Gå til innhold

Stilige, røffe, lett å ta på, vanntette og ikke

Gjest trenger litt tips no :o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gulla Wiltersen

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224322158' post='3988837]

Hvor går pengegrensa?

Jeg vil gjerne ha et tips uansett hva det koster - har en støveltrengende jeg også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha et tips uansett hva det koster - har en støveltrengende jeg også.....

http://www.skoringen.no/

Søk på barn, evt ungdom, søk på Ecco eller Viking. De kom best ut i test. Husk å bruke impregneringsspray før de tas i bruk, deretter jevnlig.

Jeg sverger til Gore-Tex. Unngår man våte og kalde føtter, unngår man å bli syk. :) *liker å leve i troen på dette*

Billig sko med alskens "tex-etterligninger" er ikke like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224322626' post='3988849]

http://www.skoringen.no/

Søk på barn, evt ungdom, søk på Ecco eller Viking. De kom best ut i test. Husk å bruke impregneringsspray før de tas i bruk, deretter jevnlig.

Jeg sverger til Gore-Tex. Unngår man våte og kalde føtter, unngår man å bli syk. :) *liker å leve i troen på dette*

Billig sko med alskens "tex-etterligninger" er ikke like bra.

Jeg har testet ut det meste av goretex, både ecco og annet, men jeg synes de trekker vann etterhvert uansett hva man gjør. De beste jeg har hatt var aku, men selv de trakk vann på slutten av vinteren - til tross for impregnering jevnlig.

Virker som om de slutter å være tette etter at de har hatt gjørme på seg uansett hva man gjør :-( Og Aku var gode - men de kostet 1700 i størrelsen til størsten nå - det blir i overkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet ut det meste av goretex, både ecco og annet, men jeg synes de trekker vann etterhvert uansett hva man gjør. De beste jeg har hatt var aku, men selv de trakk vann på slutten av vinteren - til tross for impregnering jevnlig.

Virker som om de slutter å være tette etter at de har hatt gjørme på seg uansett hva man gjør :-( Og Aku var gode - men de kostet 1700 i størrelsen til størsten nå - det blir i overkant.

Jeg har aldri vært ut for at Goretex trekker vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 3 barn, og alle 3 bruker Kamik-sko. Eldstemann på 9 fikk nye nå før helga, og de kosta 499,- (salg!). Jeg pleier alltid å spraye dem med impregneringsspray, et par ganger i løpet av sesongen, og da er de iallefall like tette som andre "vanntette" sko.

Alle mine 3 elsker Kamik-sko, og de nyeste modellene er også mye lettere enn før. Men- prisen kan nok virke litt stiv: Kjøpte nye til 4-åringen, i str. 27. De kosta 799.- Hos oss prioriterer vi gode sko, dresser kjøpe vi ganske billig, gjerne fra kjeder eller på salg. Jeg imprignerer dem også, og så har de gode ullklær under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker de vann, må levere de tilbake. gortex har garanti... Jeg sverger til Ecco har aldri hatt problemer med de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett par goretex vintersko (Viking???) og de trakk vann på ett bestemt punkt etter en stund, jeg mistenker at membranen gikk i stykker.

Har også et par Iowa goretex for vår-, sommer- og høstbruk. De har vært i bruk i flere sesonger, har vært impregnert mange ganger og er utrolig gode! Og like tette! Kostet 1500,-...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...