Gjest trenger tips Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vi lurer på om lillebror har astma. Han har tørrhostet i 2 mnd nå, og vært konstant forkjøla. Han har fått ulike typer hostesaft og astmamedisin, men ingenting hjelper. Det er verst om natta. Han sover med vinduet oppe, og ingen katter får komme i nærheten. De to kattene skal om noen dager plasseres hos noen venner en ukes tid for å se om det er noen sammenheng. Det er jo ikke sikkert det er kattene han reagerer på, han bodde jo sammen med dem i 11 mnd uten å reagere, men vi skal sjekke. Noen med erfaring, som vet om andre ting vi kan forsøke i mellomtiden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Lege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vil bare nevne at det neppe vil gjøre noe akutt utslag å ta kattene ut av huset når de har vært der såpass lenge. En bedre test vil være å ta med gutten til et "kattefritt" hus et par uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Da vår sønn hostet om natta var det pga fuktig bad. Det er påvist blåmuggsoppallergi hos han. Så snart det er mulig ville jeg testet barnet for allergi. Jeg har ei som ikke tåler hund og katt, mens sønnen min reagerer på paranøtt, husstøv, pelsdyr og blåmuggsopp. Viser det seg at barnet er allergisk mot kjæledyr må dere dessverre omplassere dem. Jeg måtte omplassere mine katter, og det var fryktelig tungt. Likevel var det så viktig for min datters helse. Hvis dere skal ha noen effekt av å sette dem bort i noen dager bør dere rengjøre huset skikkelig. Allergener etter kjæledyr legger seg overalt. Det er ikke selve pelsen, men flasset vi reagerer på. Støvsug og luft godt. Spesielt senger og møbler. Dere kan også sette et par bøker under bena på senga i hodeenden, eller dere legger noe under madrassen i hodeenden slik at luftveiene får friere passasje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger tips Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Lege? Hvor tror du vi har fått resepter til hostesaft og astmamedisin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger tips Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Vil bare nevne at det neppe vil gjøre noe akutt utslag å ta kattene ut av huset når de har vært der såpass lenge. En bedre test vil være å ta med gutten til et "kattefritt" hus et par uker. Ja, det har du nok rett i, men det er ikke alt som lar seg gjøre på kort sikt. Det eneste vi sånn rimelig umiddelbart kan gjøre er å fjerne kattene og (selvsagt) rengjøre huset så godt det lar seg gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger tips Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Da vår sønn hostet om natta var det pga fuktig bad. Det er påvist blåmuggsoppallergi hos han. Så snart det er mulig ville jeg testet barnet for allergi. Jeg har ei som ikke tåler hund og katt, mens sønnen min reagerer på paranøtt, husstøv, pelsdyr og blåmuggsopp. Viser det seg at barnet er allergisk mot kjæledyr må dere dessverre omplassere dem. Jeg måtte omplassere mine katter, og det var fryktelig tungt. Likevel var det så viktig for min datters helse. Hvis dere skal ha noen effekt av å sette dem bort i noen dager bør dere rengjøre huset skikkelig. Allergener etter kjæledyr legger seg overalt. Det er ikke selve pelsen, men flasset vi reagerer på. Støvsug og luft godt. Spesielt senger og møbler. Dere kan også sette et par bøker under bena på senga i hodeenden, eller dere legger noe under madrassen i hodeenden slik at luftveiene får friere passasje. Det er ikke fukt i huset (vi kjøpte det i fjor og har hatt ordentlige fuktmålinger), og han sover uansett i en etasje uten vann. Skjønner at vi må omplassere kattene dersom de gjør saken verre, men sånn umiddeltbart, i første omgang, er dette det vi får gjort. Jeg håper vi i alle fall skal se en antydning til forandring som kan tyde på at kattene er problemet. Men han har ikke tung pust og annet som forbindes med astma, kun hosten. Rommet hans er helt rent og godt utluftet, vinduet oppe om natta, og vi har heist opp senga hans ved hodeenden. Ingen effekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Gi et barnemultivitamineral-preparat regelmessig over en tid, samt dobbel dose med omega-3 (ikke tran). Kutte ut melkeprodukter. Det var det jeg ville gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er ikke overbevist om at det er noen reell test å ta kattene ut av huset en ukes tid. Om det først er kattene han reagerer på, så er allergenene likevel overalt. I tillegg trenger han litt tid på å få reaksjonen ut av kroppen. Det hjelper heller ikke per i dag at kattene ikke får komme i nærheten av han. Allergenene omgir han overalt uansett. Så jeg syns du var litt kjapp med å avvise hidi's forslag om lege. Hadde det ikke vært greiere å få han testet i fhd til reaksjoner på husdyr/katt? Eller gjør de ikke sånt på så små barn? Hvis det ikke hadde latt seg gjøre, så hadde nok jeg valgt å finne en permanent løsning i forhold til kattene. På grunn av egen husdyrallergi har jeg aldri utviklet et veldig følelsesmessig forhold tilhusdyr. Derfor ville jeg aldri ha trivdes med å eksperimentere med helsa til ungene for å kunne beholde husdyra. Og jeg lar meg stadig forundre over at det faktisk er det mange gjør 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger tips Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Gi et barnemultivitamineral-preparat regelmessig over en tid, samt dobbel dose med omega-3 (ikke tran). Kutte ut melkeprodukter. Det var det jeg ville gjort. Interessant forslag. Hvorfor vil dette hjelpe, mener du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger tips Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er ikke overbevist om at det er noen reell test å ta kattene ut av huset en ukes tid. Om det først er kattene han reagerer på, så er allergenene likevel overalt. I tillegg trenger han litt tid på å få reaksjonen ut av kroppen. Det hjelper heller ikke per i dag at kattene ikke får komme i nærheten av han. Allergenene omgir han overalt uansett. Så jeg syns du var litt kjapp med å avvise hidi's forslag om lege. Hadde det ikke vært greiere å få han testet i fhd til reaksjoner på husdyr/katt? Eller gjør de ikke sånt på så små barn? Hvis det ikke hadde latt seg gjøre, så hadde nok jeg valgt å finne en permanent løsning i forhold til kattene. På grunn av egen husdyrallergi har jeg aldri utviklet et veldig følelsesmessig forhold tilhusdyr. Derfor ville jeg aldri ha trivdes med å eksperimentere med helsa til ungene for å kunne beholde husdyra. Og jeg lar meg stadig forundre over at det faktisk er det mange gjør Det er bare det at vi har vært hos lege maaaange ganger i det siste. Han mener at slike tester ikke har noen hensikt. Det med å fjerne kattene er vårt eget initiativ, og det er ikke så lett å bare omplassere dem for godt (vi har et alternativ, men det er 100 mil unna her så det får bli i neste omgang). Selvsagt er det følelsesmessig vanskelig, vi elsker de kattene og de er en viktig del av familien. Men må de ut, så må de. Det jeg egentlig var ute etter, var alternative tiltak - andre ting man kan gjøre mens vi venter på at kattene skal flytte ut. For det behøver jo ikke være kattene. Det var egentlig DET jeg "trenger tips" til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnea72 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvor tror du vi har fått resepter til hostesaft og astmamedisin? Har du dun i dyna ?(reaksjon på dun ?) Fjern alle kosedyr,hvis dere har noen i senga.(masse støv og midd i disse,som kan forårsake irritasjon i luftveiene.) Legg dyner,puter og madrass i fryseren hvis du har mulighet til det(dreper midd)Har dere vært hos spesialist?Allmennleger har ikke nok kunnskap om astma og problemer med luftveier.Prøv å legge noen bøker under hodeenden på senga,slik at barnet sover med hodet litt høyere.Har selv to barn med astma,som var plaget med natthoste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger tips Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Har du dun i dyna ?(reaksjon på dun ?) Fjern alle kosedyr,hvis dere har noen i senga.(masse støv og midd i disse,som kan forårsake irritasjon i luftveiene.) Legg dyner,puter og madrass i fryseren hvis du har mulighet til det(dreper midd)Har dere vært hos spesialist?Allmennleger har ikke nok kunnskap om astma og problemer med luftveier.Prøv å legge noen bøker under hodeenden på senga,slik at barnet sover med hodet litt høyere.Har selv to barn med astma,som var plaget med natthoste. Nei, han har syntetisk dyne og pute, og kun en eneste koseklut som vi vasker jevnlig. Vi har ikke vært hos spesialist enda, så det med astma er nå mest en mulighet, ikke en diagnose enda. Vi forsøker midlertidig å forsøke om det finnes ting i hans liv som kan forårsake hosten. Han er ikke tungpustet, og astmamedisinen (ventoline og flutide) gir såvidt vi kan skjønne ingen effekt i det hele tatt, så nå vet vi ikke helt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Interessant forslag. Hvorfor vil dette hjelpe, mener du? Det å kutte ned på bruken av melk eller kutte det helt ut kan for mange hjelpe til å dempe den veldige dannelsen av slim i luftveiene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nei, han har syntetisk dyne og pute, og kun en eneste koseklut som vi vasker jevnlig. Vi har ikke vært hos spesialist enda, så det med astma er nå mest en mulighet, ikke en diagnose enda. Vi forsøker midlertidig å forsøke om det finnes ting i hans liv som kan forårsake hosten. Han er ikke tungpustet, og astmamedisinen (ventoline og flutide) gir såvidt vi kan skjønne ingen effekt i det hele tatt, så nå vet vi ikke helt. Få en henvisning til spesialist med en gang. Vi har en gutt som har astma, og han fikk det så utrolig mye bedre etter at han fikk riktige medisiner. Dette måtte vi til spesialist på sykehus for å oppnå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Interessant forslag. Hvorfor vil dette hjelpe, mener du? Vitamineral og omega-3 for å øke immunforsvaret - i tilfelle det er lavt immunforsvar som er årsaken til den langvarige forkjølelsen. Kutte melkeprodukter fordi det hos noen kan forårsake langvarig hoste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma2mamma Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Vi har en asmatiker/allergiker. Det kommer ikke til å hjelpe å fjerne kattene i 14 dager,med mindre dere vasker huset fra gulv til tak.......ihvertfall i følge vår lege. Vi sprang ned legekontoret i tide og utide......legen ville ikke utsette ungen for blodprøve.Han hadde hoste,oppblåst mage,diare og forstoppelse omhverandre.kastet opp matOgså eksem da.prøvde å kutte div.mat og melk......uten at det hjalp særlig. tilslutt gikk jeg til legen på nytt,banket i bordet og forlangte allergitest. Testene var nedslående. Allergier mot; de flete dyr,bortsett fra kanin.Hvete,egg,soya,melk(allergi og laktose intoleranse) og nøtter. Ungen skulle ikke engang ha spor av dette i maten. Jeg er nå veldig glad for at vi satte foten ned og forlangte test,ellers hadde kroppen hans blitt ødelagt. Så mitt beste råd er å ta en test!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.