Gå til innhold

Kan det være tenner?

Mamma07

Anbefalte innlegg

Småen voknet i natt og _hylskrek_ helt hysterisk. Hørte hun sov litt urolig da jeg gikk og la meg også, men tenkte ikke noe over det.

Jeg tok henne opp og kjente hun var glodvarm (dette er to om natten). Målte feberen og den var 39,4. Jeg ga henne en stikkpille og lot henne leke litt, slik at hun glemte det rundt seg. Jeg tenker det kan være tennene, hun er 1 år og har begynt å få to nede, så nå popper de vel opp.. Men det som var, er at når jeg skulle ta salve i rompa, eller måle feberen, skrek hun noe helt vanvittig. Noen hun ikke pleier. Hun har fin avføring og det har ikke stoppet opp. Målte igjen i dag og da var den gått ned til 38,4.

Hun leker fint,men er litt sytete og vil bli bært litt på...

Så hva tror dere?

Jeg tenker tenner, men hvorfor reagerer hun slik når jeg skal måle feber/smøre salve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poden min fikk bestandig 40 i feber ved hver tann.Det slo aldri feil :-) Da var i grunn alt galt så han reagerte på alt mulig han ikke reagerte på ellers. Du får se det ann litt, men er nok mulig at dt er tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være hun får tenner nå, de kommer lettere når man har feber. Men hun har ikke feber fordi tennene kommer. Feber kommer av andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være hun får tenner nå, de kommer lettere når man har feber. Men hun har ikke feber fordi tennene kommer. Feber kommer av andre ting.

Skal jeg holde henne inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest @krøll

Jeg har fire barn, og alle har de fått feber ved tannutbrudd. Ikke veldig høyt men rundt 38,5 i ca 1-2 døgn til de er brutt igjennom tannkjøttet.

Så lenge hun har feber ville jeg ikke latt barnet sove ute, men heller inne i et rom med evt vinduet på gløtt.

Har alltid holdt barna inne ett døgn etter feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Småbarn kan gjerne sove ute selv om de har feber. Å holde dem inne et døgn etter at feberen er borte er unødvendig og gammeldags. Grunnen til at større barn ska holdes inne som vi sier er ikke fordi det er skadelig med frisk luft, tvertimot. Men av den grunn at de trenger litt ro rundt seg når de har feber. En tur i vogna godt nedpakket eller bilkjøring gjør ingen skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Småbarn kan gjerne sove ute selv om de har feber. Å holde dem inne et døgn etter at feberen er borte er unødvendig og gammeldags. Grunnen til at større barn ska holdes inne som vi sier er ikke fordi det er skadelig med frisk luft, tvertimot. Men av den grunn at de trenger litt ro rundt seg når de har feber. En tur i vogna godt nedpakket eller bilkjøring gjør ingen skade.

Tusen takk. Da er jeg gammeldags. Hmmm, den var ny.... Grunnen til at barn ikke skal være ute med feber er jo det at det ikke er skadelig med frisk luft, men med trekk. Og et barn som for tidlig blir utsatt for trekk kan fort bli syk igjen fordi de allerede har et immunforsvar som jobber overtid.

Ikke er jeg overbeskyttende hønemor, hysterisk eller gammeldags. Bare fornuftig, Og i det tilfelle tar jeg gammeldags som et kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...