Gå til innhold

Hvis en er litt rund.. (klær og sånn)

Anbefalte innlegg

Gjest skal på lørdagshopping
Skrevet

Hei. Jeg har nettopp slanket meg ca 20 kg og har 10 kg igjen før jeg kan betegnes som skikkelig slank. Vanskelig å bedømme seg selv utenfra, men andre sier at jeg har "begynt" å se litt slank ut, men har "runde former" ennå, men er langt fra å være lubben og stor!

Skal ut på shopping i dag, men synes alle klær ser litt fæle ut på meg lell. Gensere feks er vanskelig, da jeg ennå har litt mage (som ikke er avskrekkende stor altså).

Jeg er ganske høy og er ikke av den spedlemmede sorten. Skal ut på shopping i dag og vil gjeerne ha tips til hvilken påkledning som vil passe seg for å "slanke" litt. Vil gjerne være elegant og kvinnelig, uten å bli for damete (er tidlig i 30-årene).

Så derfor spør jeg dere kloke Dol-Damer som har peiling på klær og sånn hva som kan være elegant til meg. Sikkert vanskelig når dere ikke har sett meg, men har formene på de "rette plassene". Har som sagt 5-10 kg for mye og er rimelig høy og har skuldrer (ikke liten og sped). Jeg er sååå elendig til å shoppe klær og håper å få litt råd?? Tuusen takk..

Gjest Figurfikser´n
Skrevet

Er kanskje for seint ute nå, du har gjerne vært og handlet allerede? Kommer likevel med noen tips.

Bukser som har et litt høyere liv, og gjerne også en smule stretch, sitter fint om du har littegrann ekstra på magen. Buksene bør ha rette bein eller en smule bootcut, dette "jevner ut" og virker slankende.

http://shop.hm.com/no/?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_BYX_JEANS

Har du markert midje, kan du understreke det med et belte der du er smalest. Belter er veldig in nå:o)

Tunikaer/kjoler med empireliv skjuler magen. Eller litt vide topper over smalere bukser (evt. dressbukse m rette bein). En vid, lang topp med en innsvinget vest over er også tøft og flatterende for figuren.

http://www2.victoriassecret.com/commerce/onlineProductDisplay.vs?namespace=productDisplay&origin=onlineProductDisplay.jsp&event=display&prnbr=9F-229902&page=2&cgname=OSCLOSXYZZZ&rfnbr=3367

http://www2.victoriassecret.com/commerce/onlineProductDisplay.vs?namespace=productDisplay&origin=onlineProductDisplay.jsp&event=display&prnbr=9F-233391&page=3&cgname=OSCLOSXYZZZ&rfnbr=3367

Omslags-topper/-tunikaer gjør underverker for figuren:o)

Innsvinte skjorter og dressjakker likeså.

Kjoler/skjørt som slutter ved knærne kler de fleste. Masse fine strikkekjoler i butikkene nå! Godt og varmt nå om høsten. Eller velg en i tynnere stoff, og ha en cardigan/strikkejakke over. Lag-på-lag er fint siden du er høy. Bare pass på så det ikke blir "bomsete".

http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=23212&productId=212631&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Hæler på skoene(trenger ikke være så høye, siden du er lang), gir fin holdning.

Understrek kroppsdelene du er mest fornøyd med; et kult smykke gir oppmerksomhet til hals/brystpartiet, en stilig strømpebukse/kule sko trekker oppmerksomheten mot beina etc.

Her var det også en del tips: http://www.kk.no/php/art.php?id=787207

Ellers tror jeg at jeg ville valgt en annen dag enn lørdag å shopper på hvis jeg hadde mulighet...Synes butikkene er så masete om lørdagen, med trengsel, køer foran prøverommene, og stresset/opptatt butikkbetjening...

Lykke til! Du fortjener virkelig en fornyelse i klesveien, du som har vært så flink å slanke deg! Husk at hodet ofte "henger litt etter" når kroppen gjennomgår så store forandringer. Det kan godt hende du er smalere enn du oppfatter deg selv:o)

Gjest skal på lørdagshopping (not)
Skrevet

Er kanskje for seint ute nå, du har gjerne vært og handlet allerede? Kommer likevel med noen tips.

Bukser som har et litt høyere liv, og gjerne også en smule stretch, sitter fint om du har littegrann ekstra på magen. Buksene bør ha rette bein eller en smule bootcut, dette "jevner ut" og virker slankende.

http://shop.hm.com/no/?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_BYX_JEANS

Har du markert midje, kan du understreke det med et belte der du er smalest. Belter er veldig in nå:o)

Tunikaer/kjoler med empireliv skjuler magen. Eller litt vide topper over smalere bukser (evt. dressbukse m rette bein). En vid, lang topp med en innsvinget vest over er også tøft og flatterende for figuren.

http://www2.victoriassecret.com/commerce/onlineProductDisplay.vs?namespace=productDisplay&origin=onlineProductDisplay.jsp&event=display&prnbr=9F-229902&page=2&cgname=OSCLOSXYZZZ&rfnbr=3367

http://www2.victoriassecret.com/commerce/onlineProductDisplay.vs?namespace=productDisplay&origin=onlineProductDisplay.jsp&event=display&prnbr=9F-233391&page=3&cgname=OSCLOSXYZZZ&rfnbr=3367

Omslags-topper/-tunikaer gjør underverker for figuren:o)

Innsvinte skjorter og dressjakker likeså.

Kjoler/skjørt som slutter ved knærne kler de fleste. Masse fine strikkekjoler i butikkene nå! Godt og varmt nå om høsten. Eller velg en i tynnere stoff, og ha en cardigan/strikkejakke over. Lag-på-lag er fint siden du er høy. Bare pass på så det ikke blir "bomsete".

http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=23212&productId=212631&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Hæler på skoene(trenger ikke være så høye, siden du er lang), gir fin holdning.

Understrek kroppsdelene du er mest fornøyd med; et kult smykke gir oppmerksomhet til hals/brystpartiet, en stilig strømpebukse/kule sko trekker oppmerksomheten mot beina etc.

Her var det også en del tips: http://www.kk.no/php/art.php?id=787207

Ellers tror jeg at jeg ville valgt en annen dag enn lørdag å shopper på hvis jeg hadde mulighet...Synes butikkene er så masete om lørdagen, med trengsel, køer foran prøverommene, og stresset/opptatt butikkbetjening...

Lykke til! Du fortjener virkelig en fornyelse i klesveien, du som har vært så flink å slanke deg! Husk at hodet ofte "henger litt etter" når kroppen gjennomgår så store forandringer. Det kan godt hende du er smalere enn du oppfatter deg selv:o)

Hei og tusen takk for et oppmuntrende svar!

Jeg forsøkte meg en liten time i byen, men du har rett i at det er altfor mye kjas og mas på lørdager. Så jeg dro hjem og bestemte meg for å prøve mandag i stedet ;)

Tror også du har rett i at hodet henger litt etter. Føler meg til tider like stor som det jeg var, og det er for det meste andre som har sett hvor mye jeg har slanket meg. Likevel bruker jeg en ganske stor størrelse synes jeg og ble litt matt da ei som var høyere enn meg svinset rundt med ei jakke i 3 størrelser mindre :(

Så pga alle folka og diverse så dro jeg altså hjem. Jeg liker mandager best på shoppingsentre, og helst litt tidlig - da er det mye mer plass:)

Synes det var et kjempefint innlegg, og bra med eksempler osv. Jeg skjønner at jeg trenger å finne mer ut av hva jeg bør kle meg i. Og så må jeg være i shopingmode også for å få noe ut av det...noen ganger synes jeg "alt" kler meg, andre dager nesten ingenting..hehe..så det gjelder å finne en dag hvor en er litt ovenpå der.

:-)

Gjest Figurfikser´n
Skrevet

Hei og tusen takk for et oppmuntrende svar!

Jeg forsøkte meg en liten time i byen, men du har rett i at det er altfor mye kjas og mas på lørdager. Så jeg dro hjem og bestemte meg for å prøve mandag i stedet ;)

Tror også du har rett i at hodet henger litt etter. Føler meg til tider like stor som det jeg var, og det er for det meste andre som har sett hvor mye jeg har slanket meg. Likevel bruker jeg en ganske stor størrelse synes jeg og ble litt matt da ei som var høyere enn meg svinset rundt med ei jakke i 3 størrelser mindre :(

Så pga alle folka og diverse så dro jeg altså hjem. Jeg liker mandager best på shoppingsentre, og helst litt tidlig - da er det mye mer plass:)

Synes det var et kjempefint innlegg, og bra med eksempler osv. Jeg skjønner at jeg trenger å finne mer ut av hva jeg bør kle meg i. Og så må jeg være i shopingmode også for å få noe ut av det...noen ganger synes jeg "alt" kler meg, andre dager nesten ingenting..hehe..så det gjelder å finne en dag hvor en er litt ovenpå der.

:-)

Så hyggelig at du syntes svaret mitt var oppmuntrende!

Synd at shoppingen i dag ble en nedtur, da, men lørdager er et mareritt shoppingmessig;)

Du skriver: ''Likevel bruker jeg en ganske stor størrelse synes jeg og ble litt matt da ei som var høyere enn meg svinset rundt med ei jakke i 3 størrelser mindre :(''

Ikke vær lei deg. En kan ikke sammenligne seg med andre på den måten. Kroppsbygningen har masse å si! Du trenger ikke være tjukkere enn hun du så, men hun hadde kanskje smalere skuldre/var mer spedlemmet enn deg! Og kanskje du bruker en mindre buksestørrelse enn henne osv. Jeg er selv veldig smal, men har store bryst, så derfor trenger jeg ofte en større størrelse oventil enn jenter med samme høyde som veier mer enn meg.

Å velge rett dag for shopping er alfa og omega for meg iallfall!! Ta en dag da du er opplagt og føler deg "ovenpå". Kombiner shoppingturen med et hyggelig kafebesøk eller en tur til frisøren(så blir du helt ny;)), og skjem deg selv litt bort, vel:o) Ikke stress med at du MÅ finne noe. Da ender du bare med dumme impulskjøp. Kikk på utvalget, spør om hjelp i butikken(ikke alle som har helt peil da, dessverre...), og kom heller tilbake hvis du er i tvil om du skal kjøpe et plagg. Har du en venninne med god smak, og som du stoler på, kan du ta vedkommende med for å høre hennes mening før du bestemmer deg.

Skrevet

Etter å også ha gått endel ned i vekt ser jeg at topper som er litt insvinget - gjerne litt høyt i livet - gir meg slankere linjer og gjør at jeg føler meg vel.

Bukser som faktisk passer er også en velsignelse. Her er det bare å prøve, prøve og prøve.

Lykke til :)

Gjest skal på lørdagshopping (not)
Skrevet

Etter å også ha gått endel ned i vekt ser jeg at topper som er litt insvinget - gjerne litt høyt i livet - gir meg slankere linjer og gjør at jeg føler meg vel.

Bukser som faktisk passer er også en velsignelse. Her er det bare å prøve, prøve og prøve.

Lykke til :)

Hei og tusen takk for svar;)

Ja, jeg har bestemt meg for å bruke en del tunikaer og lange topper som er litt innsvinget i livet, og kanskje litt løse over magen. Så får man formet figuren litt;) Har sittet og lest kleskataloger i ettermiddag og bestemt meg for hvilke klær jeg skal gå for (som jeg tror virker slankende). Har jo lært litt om hva som passer etter denne tråden;)

Onsdag1365380628
Skrevet

Unngå lag på lag i grelle farger. Og flagrende gevanter...

Skrevet

Så hyggelig at du syntes svaret mitt var oppmuntrende!

Synd at shoppingen i dag ble en nedtur, da, men lørdager er et mareritt shoppingmessig;)

Du skriver: ''Likevel bruker jeg en ganske stor størrelse synes jeg og ble litt matt da ei som var høyere enn meg svinset rundt med ei jakke i 3 størrelser mindre :(''

Ikke vær lei deg. En kan ikke sammenligne seg med andre på den måten. Kroppsbygningen har masse å si! Du trenger ikke være tjukkere enn hun du så, men hun hadde kanskje smalere skuldre/var mer spedlemmet enn deg! Og kanskje du bruker en mindre buksestørrelse enn henne osv. Jeg er selv veldig smal, men har store bryst, så derfor trenger jeg ofte en større størrelse oventil enn jenter med samme høyde som veier mer enn meg.

Å velge rett dag for shopping er alfa og omega for meg iallfall!! Ta en dag da du er opplagt og føler deg "ovenpå". Kombiner shoppingturen med et hyggelig kafebesøk eller en tur til frisøren(så blir du helt ny;)), og skjem deg selv litt bort, vel:o) Ikke stress med at du MÅ finne noe. Da ender du bare med dumme impulskjøp. Kikk på utvalget, spør om hjelp i butikken(ikke alle som har helt peil da, dessverre...), og kom heller tilbake hvis du er i tvil om du skal kjøpe et plagg. Har du en venninne med god smak, og som du stoler på, kan du ta vedkommende med for å høre hennes mening før du bestemmer deg.

Takk igjen for oppmuntrende svar ang størrelser.

Ja du har nok rett i at kroppsbygningen har mye å si. I tillegg har jeg store bryst og vet at jeg drar en god del på det, siden jeg er ganske smal over ryggen.

Tror det er lurt å ta det en dag jeg er opplagt ja, og har lyst å fornye meg på håret også. Skal vurdere et frisørbesøk, trenger å shine meg litt nå;)

Har sittet og lest i kleskataloger i dag, og plukket ut en del innsvigede, lange topper, tunikar, og gensere/strikkejakker som er smale i livet (der er jeg også smal) med litt "rom" til magen (noe jeg trenger). Også funnet meg et par bukser som er høye i livet med rette ben. Jeg liker veldig godt en feminin klassisk stil, og det er jo det som (stort sett) er på mote denne høsten, så det passer bra!

I tillegg har jeg plukket meg ut noen svarte, innsvingede ullkåper med middels lengde og har planer om å kjøpe høye støvletter med litt klassisk form.. så du kan si jeg er på vei!

Før jeg la på meg så var jeg ganske flink til å kjøpe klær - men så er det jo ikke så vanskelig å finne noe som passer når en er tynn (noe jeg var). Er ikke blitt så tynn som jeg var ennå, selv om jeg stadig går ned littegrann - så det er nok ikke så lett å finne klær som før. Men det er likevel et under for meg at jeg finner klær som passer i alle butikker....det er ganske herlig;)

Takker igjen for informativt innlegg og ønsker deg en fin lørdagskveld ;)

Skrevet

Unngå lag på lag i grelle farger. Og flagrende gevanter...

Ja det kan du være trygg på. Er ikke min stil ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...