Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Kjøkkennoviser er jo veldig begeistret for angivelser som "passe farge", "passe tykk", etc. Ahhh.... Jeg ikke tenke.... Jeg tenkte at når jeg klarer det så klarer nok alle det jeg. Da er nok de mer nøyaktige oppskriftene bedre - jeg bare slomser oppi jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ahhh.... Jeg ikke tenke.... Jeg tenkte at når jeg klarer det så klarer nok alle det jeg. Da er nok de mer nøyaktige oppskriftene bedre - jeg bare slomser oppi jeg. Jeg slumser også - når det er noe jeg kan! Pløyer jeg ny mark følger jeg målene nøyaktig. Forøvrig er jeg en mester i å forenkle kompliserte oppskrifter - men det er jo også fordi jeg har en viss erfaring på kjøkkenet. Mannen min blir bestandig imponert (men det sier mer om ham)! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg slumser også - når det er noe jeg kan! Pløyer jeg ny mark følger jeg målene nøyaktig. Forøvrig er jeg en mester i å forenkle kompliserte oppskrifter - men det er jo også fordi jeg har en viss erfaring på kjøkkenet. Mannen min blir bestandig imponert (men det sier mer om ham)! *S* Ah - der har jeg funnet _trikset_. Ingen problem med å fremstå som en dronning på kjøkkenet. Er bare å finne seg en mann som har bodd alene en del år det. Han blir overlykkelig over en vaffel eller fiskepinner :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ah - der har jeg funnet _trikset_. Ingen problem med å fremstå som en dronning på kjøkkenet. Er bare å finne seg en mann som har bodd alene en del år det. Han blir overlykkelig over en vaffel eller fiskepinner :-) Hehe, du sier noe. Nå har jeg en mann som også liker å imponere på kjøkkenet, og det gjør han! Men han er avhengig av å følge oppskriften til punkt og prikke - han tør ikke avvike en tøddel. I begynnelsen syntes han jeg jukset, men han har etterhvert skjønt at det _kan_ være veldig smart å bruke hønsebuljong i stedet for en avkokt høne i enkelte oppskrifter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hehe, du sier noe. Nå har jeg en mann som også liker å imponere på kjøkkenet, og det gjør han! Men han er avhengig av å følge oppskriften til punkt og prikke - han tør ikke avvike en tøddel. I begynnelsen syntes han jeg jukset, men han har etterhvert skjønt at det _kan_ være veldig smart å bruke hønsebuljong i stedet for en avkokt høne i enkelte oppskrifter. Avkokt høne - han sto ikke og faktisk lagde det? Imponert nå! Virker han like bra når det skal skiftes dekk og males tak også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hehe, du sier noe. Nå har jeg en mann som også liker å imponere på kjøkkenet, og det gjør han! Men han er avhengig av å følge oppskriften til punkt og prikke - han tør ikke avvike en tøddel. I begynnelsen syntes han jeg jukset, men han har etterhvert skjønt at det _kan_ være veldig smart å bruke hønsebuljong i stedet for en avkokt høne i enkelte oppskrifter. ''men han har etterhvert skjønt at det _kan_ være veldig smart å bruke hønsebuljong i stedet for en avkokt høne i enkelte oppskrifter.'' *Sprutlatter* Min kjære skjønte etterhvert at resultatet av brødbaksten ikke var helt avhengig av at deigen hevet i nøyaktig 60 min, men det gikk like bra med både 55 og 65 min... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Avkokt høne - han sto ikke og faktisk lagde det? Imponert nå! Virker han like bra når det skal skiftes dekk og males tak også? Hehe, avkokt høne var bare et bilde; kommer ikke riktig på eksempler der han har laget ting fra bunnen hvor jeg ville tatt en snarvei. Grundig er han, og god blir maten! :-). Han funker godt på en del andre områder også, ja! *S* Selv om jeg på noen området har vanskeligheter med å få ham til å forstå at det kan være bedre å gjøre ting halvveis enn ikke i det hele tatt (eks. rydding og rengjøring). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 ''men han har etterhvert skjønt at det _kan_ være veldig smart å bruke hønsebuljong i stedet for en avkokt høne i enkelte oppskrifter.'' *Sprutlatter* Min kjære skjønte etterhvert at resultatet av brødbaksten ikke var helt avhengig av at deigen hevet i nøyaktig 60 min, men det gikk like bra med både 55 og 65 min... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vi bruker pose med vaffelmiks og tilsetter godt smør, alle skryter av de gode vaflene. Det er smøret som gjør susen. Det er vanvittig mye smør i de og de blir kjempegode! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Å, takk ) Hadde tenkt til å spørre om det samme snart. Lage vafler neste lørdag ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvilket jern kjøpte du? Jeg har wilfa, og vaflene blir alltid for sprø. Jeg liker myke, tykke vafler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hehe, du sier noe. Nå har jeg en mann som også liker å imponere på kjøkkenet, og det gjør han! Men han er avhengig av å følge oppskriften til punkt og prikke - han tør ikke avvike en tøddel. I begynnelsen syntes han jeg jukset, men han har etterhvert skjønt at det _kan_ være veldig smart å bruke hønsebuljong i stedet for en avkokt høne i enkelte oppskrifter. ''men han har etterhvert skjønt at det _kan_ være veldig smart å bruke hønsebuljong i stedet for en avkokt høne i enkelte oppskrifter. '' Lol! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvilket jern kjøpte du? Jeg har wilfa, og vaflene blir alltid for sprø. Jeg liker myke, tykke vafler. Da er vi forskjellige, for jeg liker sprø vafler, varme rett fra vaffeljernet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Verdens beste vafler? http://www.dagbladet.no/dinside/2008/07/01/539668.html Men det bildet hører ikke til oppskriften eller? Vaffelen så ikke akkurat fluffy ut. Så mer ut som mine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Dette er ikke en Fedon-oppskrift, altså.... Men jeg var håpløs på vaffelfronten helt til jeg fikk denne oppskrifta på et museum jeg besøkte: 4 egg 1,5 kopp sukker 1/2 l kulturmelk 150g margarin 4 kopper mel 1 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Visp egg og sukker, tilsett smelta margarin. Ha melk og mel/bakepulver/vaniljesukker i vekselvis. Røren blir ganske tyktflytende. Jeg har blitt yndlingstante pga den oppskrifta Hvor mye er en kopp? 2 dl? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har virkelig slitt med det samme, synes ikke vaflene har blitt gode i det heletatt - mer som harde og freesbe-aktige. Så - for et par uker siden maste unga (utrolig nok!) på vafler, og siden jeg ikke gadd å finne noen oppskrift bare slumset jeg. Noe jeg _aldri_ gjør ellers, jeg er punktlig med oppskrifter, altså! Men: Jeg klasket sammen 4 egg, en snau liter skummetmelk, en sprut flytende smør, 5 ss Splenda, en godt dryss kli, et godt dryss havregryn - og hvetemel til passe røre. Tjukk og god røre. Mener jeg også slapp oppi et par ts vaniljesukker, men jeg er ikke sikker på om jeg bare tenkte å gjøre det eller om jeg faktisk gjorde det. Og undre over alle undre: De ble knallgode! Myke og nydelige! Vet ikke om du ble inspirert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Forresten, etter at jeg sendte forrige innlegg kom jeg på et tips jeg en gang fikk: Bruk kefir eller annen tjukkmjølk i steden for vanlig melk. Det skal visst gjøre alt luftig og mykt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvor mye er en kopp? 2 dl? Er ikke et krus ca 2 dl, da? Jeg vil tro det er c1,5 dl i de koppene jeg bruker. Men det finnes sikkert en nøyaktig omregning fra kopp til dl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Er ikke et krus ca 2 dl, da? Jeg vil tro det er c1,5 dl i de koppene jeg bruker. Men det finnes sikkert en nøyaktig omregning fra kopp til dl. Sikkert ¨bra med 1,5 dl ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Noen av disse oppskriftene som er bombesikkert tykke og myke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.