Gå til innhold

Da man ikke trodde det kunne bli værre...gjesp

Gjest Aimabel

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel

Han pleide i det minste å sove til klokka tre. Etter det var det så som så med søvn, bare en halvtime nå og da, og sprellvåken fra halv fem. Men nå siste to ukene har det vært sånn våken annenhver time/ hver time. Bruker lang tid på å sovne igjen, får han ikke pupp blir det bare hyl og skrik.

På helsestasjonen er det ikke noe råd og hjelp å få. Jeg sover kun en halvtime-time av gangen og kanskje det blir tre til fem timer i døgnet. Det sier seg selv at det tar på, kjenner at jeg blir lett stressa. Mannen min pleier å stå opp med han klokken seks og så er de sammen til ni. Det hjelper jo, men når alt blir så oppstykket så har jeg problemer med å sovne igjen.

Han får nok melk. Hva kan være årsaken til at han er så våken om natta? Vi har 17 grader ca på soverommet, han sover i ullundertøy og kjennes helt passe ut. Har merket at han er blitt veldig kosete sånn på dagen, vil ikke være alene, bare intil. Og han koser seg ved puppen litt mer enn før, ligger gjerne lenge.

Kan det være han våkner bare for å få kos? Han vil ikke ligge alene i senga si men roer seg straks jeg tar han opp og holder han inntil meg. Han våkner litt mindre om han ligger i vår seng, men jeg sover så dårlig når han er der, så det er ingen god løsning det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gulla Wiltersen

Uffda - det der er ikke noe som er godt i lengden.

Hvor gammel er han? Sover han mye på dagen? Han høres ikke ut til å ha vondt i magen?

Våkner han og hyler eller ligger han bare og grynter for seg selv?

Kan det være en løsning at han ligger sammen med deg hvis det er kosen han er ute etter sånn at du får sove?

Har du noen mulighet for avlastning iblant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da junior var liten hadde jeg planer om at han skulle dele rom med os til han sov natta igjennom. Etter 10mnd ga jeg opp, da våknet han minst en gang pr. time og roet seg ikke før han fikk pupp. Da ble det eget rom til ham og han sov natten igjennom fra første natt. Det løste problemet for meg og jeg fikk igjen en god natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Hvor gammel er han? Sover han mye på dagen? Han høres ikke ut til å ha vondt i magen?

Kan det være en løsning at han ligger sammen med deg hvis det er kosen han er ute etter sånn at du får sove?

Han er tre måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Han stønner og grynter først, og snur hodet på leting. Så blir det mer og mer høylydt vetner jeg lenge nok skriker han og begynner å hoste og gråte. Hvis han ligger i senga vår så er han også endel våken men da ligger han å pludrer for seg selv, eller leter etter pupp. hvis han ikke får det, så gråter han der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Da høres det jo ut som om han rett og slett er sulten såvidt jeg kan skjønne.

Spiser han skikkelig når han får pupp hver gang eller tar han bare en slurk og sovner igjen?

Hvis det er det siste kan det kanskje være en idé å la ham bli litt mer våken før du legger ham til sånn at han fyller magen litt bedre før han sovner.

Ellers så kan du ta ham opp og amme litt før du legger deg sånn at han sover litt lenger.

Eller pappa kan gi ham litt flaske hvis du pumper deg litt. Får du sove en natt gjennom og overlate nattskiftet til pappa så kan det hende det er det som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gulla Wiltersen

Han stønner og grynter først, og snur hodet på leting. Så blir det mer og mer høylydt vetner jeg lenge nok skriker han og begynner å hoste og gråte. Hvis han ligger i senga vår så er han også endel våken men da ligger han å pludrer for seg selv, eller leter etter pupp. hvis han ikke får det, så gråter han der også.

Kløna - jeg klarte å legge dette som svar til meg selv istedenfor til deg....

Prøver igjen:

Da høres det jo ut som om han rett og slett er sulten såvidt jeg kan skjønne.

Spiser han skikkelig når han får pupp hver gang eller tar han bare en slurk og sovner igjen?

Hvis det er det siste kan det kanskje være en idé å la ham bli litt mer våken før du legger ham til sånn at han fyller magen litt bedre før han sovner.

Ellers så kan du ta ham opp og amme litt før du legger deg sånn at han sover litt lenger.

Eller pappa kan gi ham litt flaske hvis du pumper deg litt. Får du sove en natt gjennom og overlate nattskiftet til pappa så kan det hende det er det som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Han er tre måneder

Da får han sikkert ikke nok melk, men ligger bare og koser seg ved puppen uten å drikke seg skikkelig mett.

Prøv å stå opp med ham og sitt i en stol mens han drikker melk, og få ham til å rape og drikke seg skikkelig mett, før du legger ham tilbake i sengen, da sover han sikkert i lengre økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Da får han sikkert ikke nok melk, men ligger bare og koser seg ved puppen uten å drikke seg skikkelig mett.

Prøv å stå opp med ham og sitt i en stol mens han drikker melk, og få ham til å rape og drikke seg skikkelig mett, før du legger ham tilbake i sengen, da sover han sikkert i lengre økter.

Ja, kanskje jeg kan prøve... Har samme problemet om dagen, han vil ha små hyppige måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg kan prøve... Har samme problemet om dagen, han vil ha små hyppige måltider.

Mine barn sov også urolig som babyer. Vi syns det hjalp litt å gi de morsmelkerstatning om kvelden i stedet for morsmelk. Da var de mette litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barnepleier

Hvis det er til noen trøst vil jeg si at det hørtes helt normalt ut, og slik er det å ha ha småbarn. Våkennetter må man regne med,og om en stund er dette over. Du blir sliten ja, men det hører med til spebarnsperioden. Det er nok mange som har det som deg,og tilogmed enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til noen trøst vil jeg si at det hørtes helt normalt ut, og slik er det å ha ha småbarn. Våkennetter må man regne med,og om en stund er dette over. Du blir sliten ja, men det hører med til spebarnsperioden. Det er nok mange som har det som deg,og tilogmed enda verre.

He he, en stund har her blitt ca 6,5 år :-) Guttungen her har sovet hel natt 7 ganger i sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare er noen som er sånn jeg. Jentene her i huset har begge sovet godt fra de var 3-4 mnd. Kjempedeilig, bare synd jeg ikke visste at jeg burde nyte det :-)

Guttungen kom med et skrik og han skrek i 7 mnd :-)

Han sovnet i 20 tiden, sov et par timer og dermed startet helvete.

Jeg la meg stort sett i 23 tiden, han våknet 24 , fikk mat og sovnet igjen rundt 00,30. Jeg sovnet rundt 00,45. Han våknet 01,15 og samme runde om og om igjen.

Kl 6 måtte jeg stå opp for å ordne unger og sende eldste på skolen.

Mannen pendlet så jeg var alene i 14 dager om gangen og mannen var hjemme ei helg.........

Det gikk seg nå til da. Når han var ca 7 mnd sov han mer enn han var våken om natta. Nå er han 6 år og er alltid våken en gang om natta, men nå er det ikke noe problem, han legger seg selv igjen nå.

Tror du bare skal innfinne deg med at det bare er sånn og ikke håpe på mer søvn, da slipper du skuffelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Tror det bare er noen som er sånn jeg. Jentene her i huset har begge sovet godt fra de var 3-4 mnd. Kjempedeilig, bare synd jeg ikke visste at jeg burde nyte det :-)

Guttungen kom med et skrik og han skrek i 7 mnd :-)

Han sovnet i 20 tiden, sov et par timer og dermed startet helvete.

Jeg la meg stort sett i 23 tiden, han våknet 24 , fikk mat og sovnet igjen rundt 00,30. Jeg sovnet rundt 00,45. Han våknet 01,15 og samme runde om og om igjen.

Kl 6 måtte jeg stå opp for å ordne unger og sende eldste på skolen.

Mannen pendlet så jeg var alene i 14 dager om gangen og mannen var hjemme ei helg.........

Det gikk seg nå til da. Når han var ca 7 mnd sov han mer enn han var våken om natta. Nå er han 6 år og er alltid våken en gang om natta, men nå er det ikke noe problem, han legger seg selv igjen nå.

Tror du bare skal innfinne deg med at det bare er sånn og ikke håpe på mer søvn, da slipper du skuffelsen.

Ja, kanskje det. Hadde han ikke gått opp i vekt så hadde jo saken vært grei, da måtte han ha mme, men jeg vil helst fullamme om det går. Han får vel nok da siden han legger godt på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Hvis det er helt normalt så er det en trøst ja :-) Jeg må jo bare innrette meg etter det. Men andre jeg snakker med med barn på samme alder sover godt. De er jo forskjellige, vi har visst fått en propell ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fast føde

Begynn med litt grøt, velling, most frukt eller lignende om kvelden.

Drit i alle bøkene og all politisk korrekthet. Gi ungen mat så dere alle kan sove bedre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det. Hadde han ikke gått opp i vekt så hadde jo saken vært grei, da måtte han ha mme, men jeg vil helst fullamme om det går. Han får vel nok da siden han legger godt på seg.

Ja jeg ville ammet på, på den måten øker jo mengden også.

Begynner man å tulle med mme uten at det trengs synker gjerne mengden melk.

Følg med på vekta med jevne mellomrom så han øker som han skal.

Min gutt en plugg ved fødsel 4500 gr, fikk beskjed av jordmor at han kom til å trenge MASSE mat og det stemte nok det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...