Gå til innhold

Død eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Bereaved
Skrevet

Kinkig problem: vi har via omveier fått vite at en vi kjente godt før, døde i går. Men vi får ikke verifisert det, og kan derfor ikke ringe vedkomnmendes aller nærmeste for å sørge med dem - som vi så gjerne vil.

Er det noe nettsted der m an (som i enkelte av avisene) kan finne "anmeldte døde"?

Skrevet

Jeg synes du skal ringe pårørende. Spør og si at dette var veldig trist og at dere skal tenke masse på de. Du trenger ikke si så mye, bare vis at du bryr deg. Det verste man kan gjøre er og ikke bry seg. Jeg var selv i samme situasjon som dere en gang. Vi valgte å ringe pårørende etter grundig tenking og de satte veldig stor pris på det. Er veldig glad for at vi vågde å ringe.

Gjest sånn forstod jeg det
Skrevet

Jeg synes du skal ringe pårørende. Spør og si at dette var veldig trist og at dere skal tenke masse på de. Du trenger ikke si så mye, bare vis at du bryr deg. Det verste man kan gjøre er og ikke bry seg. Jeg var selv i samme situasjon som dere en gang. Vi valgte å ringe pårørende etter grundig tenking og de satte veldig stor pris på det. Er veldig glad for at vi vågde å ringe.

Litt pinlig hvis vedkommende IKKE er død, da. For det var vel det som var dilemmaet her - hvorvidt h*n var død eller ei.

Skrevet

Problemet er vel at trådstarter ikke vet sikkert om vedkommende er død eller ikke. Hvis vedkommende ikke er død, er det ikke bare bare å ringe pårørende å dele sin sorg med dem...

Gjest Bereaved
Skrevet

Litt pinlig hvis vedkommende IKKE er død, da. For det var vel det som var dilemmaet her - hvorvidt h*n var død eller ei.

Han var død, det var ikke bare noen med dårlig form for spøk. Og vi har ringt.

Så det løste seg, ved at noen andre som sto ham nær ringte oss. Jeg ble rett og slett så usikker, fordi en her sa at "det kan vel ikke være en litt sjuk fleip"? Og det kunne det jo. Men det var det altså ikke.

Gjest Bare ring!
Skrevet

Vi fikk en telefon fra en venn av min far da min far døde, altså før vi hadde fått satt inn annonse i avisa. Vi satte veldig stor pris på at noen ringte, for det hadde gått 3 dager uten en eneste telefon, og vi følte oss mildt sagt glemt. I ettertid har jeg skjønt at de fleste allerede hadde hørt det, men ikke ville ringe og spørre, men der og da føltes det veldig vondt at ingen ville snakke med oss og at folk unngikk oss på butikken osv.

Min fars venn formulerte det slik i telefonen, hvis jeg husker rett:

"Beklager at jeg ringer, men du skjønner at det går noen rykter, og jeg ville gjerne få vite om det stemmer.."

Vedkommende trengte ikke si noe mer, for da bekreftet jeg at "jo det stemmer, han er død..." og fortalte deretter hva som var hendt.

Så bare ring. Selv om du ikke kjenner dem godt, vil det gjøre dem godt om du ringer, om ikke annet bare for å si kort at du føler med dem..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...