Gå til innhold

Hjelp! Jeg må ned etter to svangerskap..

Gjest Lille Bolla

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Bolla

Før kunne jeg alltid spise det jeg ville uten å legge på meg. Jeg har aldri vært så veldig sporty, men det er klart, før jeg fikk barn var jeg likevel mer på farten, gikk ofte til og fra skole/ jobb, syklet til butikken osv.

Det er uvant å være rund, og jeg synes at samme hvor store klær jeg kjøper så har de et snitt som ikke er kledelig for den som har litt mage.. det mest behagelige er tunikaer osv, men da blir jeg tatt for å være gravid igjen. :(

Jeg er dessverre lav, og dermed synes de ekstra kiloene ekstra godt. I tillegg har jeg fått veldig rundt ansikt, dobbelthake og jeg synes trekkene blir mer utflytende.

Jeg trenger tips fra mødre som har greid å ta av noen kilo. Det er en jungel der ute, noen teller kalorier, mens andre sverger til lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset har vi bare kuttet ut alt av søtsaker. Setter opp ukesmeny og tenker sunn mat når vi gjør det. Vi skal ikke ned så mange kg fort,men til sammen har jeg og samboeren nå gått ned 16kg.på en tre mnd, noe som passer oss bra. Stresser ikke med å gå ned i vekt, siden jeg ammer er jo ikke det anbefalt. Jeg prøver også å bevege meg en del. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hvis du leser litt på Vektmestring, så finner du mange av oss - og masse gode tips.

Som du selv sier - det er en jungel av metoder, og du finner solskinnshistorier knyttet til hver og en av dem. :-)

Det er viktig å finne ut hva _du_ kan leve med, for en varig vektreduksjon oppnår du bare ved å endre livsstilen. Et kurs i ett eller annet kan få deg ned, men etterpå vil det bli bare sorgen igjen om du går tilbake til gamle vaner.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Jeg la pà meg 27 kg da jeg gikk gravid fòrste gang. jeg gikk ned alt i lòpet av 2,5 mnd. Men jeg ammet, og det hjalp pà mye tror jeg. Dessuten var jeg forsiktig med hva jeg spiste. Men, jeg spiste nok altfor lite tror jeg...

Nà er jeg gravid og har lagt pà meg 20 kg. Skal bli arti à se hvordan jeg blir kvitt disse kiloene nà :-) Men skal amme denne gangen ogsà om jeg fàr til det. Spise normalt, altsà INGEN slankekur her i gàrden, for det funker ikke i lengden! Men dette er hva jeg har tenkt à fòlge, og som jeg vet gir resultater :

Spis med màte. Stopp nàr du er mett. Unn deg litt snacks, uten à overdrive. Bytt ut enkelte matvarer med lett produkter, kutt ned pà fett og salt. Fysisk aktvitet er utrolig viktig! Kombinér kondisjon og styrke, det vil gi deg resultater i lòpet av kort tid. Det òker forbrenningen og bygger muskler, som igjen òker forbrenningen din, og man blir fastere i fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren, ut å gå, og beveg deg!

Dans med ungene, spill fotball ovs.

Da jeg skulle ned mine kilo, kuttet jeg ut alt av snop, godteri, sauser og dressing.

Jeg spiste to egg om dagen (kun det hvite da), nesten bare hvitt kjøtt, frukt og grønt, drakk kun vann. Evt melk til forkost.

Drikk et glass vann og ta et eple FØR middag. Da spiser du mindre. Spis hver tredje time.

Jeg trente mage øvelser hver dag, og hadde minst 1times rask gange. Helst oppover bakker ;0)

Jeg brukte ungene som vekter, billig og genialt, for de legger jo på seg etterhvert ;0)

Jeg telte ikke kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Før kunne jeg alltid spise det jeg ville uten å legge på meg. Jeg har aldri vært så veldig sporty, men det er klart, før jeg fikk barn var jeg likevel mer på farten, gikk ofte til og fra skole/ jobb, syklet til butikken osv. ''

Slik var det for meg også. Mens jeg hadde permisjon og både ammet og hadde tid til å bevege meg mye - gikk gjerne flere timer hver dag - forsvant kiloene jevnt og trutt, og da jeg begynte å jobbe igjen etter andre permisjonen veide jeg faktisk mindre enn da jeg ble gravid første gang. Men siden... *sukk*. Travel jobb, to små barn og lite tid til trening og egenpleie setter sine synlige og veldig følbare spor.

Jeg vet godt at dersom jeg får trent mer og holder meg unna diverse "unødendig" vått og tørt av kaloririke ting, vil det nødvendigvis skje noe. Men kommer aldri helt i gang - treningen skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få ryddet tid til og det øvrige er jo små høydepunkter i hverdagen.. *s*.

Nuvel, her var visst bare digresjoner og få gode råd... selv regner jeg liksom med at kiloene vil renne av når jeg får litt bedre tid i hverdagen (når det nå blir), men egentlig må jeg vel ta i et tak selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var av dem som ikke gikk opp så veldig mye - dvs 12 og 13 kg. Jeg trente MASSE - særlig i det siste svangerskapet - faktisk frem til dagen før jeg fødte - to uker på overtid. Tenkte at jeg sikkert kom til å rase ned i vekt så god form som jeg var i. Lett fødsel hadde jeg også. MEN, neida. Jeg ammet og ammet og trente som før, men kiloene satt innmari godt. Jeg må være den eneste som har født en baby på 4 kg og hatt en morkake på 1 kg, som likevel bare gikk ned 3 kg i løpet av de to dagene jeg var på sykehuset. Hvordan er det fysisk mulig? (jeg veide meg rett før jeg dro på sykehuset, og rett etter at jeg kom hjem igjen...)

Vel til poenget. Amming hjalp meg ikke en dritt (jeg ammet i henholdsvi 1,8 og 1,5 år) og jeg er frykelig dårlig på slankekurer og kutting av sjokolade (som jeg elsker). Jeg kuttet støttemedliemsskapet på Elixia og kjøpte meg tredemølle (og i etterkant også en ellipsemaskin). Nå er det fast prosedyre annenhver dag etter at barna er i seng. Rett opp på mølla en time -plassert foran en liten tv, hvor jeg for tiden ser meg gjennom hele Sex og singelliv serien (som jeg ellers heller aldri ville funnet tid til). Jeg kan trene selvom mannen min er ute og reiser, trenger ikke dra ut og bruke tid på dette. For meg er det det eneste som funker. Har holdt på med dette i 6 år nå.

(Forøvrig har jeg tjent inn treningsapparatene og gått 20 000 i pluss - minst - i forhold til medlemsskap på treningssenter i disse årene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nok søvn? Jeg gikk ikke ned de siste gravidkiloene før sønnen ble litt større og jeg fikk sove lenge nok. Det virker for meg som det var det som gjorde utslaget, for jeg har hele tiden hatt et relativt sunt og bra kosthold, og jeg har alltid beveget meg mye. Mine råd må bli: spis sunt og variert, gå turer eller vær aktiv på andre måter og sørg for å få nok søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...