Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Vi prøvde å melde oss som bøssebærere nå i ettermiddag, men fikk beskjed om at det var for sent, alle ruter hadde folk. Flott at det er det, altså, selv om vi fikk samme beskjed i fjor - og da kom det f.eks. ingen hit vi bor. Skal du være bøssebærer i morgen? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nei OK. Men det burde du jo egentlig, du vet jo hvor de med penga bor! :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 OK. Men det burde du jo egentlig, du vet jo hvor de med penga bor! :-) Jeg kan ikke gå i trapper. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg kan ikke gå i trapper. Det er jo ikke så kjekt, nei. Og det var liksom bare en spøk, da, i og med at du har reklamert med dine interesser for skatteligninga og dine naboers innkomme. :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Det er jo ikke så kjekt, nei. Og det var liksom bare en spøk, da, i og med at du har reklamert med dine interesser for skatteligninga og dine naboers innkomme. :-) Når en ikke kan gå, må en jo ha andre interesser. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nei, jeg skal ikke. Men jeg skal gi da om noen kommer på døra. Kommer det ingen er det vel kanskje et telefonnummer man kan ringe? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nei, jeg skal ikke. Men jeg skal gi da om noen kommer på døra. Kommer det ingen er det vel kanskje et telefonnummer man kan ringe? Vil tro det går an å ringe, ja, det pleier å være det. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 nope.. Alle kan ikke bære bøsser - noen må være hjemme og putte pengene oppi også! :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Alle kan ikke bære bøsser - noen må være hjemme og putte pengene oppi også! :-) Jeg liker egentlig ikke sådan opplegg for offentlig tigging. Og så blir det sendt på TV-med konkurranse om hvem som gir mest. Det er offentlig uthenging av de forskjellige fylker og kommuner. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg liker egentlig ikke sådan opplegg for offentlig tigging. Og så blir det sendt på TV-med konkurranse om hvem som gir mest. Det er offentlig uthenging av de forskjellige fylker og kommuner. He-he, litt morsomt, i grunnen, at du sier det. Jeg synes skattelistene er mange ganger verre, der er det virkelig snakk om uthenging og konkurranse. Dette gjør man for å hjelpe, det er en positiv "konkurranse". (Konkurranse i "", siden det ikke er noen premie til bestemann og slik.) Synes det er supert med opplegget på TV, det får flere til å forstå sakens kjerne. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 He-he, litt morsomt, i grunnen, at du sier det. Jeg synes skattelistene er mange ganger verre, der er det virkelig snakk om uthenging og konkurranse. Dette gjør man for å hjelpe, det er en positiv "konkurranse". (Konkurranse i "", siden det ikke er noen premie til bestemann og slik.) Synes det er supert med opplegget på TV, det får flere til å forstå sakens kjerne. Skattelistene byr vel ikke på konkurranse. Men hele TV-opplegget er bare offentlig tigging. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Skattelistene byr vel ikke på konkurranse. Men hele TV-opplegget er bare offentlig tigging. Skattelistene er absolutt uthenging og konkurranseskapende - de frambringer misunnelse og skadefryd og elendighet. TV-aksjonen er selvfølgelig tigging - det er det det hele handler om. Å hjelpe noen. Synes ikke du det er bra at noen gidder å bry seg med de som har lite? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Skattelistene er absolutt uthenging og konkurranseskapende - de frambringer misunnelse og skadefryd og elendighet. TV-aksjonen er selvfølgelig tigging - det er det det hele handler om. Å hjelpe noen. Synes ikke du det er bra at noen gidder å bry seg med de som har lite? "Skattelistene er absolutt uthenging og konkurranseskapende - de frambringer misunnelse og skadefryd og elendighet" Det er bare hva du selv gjør det til, jeg har aldri møtt noen som har hatt sådanne reaksjoner på skattelistene, det er vel bare litt uskyldig snoking. "Synes ikke du det er bra at noen gidder å bry seg med de som har lite?" Jeg synes at alt for lite av de pengene, som blir samlet inn, virkelig kommer nødlidende og trengende til gode, de fleste pengene blir brukt på administrasjon og til lønninger for hjelpearbeidere, samt til korrupte statsledere i mottakerlandene. Så lite som 10% av innsamlede midler kommer de nødlidende til gode. Og jeg gidder ikke å være med til å lønne en administratorer, hjelpearbeidere og korrupte statsledere, for at så lite skal komme frem. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 "Skattelistene er absolutt uthenging og konkurranseskapende - de frambringer misunnelse og skadefryd og elendighet" Det er bare hva du selv gjør det til, jeg har aldri møtt noen som har hatt sådanne reaksjoner på skattelistene, det er vel bare litt uskyldig snoking. "Synes ikke du det er bra at noen gidder å bry seg med de som har lite?" Jeg synes at alt for lite av de pengene, som blir samlet inn, virkelig kommer nødlidende og trengende til gode, de fleste pengene blir brukt på administrasjon og til lønninger for hjelpearbeidere, samt til korrupte statsledere i mottakerlandene. Så lite som 10% av innsamlede midler kommer de nødlidende til gode. Og jeg gidder ikke å være med til å lønne en administratorer, hjelpearbeidere og korrupte statsledere, for at så lite skal komme frem. Ang. skattelister: Bare se hva folk skriver her inne, det både ojjes og akkes over hva andre har og tjener. Men det er nå så. Og årets TV-aksjon går til vårt eget land. Jeg er med glede bidragsyter. Ser på TV-aksjonen som en stor dugnad, og heldigvis lever dugnadsånden enda. At penger forsvinner til administrasjon er jo ganske naturlig - folk som jobber med dette kan jo ikke jobbe gratis. Sånn er det bare. Korrupsjon: Ja, det finnes, det er en uting - men fortsatt får mange, mange hjelp. DET gleder meg. 0 Siter
tonie Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nei, sånt orker jeg ikke. Jeg skal gi da, hvis de kommer hit. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nei, sånt orker jeg ikke. Jeg skal gi da, hvis de kommer hit. Vi tar søndagsturen på den måten, vi. :-) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 "Skattelistene er absolutt uthenging og konkurranseskapende - de frambringer misunnelse og skadefryd og elendighet" Det er bare hva du selv gjør det til, jeg har aldri møtt noen som har hatt sådanne reaksjoner på skattelistene, det er vel bare litt uskyldig snoking. "Synes ikke du det er bra at noen gidder å bry seg med de som har lite?" Jeg synes at alt for lite av de pengene, som blir samlet inn, virkelig kommer nødlidende og trengende til gode, de fleste pengene blir brukt på administrasjon og til lønninger for hjelpearbeidere, samt til korrupte statsledere i mottakerlandene. Så lite som 10% av innsamlede midler kommer de nødlidende til gode. Og jeg gidder ikke å være med til å lønne en administratorer, hjelpearbeidere og korrupte statsledere, for at så lite skal komme frem. Ser du ikke ønsker å lønne til administrasjon. Jeg må innrømme at jeg kjenner litt for mye på mine smålige tanker når pengene skal gå til et norsk formål: Hvem får egentlig pengene? Slukes mye i det høye lønnsnivået vårt, eller kommer det relativt uavkortet til de som trenger det. Dessuten er jeg litt usikker på om ikke dette er et formål som velferdssamfunnet burde ha dekket, og ikke et nasjonalt dugnadsstunt som gir oss god samvittighet i ett år til. Det tredje ankepunktet mitt mot årets aksjon er at når det nå først er et internt, norsk formål som skal få pengene, så syns jeg ikke helt om at Blåkors ikke ser ut til å ha noen tilbud nord for Trondheim - hvis man ser bort fra telefontjenestene deres. Jeg kjenner overhode ikke til hva de gjør i hverdagen til folk, og hvordan organisasjonen fungerer. Nei, jeg tror kanskje at jeg sender pengene til malariadoktoren jeg kjenner i Uganda i år, eller til vårt lokale krise/incestsenter. Da vet jeg at pengene kommer rett dit de skal. Det kjennes passe smålig ut, men jeg tror det blir sånn. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Ang. skattelister: Bare se hva folk skriver her inne, det både ojjes og akkes over hva andre har og tjener. Men det er nå så. Og årets TV-aksjon går til vårt eget land. Jeg er med glede bidragsyter. Ser på TV-aksjonen som en stor dugnad, og heldigvis lever dugnadsånden enda. At penger forsvinner til administrasjon er jo ganske naturlig - folk som jobber med dette kan jo ikke jobbe gratis. Sånn er det bare. Korrupsjon: Ja, det finnes, det er en uting - men fortsatt får mange, mange hjelp. DET gleder meg. Jeg gir hellere til frivillige organisasjoner, med ulønte arbeidere, som jobber på frivillig basis. Da kommer pengene frem til de trengende, uten at noen skal forsyne seg av kaka, før den kommer frem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.