Gjest begynte å lure litt Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Hei. Eg lurer på å by på en leilighet eg har funnet meg. Men eg la merke til en ting, ingen av de som bodde der hadde markiser. Er dette ikkje lov i slike bygg?? Er det noen spesielle lover å regler eg bør kjenne til i ett sånt bygg? Takk 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Det er noe som blir avgjort innad i borettslaget, så da bør du ta kontakt med dem og høre! 0 Siter
mrxx Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Det er ingen generell regel mot det, så det må dere i fellesskap bli enige om. 0 Siter
thaimams Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Det er ingen generell regel mot det, så det må dere i fellesskap bli enige om. Oi, må man virkelig bli enige om det? Trodde det var opp til hver enkelt beboers ønske og lommebok. Selv bor jeg i tomannsbolig, og her gjør vi stortsett som vi vil både inne og ute. Kanskje det er forskjell på borettslag og selveier? 0 Siter
frosken Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Oi, må man virkelig bli enige om det? Trodde det var opp til hver enkelt beboers ønske og lommebok. Selv bor jeg i tomannsbolig, og her gjør vi stortsett som vi vil både inne og ute. Kanskje det er forskjell på borettslag og selveier? Nei, det kan vedtas ulike former for ordensregler både i borettslag og boligsameier. Noen steder finnes ingen regler, andre steder er ting ganske strengt regulert. 0 Siter
frosken Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Er dette et boligsameie? Du bør sjekke hva som finnes av vedtekter og ordensregler, samt også lese det som måtte finnes av årsmelding og tilsvarende fra de senere år. Noen steder fungerer 4-manns boliger kjempebra, andre steder er det store konflikter. Viktig å vite før man kjøper, mener jeg . 0 Siter
mrxx Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Oi, må man virkelig bli enige om det? Trodde det var opp til hver enkelt beboers ønske og lommebok. Selv bor jeg i tomannsbolig, og her gjør vi stortsett som vi vil både inne og ute. Kanskje det er forskjell på borettslag og selveier? Dette variere, noen har laget seg regler for både ditten og datten, andre ikke, så det må bare undersøkes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.