bidra med. Misbruk av medisin er uansett uheldig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er sà mange àr siden, at jeg husker ikke helt. Men jeg fikk det i hvertfall anbefalt, og jeg tok i mot. Kanskje fordi jeg selv var helt utslitt og alene med henne... Men det fikk oss pà rett sjòl da, og hun ble seg selv igjen( selv om hun var generelt urolig de fòrste àra) og jeg fikk inntrykk av at det var helt normalt à ta i bruk sànt i den situasjonen vi var i. Men om det var det rette, er ikke godt à si! Får håpe andremann blir litt roligere da :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har aldri behøvd å ty til slikt heldigvis. Alle mine 3 barn har hatt godt sovehjerte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har altfor lite kjennskap til både ADHD og medisinen til at jeg kan uttale meg. Jeg vil tro at de som har brukt medisinen kan komme med mer vettige svar Det er så lett for oss å synse, men uten erfaring har vi ikke så mye å bidra med. Misbruk av medisin er uansett uheldig. Misbruk er veldig uheldig ja... Jeg har desverre sett flere tilfeller hvor unger er blitt unødvendig medisinert..Men jeg har så klart sett tilfeller hvor det har vært til stor hjelp også :0) Medisin bør være siste utvei når det gjelder barn, mener jeg :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har aldri behøvd å ty til slikt heldigvis. Alle mine 3 barn har hatt godt sovehjerte. He,he, så bra! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Får håpe andremann blir litt roligere da :0) Om ikke sà har jeg en mann nà, som kan trà til isàfall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Misbruk er veldig uheldig ja... Jeg har desverre sett flere tilfeller hvor unger er blitt unødvendig medisinert..Men jeg har så klart sett tilfeller hvor det har vært til stor hjelp også :0) Medisin bør være siste utvei når det gjelder barn, mener jeg :0) Jeg tror de fleste vurderer fordelene opp mot ulempene før de gir medisiner til barna. Det samme gjelder jo for voksne også. Det er utrolig mange medisiner som gir diverse bivirkninger. Likevel kan det være flere fordeler enn ulemper ved å ta dem. Sikkert er det i allefall at en bør gjøre seg kjent med medisinen en vurderer å ta/gi barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Om ikke sà har jeg en mann nà, som kan trà til isàfall :-) Ja, det hjelper mye! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg tror de fleste vurderer fordelene opp mot ulempene før de gir medisiner til barna. Det samme gjelder jo for voksne også. Det er utrolig mange medisiner som gir diverse bivirkninger. Likevel kan det være flere fordeler enn ulemper ved å ta dem. Sikkert er det i allefall at en bør gjøre seg kjent med medisinen en vurderer å ta/gi barna. Men i mange tilfeller er foreldrene så slitne at de ser ingen annen utvei. Og det er litt trist. Hadde de fått litt mer hjelp, kanskje de hadde valgt andre løsninger. Hatt ork og mot til å teste ut andre metoder. Veldig ofte er foreldrene helt tomme innen de søker hjelp. Men veldig vanskelig... :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest r e s p e c t Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det er jo reseptbelagt, så jeg synes "oh My God" og "er det virkelig så manga om gir ungene sine.." blir en lite respektfull måte å diskutere temaet på. Det er jo leger / helsepersonell som har skrevet det ut på resept, og foreldre gjør vel det de får beskjed om at er best for sine barn. Som det står i artikkelen, Vallergan er en allergimedisin, så jeg antar at mange som har fått det har kløe og andre lidelser som gjør det vanskelig å sovne. Ingen av mine barn har hatt behov for reseptbelagt medisin bortsett fra vaksiner, men hadde jeg i samråd med lege funnet frem til noe som legen mente var det beste for å lindre sykdom eller plage hos barna, ville jeg jo fulgt legens råd. At forskerne finner ut at visse bruksområder for en medisin ikke er anbefalt, er supert. Men så lenge medisinen er reseptbelagt, så er det jo fortrinnsvis legene som har behov for infomasjonen. Det er alltid skummelt når man finner bivirkninger ved legemidler, flott at det forskes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Skremmende syns jeg. Husker ett vennepar av oss prøvde det ut på dattern sin, det kunne aldri jeg ha gjort. Poden har gått på allergimedisin da, men da av "riktige" årsaker, og ikke typen nevnt her. Ikke hjalp den på søvn heller ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det er jo reseptbelagt, så jeg synes "oh My God" og "er det virkelig så manga om gir ungene sine.." blir en lite respektfull måte å diskutere temaet på. Det er jo leger / helsepersonell som har skrevet det ut på resept, og foreldre gjør vel det de får beskjed om at er best for sine barn. Som det står i artikkelen, Vallergan er en allergimedisin, så jeg antar at mange som har fått det har kløe og andre lidelser som gjør det vanskelig å sovne. Ingen av mine barn har hatt behov for reseptbelagt medisin bortsett fra vaksiner, men hadde jeg i samråd med lege funnet frem til noe som legen mente var det beste for å lindre sykdom eller plage hos barna, ville jeg jo fulgt legens råd. At forskerne finner ut at visse bruksområder for en medisin ikke er anbefalt, er supert. Men så lenge medisinen er reseptbelagt, så er det jo fortrinnsvis legene som har behov for infomasjonen. Det er alltid skummelt når man finner bivirkninger ved legemidler, flott at det forskes. Vallargan gis til barn som ikke får sove, ikke pga. allergi. Små barn som har allergi og klør tror jeg oftens får en annen allergimedisin som jeg ikke husker navnet på.. Pharmatrin???? eller noe sånt. Syns overhode ikke mora2 var spesielt respektløs her, for å si det mild. Det jeg syns er respektløst er slike som deg som kritiserer andre under tatte engangsnick, ja det sto det jammen respekt av. 'rister oppgitt på hode' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.