Gjest ViViola Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 "OK - det høres bare ut som det er svært viktig for deg å eie mer/tjene mer enn andre, og det oppfattes fort som griskhet. Som jo er lite sjarmerende." Det der kom inn i tråden fordi jeg kom med en sleivete kommentar til et useriøst spørsmål. OK. 0 Siter
Gjest dengang da Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Du får ikke noe godt innblikk i nøyaktig hvilken lønn Karl har, ut fra det du leser i skattelistene, du må legge til alle fradragene og trekke fra alle renteinntektene og trekke fra inntekten han kanskje har i bijobben sin, som du ingenting vet om. Først da kan du begynne å sammenligne hva dere har i lønn. TV2nyhetenes skattelister gjør det for deg :-p 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 TV2nyhetenes skattelister gjør det for deg :-p Det er altfor mange ukjente faktorer som spiller inn, til at du kan stole på slike utregninger. I fjor påpekte jeg flere feil i slike oppsett. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, jeg snoker ikke. Jeg _vet_ at naboen tjener mer enn meg, hvor mye mer interesserer meg ikke. 0 Siter
fresja Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har ikke snoket på noen naboer, men på noen få andre. Så at slektningen som er konstant blakk og som forleden lånte penger av meg, hadde godt over hundre tusen mer i skattbar inntekt enn meg! 0 Siter
Gjest dengang da Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Det er altfor mange ukjente faktorer som spiller inn, til at du kan stole på slike utregninger. I fjor påpekte jeg flere feil i slike oppsett. Det har du nok rett i. De bomma på min, men jeg tenkte de kanskje ikke var _helt_ på trynet... 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Kan ikke engang navna på naboene, jeg. 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Har snoka på venner og familie. Må jo følge med vet du. 0 Siter
tonie Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Kan ikke engang navna på naboene, jeg. Hehe. Bor ikke du på landet? Skal man ikke ha rømmegrøtsfester på tunet og sånn da, da? 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hehe. Bor ikke du på landet? Skal man ikke ha rømmegrøtsfester på tunet og sånn da, da? Landet og landet, fru blom. Jeg kaller det landet, men tror ikke de innfødte her gjør det. De tror de bor i byen. Dansing på tunet er det heller lite av, gitt. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Kan ikke engang navna på naboene, jeg. Jeg ser på postkassene for å lære navnene på naboene. 0 Siter
Gjest snokern..... Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg ser på postkassene for å lære navnene på naboene. Jeg går inn på www.telefonkatalogen.no og søker inn gaten min, da ser jeg alle navna. For å få et inntrykk av hva slags naboer jeg har, ser jeg jo litt på åssen hus og bil de har osv... ser at naboen nedenfor har fine biler og ofte går i dress, så regner med han er en slags businessmann... så på skattesidene og ser han tjener over 800 000, så det stemmer nok ;-) Men har aldri prata med naboene.... (ganske nyinnflyttet) 0 Siter
Gjest bitter eks Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Ja, jeg snoka på eksmannen min som skylder 100 000 i bidrag. Han driver eget firma og lever rimelig greit, men han hadde ikke mye skattbar inntekt. Det er utrolig provoserende at han går hen og setter nye barn til verden og samtidig nekter å være med å forsørge det barnet han allerede har. Se det har han ikke råd til!!! 0 Siter
Gjest såsåsåja Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Håper ikke noen snoker på min manns skattelisste, der står det at han hadde inntekt på 200 000 , mens sannheten er at det er gjort en feil som ikke kan rettes på , hvor han egentlig tjente en null ekstra. De tror sikkert vi er veldgi fattig, men de ser at han jobber døgnet rundt. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Håper ikke noen snoker på min manns skattelisste, der står det at han hadde inntekt på 200 000 , mens sannheten er at det er gjort en feil som ikke kan rettes på , hvor han egentlig tjente en null ekstra. De tror sikkert vi er veldgi fattig, men de ser at han jobber døgnet rundt. Er nullen foran? Slik 0200000? 0 Siter
Gjest Gi deg du da Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Håper ikke noen snoker på min manns skattelisste, der står det at han hadde inntekt på 200 000 , mens sannheten er at det er gjort en feil som ikke kan rettes på , hvor han egentlig tjente en null ekstra. De tror sikkert vi er veldgi fattig, men de ser at han jobber døgnet rundt. Man er da ikke veldig fattig om man tjener 200 000 da Men man er rik om man tjener 2 000 000 ja.... 200 000 - helt normalt - men ikke fattig 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Man er da ikke veldig fattig om man tjener 200 000 da Men man er rik om man tjener 2 000 000 ja.... 200 000 - helt normalt - men ikke fattig Om man er fattig eller rik avhenger ikke av inntekten, men av de krav man stiller i tilværelsen. En som tjener 200.000 i året kan føle seg rik, hvis de ikke har større krav enn de kan betale med inntekten sin. En som tjener 2.000.000 kan føle seg fattig hvis kravene til livskomfort overstiger, det han kan betale med den inntekten. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har ikke snoket, og kommer heller ikke til å gjøre det. :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.