Gå til innhold

kommer ikke på ordet, kan dere hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg var ute og spiste i dag. Til dessert så fikk noe som liknet fruktsuppe med en iskremkule på toppen. Den isen heter noe spesielt, men nå står det helt fast i topplokket. Alt jeg kommer på er suffle, men det er det jo ikke. Kan dere hjelpe?

Gjest best wishes
Skrevet

Sorbé?

Thank you:)

Heter det det på engelsk også?

Skrevet

Det er jeg usikker på, men sorbé er neppe et norsk ord... Men om det brukes på engelsk, eller om det kanskje er fransk, vet jeg ikke.

Skrevet

Det er jeg usikker på, men sorbé er neppe et norsk ord... Men om det brukes på engelsk, eller om det kanskje er fransk, vet jeg ikke.

Det mangler bare en -t, så er det fransk:)

Skrevet

Ja, men det skrives sorbet.

Skrevet

Ja, men det skrives sorbet.

Ja, jeg kom på de jeg også, da jeg så høstløv hadde skrevet det:-)

Aliza1365380759
Skrevet

Det heter sorbet på engelsk, og ordet sorbé kommer etymologisk sett fra arabisk, hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet

Det mangler bare en -t, så er det fransk:)

Ikke sant:-)

Aliza1365380759
Skrevet

Det heter sorbet på engelsk, og ordet sorbé kommer etymologisk sett fra arabisk, hvis jeg ikke husker feil.

Ordet sorbet brukes også på norsk vel og merke! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...