Gjest Millioninntekt yeah right Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Solgte bolig i år, kommer det til å stå som inntekt på skattelistene neste år? Det ble jo på en måte inntekt da, 700 000,- men litt misvisende om det står på årsinntekten min, da blir jo den over 1 mill.... De som ikke vet jeg har solgt hus begynner vel å lure da. Men det kan jo ikke stå som formue heller for jeg har satt pengene inn i et nytt hus så jeg ikke har så mye lån på det. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Salg av bolig kommer er ikke skattepliktig inntekt, hvis du har bodd i boligen i det siste året og har eiet boligen i de siste to årene. Dermed kommer inntekten fra boligsalget ikke med på skattelistene. Men gjelder dette salget av et hus, hvor fortjenesten er skattepliktig inntekt, så kommer fortjenesten med som inntekt på skattelistene for 2008. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.