Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Du har et rikt og spennende liv, forstår jeg:) Ja, jeg har mani på tall. 0 Siter
Gjest lurt av og til Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Det kan være lurt å snoke på kolleger - for da kan du finne ut om det er noe urettferdighet på gang... hvorfor tjener Karl 50 000 mer enn dag i året når han er nyutdannet og jobber like mye som deg? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Det kan være lurt å snoke på kolleger - for da kan du finne ut om det er noe urettferdighet på gang... hvorfor tjener Karl 50 000 mer enn dag i året når han er nyutdannet og jobber like mye som deg? Du får ikke noe godt innblikk i nøyaktig hvilken lønn Karl har, ut fra det du leser i skattelistene, du må legge til alle fradragene og trekke fra alle renteinntektene og trekke fra inntekten han kanskje har i bijobben sin, som du ingenting vet om. Først da kan du begynne å sammenligne hva dere har i lønn. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hyggelige folk er det også ;-) Jeg greier ikke å svare seriøst, når kommentarene er så useriøse. ;-) :=) Altså, jeg mente spørsmålet seriøst. Du skriver jo stadig vekk at du sjekker både dette og hint, og jeg lurer på om det er noe du bare skriver her for å provosere, eller om du virkelig tenker slik i levende live. Du står selvfølgelig fritt til å svare, det er jo også et svar. :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Er du virkelig såååå opptatt av at du har større og bedre enn naboene? Jeg virkelig _driter_ i hva naboene mine har/tjener/gjør. Jeg unner dem å ha det godt, det eneste jeg bryr meg særlig om er om de er hyggelige eller ei. Og der har vi vært veldig heldige! ''Jeg virkelig _driter_ i hva naboene mine har/tjener/gjør. Jeg unner dem å ha det godt, det eneste jeg bryr meg særlig om er om de er hyggelige eller ei. '' Slik er det her og. Er imidlertid litt nysgjerrig på enkelte kolleger og enkelte tidligere studiekamerater og... enkelte andre *S* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Det kan være lurt å snoke på kolleger - for da kan du finne ut om det er noe urettferdighet på gang... hvorfor tjener Karl 50 000 mer enn dag i året når han er nyutdannet og jobber like mye som deg? Nettoinntekten sier jo lite om hva han har i bruttolønn fra arbeidsgiver, da. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Altså, jeg mente spørsmålet seriøst. Du skriver jo stadig vekk at du sjekker både dette og hint, og jeg lurer på om det er noe du bare skriver her for å provosere, eller om du virkelig tenker slik i levende live. Du står selvfølgelig fritt til å svare, det er jo også et svar. :-) Ja, jeg er opptatt av tall og sjekker både dette og hint. Jeg har ikke sjekket Kjell Inge Røkke, for ham kjenner jeg ikke, Ikke Rune Gjelsten heller, heller ikke Kjell Magne Bondevik. Og ikke har jeg sjekket Viviola heller, men kanskje jeg burde gjøre det, for da får jeg sikkert en stor overraskelse. ;-) 0 Siter
tonie Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg snoka på naboen for å se om hadde råd til å bygge det svære tilbygget til huset sitt. Hm. En eks av meg holder også på sånn. Snoker opp alt fra nettvenner til kolleger for å finne ut mest mulig om dem. Jeg skjønner bare ikke vitsen. Det endrer jo ingenting for deg? Om andre tjener bedre eller dårligere har jo bare ingenting med deg å gjøre. Hva får du ut av det, egentlig? Jeg mener ikke å være frekk, jeg bare forstår det ikke:) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 ''Jeg virkelig _driter_ i hva naboene mine har/tjener/gjør. Jeg unner dem å ha det godt, det eneste jeg bryr meg særlig om er om de er hyggelige eller ei. '' Slik er det her og. Er imidlertid litt nysgjerrig på enkelte kolleger og enkelte tidligere studiekamerater og... enkelte andre *S* '' Er imidlertid litt nysgjerrig på enkelte kolleger og enkelte tidligere studiekamerater og... enkelte andre'' Hm... Jeg skjønner ikke det der, jeg. Er det noen jeg lurer på hva tjener, så ville jeg da bare spørre, tror jeg? Hva bruker du informasjonen til, da? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Ja, jeg er opptatt av tall og sjekker både dette og hint. Jeg har ikke sjekket Kjell Inge Røkke, for ham kjenner jeg ikke, Ikke Rune Gjelsten heller, heller ikke Kjell Magne Bondevik. Og ikke har jeg sjekket Viviola heller, men kanskje jeg burde gjøre det, for da får jeg sikkert en stor overraskelse. ;-) Hva bruker du tallene til? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hm. En eks av meg holder også på sånn. Snoker opp alt fra nettvenner til kolleger for å finne ut mest mulig om dem. Jeg skjønner bare ikke vitsen. Det endrer jo ingenting for deg? Om andre tjener bedre eller dårligere har jo bare ingenting med deg å gjøre. Hva får du ut av det, egentlig? Jeg mener ikke å være frekk, jeg bare forstår det ikke:) Nei, vi er alle forskjellige, min store interesse er tall. Men det er det dessverre ikke mange som forstår. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hva bruker du tallene til? Hygger meg med dem, akkurat som andre hygger seg med forskjellige hobbyer. Jobben min er å bearbeide tall. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hygger meg med dem, akkurat som andre hygger seg med forskjellige hobbyer. Jobben min er å bearbeide tall. Jeg synes det høres mer ut som du syder av misunnelse og mistenksomhet... Sorry. 0 Siter
tonie Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, vi er alle forskjellige, min store interesse er tall. Men det er det dessverre ikke mange som forstår. Du mener det, altså? Trodde du bare tulla. Den kommentaren om naboen tyder vel heller i retning av at det er en kombinasjon av nysgjerrighet og skadefryd som ligger bak. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Du mener det, altså? Trodde du bare tulla. Den kommentaren om naboen tyder vel heller i retning av at det er en kombinasjon av nysgjerrighet og skadefryd som ligger bak. Kommentaren om naboen var en sleivete kommentar til et useriøst spørsmål. ;=) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg synes det høres mer ut som du syder av misunnelse og mistenksomhet... Sorry. Da kan jeg svare deg ærlig, at jeg har større formue enn de, jeg snoker på, så de har ingenting jeg kan misunne dem. Jeg er en av de få mennesker, som koser meg med å skrive selvangivelsen, og hjelper mange andre med det samme, derfor sier det seg selv, at jeg er interessert i skatteoppgjørene, jeg må jo se om jeg har skrevet riktige ligningsoppgaver for vennene mine. Men ærlig talt hva er din store interesse i livet? Nå har jeg fortalt at min store interesse er tall og skatterett. 0 Siter
tonie Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Kommentaren om naboen var en sleivete kommentar til et useriøst spørsmål. ;=) Ok. Da blir det litt mer begripelig, i alle fall for meg som har noen "manier" selv;) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Da kan jeg svare deg ærlig, at jeg har større formue enn de, jeg snoker på, så de har ingenting jeg kan misunne dem. Jeg er en av de få mennesker, som koser meg med å skrive selvangivelsen, og hjelper mange andre med det samme, derfor sier det seg selv, at jeg er interessert i skatteoppgjørene, jeg må jo se om jeg har skrevet riktige ligningsoppgaver for vennene mine. Men ærlig talt hva er din store interesse i livet? Nå har jeg fortalt at min store interesse er tall og skatterett. OK - det høres bare ut som det er svært viktig for deg å eie mer/tjene mer enn andre, og det oppfattes fort som griskhet. Som jo er lite sjarmerende. ''Men ærlig talt hva er din store interesse i livet?'' Jeg har ikke "alle eggene i samme kurv". Har ikke èn altoppslukende interesse i livet. Driver med mange ulike ting som alle interesserer meg. Barneidrett, barns oppvekstvilkår, trening, kosthold, matlaging - for å nevne noen av de ting som gjør at jeg synes livet har mening. :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 OK - det høres bare ut som det er svært viktig for deg å eie mer/tjene mer enn andre, og det oppfattes fort som griskhet. Som jo er lite sjarmerende. ''Men ærlig talt hva er din store interesse i livet?'' Jeg har ikke "alle eggene i samme kurv". Har ikke èn altoppslukende interesse i livet. Driver med mange ulike ting som alle interesserer meg. Barneidrett, barns oppvekstvilkår, trening, kosthold, matlaging - for å nevne noen av de ting som gjør at jeg synes livet har mening. :-) "OK - det høres bare ut som det er svært viktig for deg å eie mer/tjene mer enn andre, og det oppfattes fort som griskhet. Som jo er lite sjarmerende." Det der kom inn i tråden fordi jeg kom med en sleivete kommentar til et useriøst spørsmål. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.