Gjest babymammahn Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Babyen min på 7 mnd... og det er midt i oktober, kanskje 8-12 varmegrader ute, så ikke så veldig varmt, kanskje litt kjølig vind og. Men kler jeg på henne for mye? Har strømpebukse, to bodyer, bukse og en tynn vinterdress med hette og medfølgende votter og "sko" pluss lue da hetten er litt stor og ikke dekker hodet skikkelig. Hetten er avtagbar og det er vottene og skoene og. Hadde det holdt kanskje med bare en jakke og lue? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har du på henne alt dette nedi en voksipose eller annen vognpose? Hva skal du ha på henne når det blir kuldegrader om du har på henne alt dette når det er +10? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har du på henne alt dette nedi en voksipose eller annen vognpose? Hva skal du ha på henne når det blir kuldegrader om du har på henne alt dette når det er +10? henger meg på her ja... Du sier ikke noe om hva du har i vognen. Har du voksipose må da babyen din snart få varmeutslett? Selv i 5-6 minusgrader hadde jeg inneklær på babyen (samme alder som din) da hun lå ute i vognen om vinteren. Hadde selvsagt en tykk god lue, og varmt rundt halsen, men ellers babyull strikkejakke og body + sparkebukse. Det skjedde ikke én gang at hun var kald da jeg tok henne opp... Selv er jeg en frysepinn av dimensjoner, så ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Mi er også 7 mnd. Hun sitter i vognen - på saueskinn. Jeg har ikke lagt i posen enda, fordi det noen dager 18 grader og varm sol! Er det temperaturer som du nevner har jeg på henne strømpebukse, body, ullsokker, lue og hjemmestrikket sett med ullbukse og ullgenser. Er det litt vind, har jeg på henne strømpebukse, body, ullsokker, lue, tykkere ulldress, og kanskje en dyne over beina i vogna. De kaldeste dagene (0 - 4 grader) har jeg vurdert å legge i posen, og da hadde jeg ikke hatt mer på henne. Har bare ikke blitt til at vi har kommet oss ut av huset før lenger utpå dagen, og da er det varmere. Hva som er "riktig" veit ikke jeg, men jenta mi er fornøyd hun! Nå er kanskje hun litt varm av seg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har du på henne alt dette nedi en voksipose eller annen vognpose? Hva skal du ha på henne når det blir kuldegrader om du har på henne alt dette når det er +10? Neida, har ikke voksipose. Hun ligger fortsatt i bagvogna, men skal snart gå over til å bruke sportsdelen. Hun har kun et fleeceteppe over som er brettet et par tre ganger. Har kjent i nakken og hun er ikke varm heller og er kald på kinna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Neida, har ikke voksipose. Hun ligger fortsatt i bagvogna, men skal snart gå over til å bruke sportsdelen. Hun har kun et fleeceteppe over som er brettet et par tre ganger. Har kjent i nakken og hun er ikke varm heller og er kald på kinna. Hvis hun er kald på beina er det nok på tide med enten noe mer på beina eller noe tykkere enn et fleecepledd over. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvis hun er kald på beina er det nok på tide med enten noe mer på beina eller noe tykkere enn et fleecepledd over. ) Nei, ikke kald på beina, men på kinna. Og kinna er jo det eneste som ikke er dekket til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Nei, ikke kald på beina, men på kinna. Og kinna er jo det eneste som ikke er dekket til. Hvordan i all verden klarte jeg å lese beina når det vitterligen står kinna?! Kinna blir vi jo kalde på. ) Jeg trodde du hadde henne i vognpose med den påkledningen og kjente jeg ble svett bare ved tanken. ) Men om hun er blid og passe varm så har hun nok passe med klær på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ville droppet to bodyer.. Må tenke litt på at ungen ikke skal ha for mye på seg heller. De må kunne bevege seg. Jeg ville gått for boby,strømpebukse, strikkesokker, strikkedrakt eller flees drakt, hue og votter. Tenk mer på hvilke stoff klærene er i. Om det er ull eller annet, tar du de rette klærene på trenger du ikke så mye.. Kansje kjøpe en hel dress på H&M eller Lindex. En som ikke er så dyr siden småen snart vokser ut av den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvordan i all verden klarte jeg å lese beina når det vitterligen står kinna?! Kinna blir vi jo kalde på. ) Jeg trodde du hadde henne i vognpose med den påkledningen og kjente jeg ble svett bare ved tanken. ) Men om hun er blid og passe varm så har hun nok passe med klær på. Ja, jeg passer på å ikke ha for mye inni dressen da, er to tynne bomullsbodyer, jeg har noe ullgreier, men det er ikke reint nå... har en strikketjakke som hun kanskje kan ha på seg på litt kaldere dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ja, jeg passer på å ikke ha for mye inni dressen da, er to tynne bomullsbodyer, jeg har noe ullgreier, men det er ikke reint nå... har en strikketjakke som hun kanskje kan ha på seg på litt kaldere dager. Pass på at du har noe vindtett ytterst, hjelper ikke med 5 lag ull når det blåser. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Pass på at du har noe vindtett ytterst, hjelper ikke med 5 lag ull når det blåser. ) Nei det var det jeg tenkte, derfor har jeg dressen utenpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.